ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل در تکاپو؛ FBI تصمیم ندارد نحوه رمزگشایی آیفون را افشا کند

روز گذشته مقامات دولتی ایالات متحده اعلام کردند که بدون کمک اپل، قادر به رمزگشایی از آیفون مورد استفاده در پرونده تروریستی شهر سان برناردینو شده اند. اکنون FBI بیان می کند که تصمیم ندارد روش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

روز گذشته مقامات دولتی ایالات متحده اعلام کردند که بدون کمک اپل، قادر به رمزگشایی از آیفون مورد استفاده در پرونده تروریستی شهر سان برناردینو شده اند. اکنون FBI بیان می کند که تصمیم ندارد روش مورد استفاده برای رمزگشایی از این تلفن هوشمند را با اپل در میان بگذارد.

یکی از مقامات دولتی اخیرا با وب سایت Ars Technica مصاحبه ای داشته و بیان نموده که این سازمان تصمیمی قطعی برای در میان گذاشتن نحوه گشودن آیفون با اپل ندارد. در این بین، اپل نیز در نشست خبری روز گذشته اش اظهار نموده بود که FBI باید روش بکار رفته را افشا نماید تا از آسیب پذیری های بعدی جلوگیری به عمل آید.

مشخص است که FBI به هیچ عنوان علاقه ندارد این اطلاعات را در دسترس اپل قرار دهد چرا که می خواهد تا جای ممکن، از آنها بهره گیرد. «جاستین اولسن» (Justin Olsson)، یکی از مشاورین موسسه امنیتی AVG Technologies در همین رابطه می گوید:‌ «اپل باید بتواند به جزییات راهکار FBI پی ببرد. این مسئولیت اخلاقی دولت است که به شکل خصوصی، آسیب پذیری را با اپل در میان بگذارد تا از خطرات آتی جلوگیری به عمل آید و این شرکت بتواند دستگاه هایش را ایمن کند.»

در این بین نیز آقای «Andrew Crocker»، یکی از پژوهشگران برجسته امنیتی خاطر نشان می کند که بعید است دولت آمریکا نحوه رمزگشایی از آیفون را با اپل در میان بگذارد: «با توجه به درجه اهمیت این پرونده، این یک آزمایش بزرگ برای دولت خواهد بود که ببینم به صورت شفاف راهکار خود را با شرکت اپل در میان خواهد گذاشت یا خیر.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • BisMark
    BisMark | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    انصافا یه مشت بی خبر از دنیا ریختن اینجا.
    اپل واسه کاربراش احترام قائله. بهشون ارزش میده.الانم که میخواد اف بی آی بهش کمک کنه واسه امنیت کاربراش هست.
    و اینکه من خودم بعید میدونم اف بی آی تونسته باشه آیفون رو رمز گشایی کنه.
    در ضمن اگه اپل توی این مدت قفلش شکسته شده باشه، گوشی اندرویدی توی چند روز قفلش باز میشه.

  • فواد
    فواد | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    هر جا که این کمپانیهای معظم کم میارن از حقوق مردم حرف میزنن، به جای اینکارا بهتره حقوق مردم رو با فروختن آیفون به قیمت منطقیش حفظ کنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی