ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پلتفرم یادگیری ماشینی خود را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد

پلتفرم یادگیری ماشینی مبتنی بر کلاود گوگل که توسط سرویس هایی نظیر گوگل فوتوز، ترنسلیت و اینباکس مورد استفاده قرار می گیرد به لطف تصمیم اخیر این شرکت در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت. اریک اشمیت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

پلتفرم یادگیری ماشینی مبتنی بر کلاود گوگل که توسط سرویس هایی نظیر گوگل فوتوز، ترنسلیت و اینباکس مورد استفاده قرار می گیرد به لطف تصمیم اخیر این شرکت در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت.

اریک اشمیت رئیس هیئت مدیره آلفابت یا همان شرکت مادر تخصصی گوگل همزمان با اعلام این خبر در جریان کنفرانس NEXT 2016 (مختص به پلتفرم ابری آن) یادگیری ماشینی را اتفاق مهم «بعدی» خواند.

بد نیست بدانید که از یادگیری ماشینی در فرایندهایی نظیر تشخیص کلام و همچنین قابلیت بازپخش هوشمند در اپ اینباکس استفاده می شود و گوگل این فناوری را آینده پردازش و محاسبات می داند.

Fausto Ibarra مدیر واحد مدیریت محصول این غول جستجوگر در قالب مطلبی پیرامون همین موضوع اینطور آورد: آیا یادگیری ماشینی مبتنی بر کلاود می تواند این تکنولوژی را فراگیر کند و روشی بر ای ایجاد گروه تازه ای از اپلیکیشن های هوشمند را در اختیار دانشمندان حوزه مدیریت داده و توسعه دهندگان قرار دهد؟

او در ادامه آورده است: این فناوری دسترسی به همان تکنولوژی هایی را میسر می کند که در گوگل ناو، گوگل فوتوز و تشخیص کلام سرچ گوگل مورد استفاده قرار گرفته اند.

به لطف تصمیم تازه شرکت ساکن مانتین ویو توسعه دهندگان فرصت می یابند تا APIهای مربوط به ترجمه و تشخیص عکس و کلام را درون اپلیکیشن های خود قرار دهند.

اما لازم است یادآور شویم که پیش از گوگل سرویس های Azure مایکروسافت و Web Services آمازون بودند که به ترتیب در سال های 2014 و 2015 میلادی راه اندازی شدند و از این بابت نمی توان گفت که گوگل نخستین است.

حالا به لطف تلاش های سه پلتفرم بزرگ مبتنی بر کلاود در دنیا، یادگیری ماشینی بیش از هر زمان دیگری رشد دارد و شاید تا هوشمند شدن هر چه بیشتر اپلیکیشن های مورد استفاده ما زمان زیادی باقی نمانده باشد. گفتنی است که پلتفرم یادگیری ماشینی مبتنی بر کلاود این شرکت در قالب پیش نمایش محدود از هم اینک در اختیار توسعه دهندگان قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی