ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از دوربین RX10 III با قابلیت زوم اپتیکال ۲۵ برابر پرده برداشت

سونی دقایقی پیش از «RX10 III» پرده برداشت؛ نسل جدید دوربینی که زوم خیره کننده ای را در اختیار عکاسان قرار می دهد. بزرگ ترین تغییر در میان RX10 III و نسل قبلی اش، استفاده از یک لنز ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۵۵

سونی دقایقی پیش از «RX10 III» پرده برداشت؛ نسل جدید دوربینی که زوم خیره کننده ای را در اختیار عکاسان قرار می دهد. بزرگ ترین تغییر در میان RX10 III و نسل قبلی اش، استفاده از یک لنز تله فوتو کامل جدید بوده که می تواند زوم اپتیکال ۲۵ برابری را به ارمغان بیاورد و از طرفی، فاصله کانونی را نیز سه برابر افزایش داده است.

در مدل قبلی، فاصله کانونی معادل ۲۴-۲۰۰ میلیمتر بود که در نمونه جدید به ۲۴-۶۰۰ میلیمتر رسیده است. سونی توسط ایجاد تغییراتی در گشودگی دهانه لنز توانسته فاصله کانونی را تا این حد افزایش دهد. در نسل قبلی از گشودگی دهانه لنز f2.8 استفاده شده بود در حالی که اکنون این مورد، به f2.4-11 رسیده است.

دوربین مورد اشاره از حسگر ۱ اینچی با رزولوشن ۲۰.۱ مگاپیکسل بهره می برد که محدوده ایزوی ۶۴-۱۲۸۰۰ را در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین موتور Binoz X وظیفه پردازش تصاویر را در این دوربین بر عهده دارد. پیشتر، شاهد استفاده از این موتور پردازشی در دوربین بدون آینه «A6300» بوده ایم.

سونی برای این دوربین، لنز ثابت Vario-Sonnar T که توسط شرکت Zeiss ساخته شده را در نظر گرفته که فاصله کانونی ۲۴-۶۰۰ و بازشدگی دیافگرام f2.4.4 را به همراه دارد.

DSC-RX10M3_carton1_bgwh.0-w700

جدا از تغییرات یاد شده، RX10 III تفاوت خاص دیگری با RX10 II ندارد. همان قابلیت های ویژه ای که برای فیلم برداری در نسل قبل گنجانده شده بودند، در این مدل نیز وجود دارند. برای مثال، کاربر این دوربین می تواند در رزولوشن ۱۰۸۰p،‌ ویدیوهای اسلوموشن با ۹۶۰ فریم در ثانیه را به ثبت برساند. (۴۰ بار آهسته تر از حالت عادی) این دوربین همچنین می تواند ویدیوهای 4K را در سرعت عادی با ۲۴ الی ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

RX10 III همچنین می تواند در حالت عکاسی پی در پی، تا ۱۴ تصویر را در هر ثانیه به ثبت برساند. سونی در نمایشگر ۳ اینچی که در پشت دوربین جای گرفته، قابلیت منظره یاب را نیز قرار داده است. شرکت ژاپنی خاطر نشان می کند که RX10 III از ماه مه در آمریکا و کانادا با قیمت حدود ۱۵۰۰ دلار در دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • میث
    میث | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    960 فریم 4k
    عاشقش میشید

  • امیر
    امیر | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    1500دلاررر؟!!
    واسه شبه دی اس ال ار؟
    این سونی واقعا دیگه اوضاع اش خیلی خرابه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی