ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه موبایل بازی ماینکرفت از مادهایی جدید و قابلیت Command Blocks پشتیبانی خواهد کرد

برای آن دسته از افرادی که بازی ماینکرفت را روی دسکتاپ تجربه می کنند Command Blocks ابزاری کارآمد به شمار می روند. برای مثال با باز کردن پنجره چت و ورود فرمان هایی مشخص می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۹:۵۵

برای آن دسته از افرادی که بازی ماینکرفت را روی دسکتاپ تجربه می کنند Command Blocks ابزاری کارآمد به شمار می روند. برای مثال با باز کردن پنجره چت و ورود فرمان هایی مشخص می توان اعمالی چون تله پورت، تغییر آب و هوا و کارهایی از این دست را به انجام رساند.

این قابلیت ها در نسخه Pocket Edition ماینکرفت، نسخه ای متفاوت از بازی که برای پلتفرم های موبایل و تبلت عرضه شده در دسترس نیست اما ظاهرا زمان در حال تغییر است و گیمرهای بیشتری قرار است از قابلیت های کلیدی ماینکرفت بهره مند شوند. توسعه دهنده ارشد ماینکرفت، جنز برگنستن اخیرا تایید نموده که Command Block ها روی ورژن های موبایل و ویندوز 10 ماینکرفت عرضه خواهند شد.

مایکروسافت هم چنین تایید کرده که مادهایی اضافه نیز به ماینکرفت روی پلتفرم موبایل، ویندوز 10 و کنسول های خانگی نیز اضافه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که این مادها، دقیقا چه کاربردی دارند و چه محتویاتی با خود به همراه می آورند اما اما به نظر می رسد که قابلیت هایی اساسی را در اختیار تعداد بیشتری از گیمرها قرار دهند.

این مادها از آن جهت ممکن است مهم تلقی شوند که مایکروسافت برنامه هایی برای استفاده از ماینکرفت در امور آموزشی نیز دارد. بنابر گزارش های چند وقت اخیر، کمپانی ردموندی روی نسخه ای ویژه از بازی به نام Education Edition کار می کند که اواخر تابستان آتی عرضه می شود. با توجه به استفاده برخی مدارس از ماینکرفت برای آموزش برنامه نویسی، اضافه شدن Command Block ها می تواند گام مهمی در تحقق این مهم تلقی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی