ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزئیات بیشتری از چیپست Helio X30: پردازنده ۳ خوشه ای و ۱۰ هسته ای

Helio X20 اولین چیپست مدیاتک با پردازنده ی سه خوشه ای و ده هسته ای است (2x Cortex-A72 @ 2.5GHz, 4x Cortex-A53 @ 2.0GHz, 4x Cortex-A53 @ 1.4GHz). چیپست X20 برای تولید انبوه آماده است و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۹:۴۵

Helio X20 اولین چیپست مدیاتک با پردازنده ی سه خوشه ای و ده هسته ای است (2x Cortex-A72 @ 2.5GHz, 4x Cortex-A53 @ 2.0GHz, 4x Cortex-A53 @ 1.4GHz). چیپست X20 برای تولید انبوه آماده است و برخی گزارش ها حاکی از آن هستند که Meizu MX6 اولین تلفن هوشمندی خواهد بود که از آن بهره می برد.

Helio X25 نیز در راه است و به زودی شاهد عملکرد آن روی LeTV Le2 خواهیم بود.

به نظر می رسد مدیاتک کار روی جانشین بعدی Helio X30 را حتی پیش از آنکه X20 و X2 را در عمل ببینیم شروع کرده باشد. تازه ترین گزارش ها حاکی از آن هستند که اولین تلفن های هوشمند مجهز به X30 در اوایل سال ۲۰۱۷ عرضه خواهند شد.

شایعات حاکی از آن هستند که X30 نیز با دو هسته ی Artemis روی 2.8GHz، چهار هسته ی Cortex-A53 روی 2.2GHz، و چهار هسته ی Cortex-A35 روی 2GHz، از طراحی پردازنده های سه خوشه ای بهره می گیرد. هسته ی آرتمیس با طراحی ARM جانشین Cortex-A72 است و باید با کریو کوالکام رقابت کند. A35 ها به شدت از لحاظ مصرف انرژی بهره ور هستند و نسبت به Cortex-A7 عملکردی تا ۴۰ درصد سریع تر از خود نشان می دهند.

Helio X30 باید بتواند پردازنده ی گرافیکی قدرتمند و چهار هسته ای PowerVR 7XT را با خود همراه کند و از دوربین های ۲۶ مگاپیکسلی، تنظیمات ۲ دوربینی، اتصالات VR و LTE Cat.13 پشتیبانی کند.

شایعات حاکی از آن هستند که مدیاتک Helio X30 را با فرایند TSMC's 10nm FinFET تولید می کند که این به معنای بازدهی تا ۱۰۰ درصد بیشتر در مصرف انرژی نسبت به نسل Helio X20 خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HOOM@N
    HOOM@N | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

    به نظرم این چیپستش قدرت رقابت بسیار زیادی با اگزینوس سامسونگ و مخصوصا snapdragon کوالکام از لحاظ ارائه پایدار قدرت و مصرف انرژی داره(همین الانشم اگزینوس تو مصرف انرژی بهتر از اسنپ 820)، و قیمتش هم که به مراتب بهتره.

مطالب پیشنهادی