ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری مایکرسافت و ناسا
تکنولوژی

تجربه پیاده روی روی مریخ با همکاری مایکروسافت و ناسا

از یک سال پیش تا کنون مایکروسافت و ناسا با همکاری یکدیگر به دنبال ابداع روش های مبتکرانه ای برای استفاده از ابزارهای واقعیت افزوده چون هولولنز بوده اند. آنها این مسیر را با فرستادن ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۱:۲۰

از یک سال پیش تا کنون مایکروسافت و ناسا با همکاری یکدیگر به دنبال ابداع روش های مبتکرانه ای برای استفاده از ابزارهای واقعیت افزوده چون هولولنز بوده اند.

آنها این مسیر را با فرستادن هولولنز به ایستگاه فضایی بین المللی برای کمک به فضانوردان مستقر در آن آغاز کردند و حالا می خواهند با استفاده از این تکنولوژی، تجربه گردش در فضا را برای عموم مردم فراهم کنند.

قرار است در نمایشگاه تعاملی ناسا که در تابستان امسال در پایگاه فضایی کندی در فلوریدا برگذار می شود، بازدیدکنندگان بتوانند با استفاده از هولولنز روی سیاره مریخ به پیاده روی و کاوش بپردازند.

این نسخه مجازی از سیاره مریخ از به هم چسباندن تصاویر گرفته شده توسط مریخ نورد «کنجکاوی» تهیه شده است، بنابراین انتظار می رود شاهد تصاویری دقیق و پر از جزئیات باشیم. برای ایجاد جذابیت بیشتر قرار است نسخه هولوگرافیک باز آلدرین (فضانوردی که با آپولو ۱۱ به ماه سفر کرد) شما را در این سفر اکتشافی همراهی کند.

این تجربه مجازی به واسطه نرم افزار OnSight ایجاد خواهد. نرم افزاری که می توان آن را اولین محصول همکاری مشترک مایکرسافت و ناسا به حساب آورد. چنین ابزاری می تواند به دانشمندان علوم زمین شناسی و جغرافیا در شناخت بهتر شرایط محیطی این سیاره سرخ یاری برساند.

علاقه مندان می توانند با استفاده از این ابزار تجربه ای عینی از سفری فضایی را روی زمین داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • benyamin
    benyamin | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

    واقعا عالی بوده کارشون
    ولی حیف اگه کسی بره مریخ دیگه بر نمیگرده

مطالب پیشنهادی