ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارائه ایده بادگیر هوشمند موتورسیکلت توسط سامسونگ و یاماها [تماشا کنید]

هرچند تاکنون نمایشگرهای فرانمای موسوم به HUD در انواع مختلفی برای نمایش اطلاعات و پیام های تلفن هوشمند روی شیشه جلوی اتوموبیل ساخته شده اند، اما کمتر شاهد ارائه چنین محصولی برای موتور سیکلت ها ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۶

هرچند تاکنون نمایشگرهای فرانمای موسوم به HUD در انواع مختلفی برای نمایش اطلاعات و پیام های تلفن هوشمند روی شیشه جلوی اتوموبیل ساخته شده اند، اما کمتر شاهد ارائه چنین محصولی برای موتور سیکلت ها بوده ایم.

واحد ایتالیای سامسونگ بر همین اساس با همکاری شرکت یاماها طرح بادگیر هوشمندی برای موتور ارائه داده که قادر است پیام، تماس، اطلاعات مسیریابی، سرعت حرکت و موارد دیگر را در مقابل دیدگان راکب وسیله به نمایش گذارد.

هرچند سامسونگ در مورد عملکرد این نمایشگر توضیحی ارائه نکرده، اما بر اساس آنچه به نظر می رسد، یک ویدیو پروژکتور در بخش پایین بادگیر نصب شده که وظیفه نمایش اطلاعات روی بادگیر را بر عهده دارد.

البته باید توجه داشته باشید که طرح ارائه شده برای فروش نیست و حداقل در حال حاضر به عنوان یک ایده مطرح شده است، مشابه آنچه سامسونگ پیشتر نیز انجام داده و ایده نصب نمایشگر را در پشت کامیون ها برای افزایش امنیت جاده به نمایش گذاشته بود.

علاوه بر این لازم به ذکر است که برخی اعتقاد دارند ایده جدید سامسونگ بر خلاف آنچه سازنده می گوید، با نمایش موارد متعدد باعث کاهش امنیت سواری با موتور خواهد شد، آن هم در حالی که بر اساس آمار تصادفات، موتور سواران حداقل 35 برابر بیشتر از راکبان اتوموبیل در خطر هستند.

از سوی دیگر موافقین طرح می گویند به نمایش درآمدن اطلاعات تماس گیرنده و پیام های دریافتی به مراتب امن تر از خارج کردن تلفن هوشمند از جیب کاربر موتور سوار خواهد بود و این همان هدفی است که سازندگان به دنبال آن هستند.

سامسونگ و یاماها در بیانیه خود اعلام داشته اند که این ایده را برای کاهش موارد منجر به حواس پرتی موتور سواران ارائه کرده و به آمار رسمی منتشر شده توسط دولت ایتالیا اشاره دارند که در آن آمده 24 درصد از رانندگان 18 تا 24 ساله این وسایل نقلیه هنگام سواری از تلفن همراه خود استفاده می کنند.

یاماها می گوید اگر تعداد کل جوانان موتور سوار را در کنار این آمار در نظر بگیرید، میزان اهمیت وجود چنین راه حل هایی برای کاهش موارد منجر به حواس پرتی روشن خواهد شد.

در پایان از شما دعوت می کنیم ویدیوی ارائه شده از این محصول را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی