ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیس بوک قابلیت جدیدی برای پیشگیری از جعل هویت به شبکه خود اضافه نمود

شاید دیده باشید که برخی از دوستان در فیس بوک اعلام می کنند اکانت آنها مورد سوء استفاده قرار گرفته و فردی دیگر با اسم و مشخصات آنها برای خود صفحه ای تقلبی ایجاد نموده ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

شاید دیده باشید که برخی از دوستان در فیس بوک اعلام می کنند اکانت آنها مورد سوء استفاده قرار گرفته و فردی دیگر با اسم و مشخصات آنها برای خود صفحه ای تقلبی ایجاد نموده و به نامشان فعالیت می کند. در همین راستا هم از شما می خواهند تا آن صفحه را ریپورت کنید تا فیس بوک به فعالیت های غیرقانونی فرد شیاد پی برده و اکانتش را مسدود نماید.

این مشکل چند سال است که در این شبکه اجتماعی به چشم می خورد و مسئولین آن هم هیچ گاه اقدام مناسبی برای آن نیندیشیده و کاری از پیش نبرده بودند تا اینکه اخیرا اعلام شد فیسبوک در نظر دارد در این زمینه فعال تر باشد و راهکارهای مناسب برای رفع چنین اشکالی را پیدا نماید.

در همین راستا، فیس بوک در روز 5 شنبه هفته گذشته به وب سایت Mashable گفته بود که در حال حاضر قابلیت جدیدی را در دست آزمایش دارد که اگر تشخیص دهد فردی دیگر از نام و مشخصات یکی از کاربران این شبکه سوءاستفاده نموده و خودش را به جای او جا می زند، به طور اتوماتیک پیغامِ هشداری ارسال خواهد کرد و کاربر اصلی را از این مشکل آگاه خواهد نمود.

به این ترتیب، کاربر متوجه می شود که آیا اکانت ریپورت شده واقعا تقلبی است یا خیر. پیرو همین مسائل، «آنتیگون دیویس»، مدیر بخش امنیت فیس بوک، به سایت یاد شده اعلام نموده که: «این مسئله برای زنان بسیار حائز اهمیت است زیرا بسیاری از کاربران در مناطقی از دنیا زندگی می نمایند که بر اساس عقاید و فرهنگشان نمی توانند چنین سرقت هایی را تاب بیاورند.»

به گزارش بزرگ ترین شبکه اجتماعی مجازی دنیا، تست راهکار یاد شده در بالا از ماه نوامبر آغاز گشته و در حال حاضر برای 75 درصد از کل جهان در دسترس قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی