ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ثبت پتنت حسگرهای حرکتی جدید برای هدست Gear VR سامسونگ

پتنت جدیدی که توسط سامسونگ به ثبت رسیده نشان می دهد این شرکت حسگرهایی را توسعه داده که به کنار هدست های Gear VR نصب شده و توانایی ردیابی و تشخیص حرکات دست ها را خواهند ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

پتنت جدیدی که توسط سامسونگ به ثبت رسیده نشان می دهد این شرکت حسگرهایی را توسعه داده که به کنار هدست های Gear VR نصب شده و توانایی ردیابی و تشخیص حرکات دست ها را خواهند داشت.

به این واسطه کاربران قادر خواهند بود بدون نیاز به هر گونه کلید فیزیکی روی هدست های خود، روی هر آیتم، فیلم یا عکسی که دوست دارند کلیک نموده و با حرکات دست در هوا آنها را باز نمایند. هنگامی که این حسگر به همراه اپلیکیشن مورد استفاده قرار بگیرد، کاربران قادر خواهند بود با تکان دادن سر به سمت چپ، راست، بالا یا پائین، کنترل مکان نما را به دست بگیرند.

به طور مثال، برای فوکوس کردن مجبور خواهند بود روی عکس کلیک نمایند. یا برای فعال نمودن یک برنامه کافی است روی آیکون آن اشاره کنند و تمامی این کارها باید در محدوده سنسورهای مورد بحث یعنی در کنار gear VR انجام بپذیرد، تا حسگرها بتوانند حرکات را تشخیص داده و آنها را اجرا نمایند.

سامسونگ در مورد اینکه آیا می توان از حرکاتی غیر از آنچه در پتنت مشخص شده برای مدیریت فعالیت ها استفاده نمود یا خیر هیچ توضیحی نداده اما چندان دور از ذهن نیست که در آینده به چنین قابلیتی نیز مجهز گردد.

جا دارد اشاره کنیم که غول تکنولوژی کره ای این اختراع را در تابستان سال 2014 میلادی به ثبت رسانده و تازه در ماه گذشته توسط سازمان ثبت اختراع آمریکا تصویب گشته و پتنت آن در اختیار سامسونگ قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی