ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در بیلد 2016: اسکایپ بالغ بر 300 میلیون کاربر ماهانه فعال دارد

ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت در جریان سخنرانی خود در بیلد امسال اعلام کرد که اسکایپ حالا بالغ بر 300 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. این رقم از وجود یک شبکه ارتباطی بسیار بزرگ حکایت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۱:۱۳

ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت در جریان سخنرانی خود در بیلد امسال اعلام کرد که اسکایپ حالا بالغ بر 300 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

این رقم از وجود یک شبکه ارتباطی بسیار بزرگ حکایت دارد اما اگر آن را با شمار کاربران واتس اپ و مسنجر فیسبوک مقایسه نماییم (که هم امکان برقراری تماس های VOIP دارند و هم شمار کاربرانشان به بیش از یک میلیارد نفر می رسد) در خواهیم یافت که زیاد هم قابل توجه نیست.

البته احتمال آنکه کاربران از اسکایپ برای انجام تماس های صوتی خود استفاده نمایند به مراتب بیشتر است و هنوز مشخص نیست که چه تعداد از پیام های رد و بدل شده با واتس اپ به تماس های صوتی می انجامند.

با این همه، مایکروسافت تلاش دارد تا اسکایپ را به عنوان یک پلتفرم پیام رسان نظیر مسنجر فیسبوک، در جایگاه بهتری قرار دهد و یکپارچه سازی کورتانا با آن نیز نشان دهنده تمرکز ویژه این کمپانی روی چنین مساله ای دارد.

علاوه بر این، تصمیم مایکروسافت در گروهبندی اپلیکیشن های موجود در ویندوز 10 به دو قسمت پیام رسان و تماس ویدئویی نیز این امر را تقویت می کند. گفتنی است که شرکت ساکن ردموند همچنین از اسکایپ برای هولولنز نیز پرده برداشت.

آنطور که مایکروسافت وعده داده به زودی می توان صرفا با صحبت کردن با کورتانا از طریق اسکایپ، برنامه سفر، خرید و هر کار دیگری را تنظیم نمود. این شرکت در جریان کنفرانس بیلد نشان داد که کاربران قادر خواهند بود با استفاده از اسکایپ مکالمه ای را با کورتانا آغاز نموده و از این طریق کارهای مورد نظر خود را به انجام برسانند.

لیلین رینکان مدیر برنامه اسکایپ در جریان سخنرانی امشب خود اعلام کرد: «اسکایپ با استفاده از ربات های شخص ثالث این کار را انجام می دهد.» در واقع این اپ ابتدا درخواهد یافت که قصد صحبت کردن با کدام شرکت یا سرویس دهنده را دارید و سپس ربات تازه ای را وارد چت شما می کند و وقتی کارتان به اتمام رسید ربات را از آن خارج خواهد نمود.

قابلیت های تازه ای که مایکروسافت برای اسکایپ وعده داده بسیار شبیه به چیزی است که هم اکنون توسط مسنجر فیسبوک ارائه می شوند. این اپ در واقع به شرکای شخص ثالث امکان می دهد که ربات هایی را برای کمک کردن به مشتریان خود از طریق چت بسازند.

فیسبوک همچنین دستیاری به نام M دارد که می تواند وارد فرایند مکالمه شما شده و تعاملات با شرکای شخص ثالث را به دست بگیرد اما باید اضافه نماییم که این شرکت برخلاف کورتانا گاهی نیز از داده هایی کمک می گیرد که توسط اپراتورهای انسانی تهیه شده اند.

رینکان علاوه بر چت بات ها اعلام کرده که چیزی شبیه به ویدئو بات به اسکایپ اضافه خواهد شد. او گفت: «ما همچنین ویدئوهای آنی را هم هوشمند خواهیم کرد.»

گفتنی است که توسعه دهندگان از امروز امکان کد نویسی برای این ربات ها را پیدا می کنند و در نتیجه انتظار می رود که به زودی تعدادی از آنها ارائه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی