ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استراتژی هوش مصنوعی مایکروسافت فراتر از کورتاناست

مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد 2016 خود از استراتژی تازه اش با نام «مکالمات به عنوان یک پلتفرم» سخن گفت که در واقع به توسعه دهندگان امکان می دهد ربات های هوش مصنوعی شان را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۲:۳۰

مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد 2016 خود از استراتژی تازه اش با نام «مکالمات به عنوان یک پلتفرم» سخن گفت که در واقع به توسعه دهندگان امکان می دهد ربات های هوش مصنوعی شان را برای کورتانا توسعه دهند.

ایده اصلی این است که انجام فرایندهایی نظیر خرید، سفارش سرویس های مختلف، جستجوی پروازها یا حتی برنامه ریزی برای برگزاری نشست یا ملاقات به لطف کورتانا تا آنجا که امکان دارد ساده شود.

ساتیا نادلا مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: این به روز رسانی به بهره برداری از قدرت زبان انسان و به کارگیری گسترده آن در محاسبات روزمره مربوط می شود. او در ادامه اعلام نمود که مایکروسافت باید نبوغ و هوش را در محصولات و سرویس های خود به کار ببرد.

وی خاطرنشان کرد که این پلتفرم در برگیرنده سه فاکتور مختلف است: انسان ها که در واقع این مکالمات را صورت می دهند، دستیارهای شخصی دیجیتالی نظیر کورتانا و ربات ها که اپلیکیشن های جدیدی محسوب می گردند. نادلا اظهار نمود که تمامی این سه فاکتور به طرق مختلف با هم تعامل خواهند داشت. برای مثال کورتانا نتنها به شما گوش میدهد بلکه می تواند از سوی شما با ربات ها چت کند تا پیشنهادات متن محور خود را ارائه نماید.

البته این قابلیت محدود به دنیای ویندوز نمی شود و آنطور که نادلا گفته: باید در مورد کاربر باشد نه یک دستگاه خاص. این در واقع همان شیوه توسعه کورتاناست. دستیار دیجیتالی ما با iOS و اندروید و البته ویندوز تعامل خواهد داشت و درون آن رشد پیدا می کند.

Cortana_Skype_Build

در جریان این دمو، لیلین رینکان، مدیر ارشد گروه اسکایپ نشان داد که کورتانا چطور قادر خواهد بود بر اساس محتوای یک مکالمه قبلی و همچنین سفرهای پیشین وی، سفری را برای او برنامه ریزی کند. این دستیار حتی دوست رینکان در منطقه ای که قرار است به آن سفر کند را پیدا کرد و امکانی را فراهم نمود که یکدیگر را در آنجا ملاقات نمایند. تمامی این فرایند تنها با استفاده از یک مکالمه ساده انجام شد.

نسخه بتای اسکایپ با یکپارچه سازی هوش مصنوعی از امروز در دسترس است.

dominospizzabot_Build

مایکروسافت همچنین Bot Frame و APIهای هوش مصنوعی اش را معرفی کرد که امکان کار کردن با کورتانا، اسکایپ و دیگر سیستم های پیام رسان را برای توسعه دهندگان فراهم خواهند کرد. نادلا در همین رابطه گفت: ما می خواهیم هر توسعه دهنده ای برای کورتانا کارشناس بسازد. درواقع همه ما توسعه دهنده ها می خواهیم ربات بسازیم.

Saquib Sheikh توسعه دهنده نابینای مایکروسافت چندی پیش اپلیکیشنی را با استفاده از APIهای هوشمند یاد شده ساخت که به او می گویند چه اتفاقی در محیط پیرامونش رخ می دهد. این اپ می تواند سن و سال و جنسیت افراد پیرامون Saquib Sheikh را حدس بزند، اشیاء مختلف را شناسایی کند و متون را با صدای بلند بخواند. تمامی اینها فوق العاده هستند و قابلیت های کلی هوش مصنوعی را فراتر از سفارش غذا به تصویر می کشند.

فریم ورک و دیگر ابزارهای جدید در نظر گرفته شده برای توسعه دهنده ها از همین امروز در اختیار آنها قرار داده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

    بی نظیره... اینطوری هر کسی میتونه یک بات شبیه به بات های تلگرام برای سرویس خودش بسازه و اون رو با سیستم عامل ویندوز و کورتانا یکپارچه سازی کنه...

  • moghz ino bekhoon
    moghz ino bekhoon | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

    سلام به ربات هوش مصنوعی مایکروسافت که الان ممکن است در ادامه جست و جو هایش به این نظر برخورده باشد

    این یعنی اکنون زبان فارسی را هم متوجه می شود

    (این پیام صرفا برای آینده نوشته شده است)

مطالب پیشنهادی