ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاکسکان در نهایت به خرید شارپ به قیمت ۳.۵ میلیارد دلار رضایت داد

بالاخره بعد از ماه ها شایعه و تأخیر، گروه فناوری Foxconn تایوان پذیرفت ۶۶ درصد از شرکت ژاپنی Sharp را بخرد. بر اساس گزارشی از بلومبرگ، با موافقت هیئت مدیره ی فاکسکان برای پرداخت ۳۸۹ ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

بالاخره بعد از ماه ها شایعه و تأخیر، گروه فناوری Foxconn تایوان پذیرفت ۶۶ درصد از شرکت ژاپنی Sharp را بخرد. بر اساس گزارشی از بلومبرگ، با موافقت هیئت مدیره ی فاکسکان برای پرداخت ۳۸۹ میلیارد ین (۳.۵ میلیارد دلار) در ازای سهام شارپ، این دو شرکت دیروز صبح در بیانیه ای مشترک این موضوع را اعلام کرده اند.

اوایل همین امسال توافقی غیر قطعی در این زمینه حاصل شده بود اما پس از انتشار اطلاعات تازه ای از بدهی های مالی شارپ این توافق به تأخیر افتاد. جزئیات ماجرا شفاف نبود اما گزارش شده بدهی های مذکور می تواند از ۲.۷ میلیارد دلار نیز بیشتر باشد. با وجود افت شدیدی که قیمت ۳.۵ میلیارد دلاری نهایی از ۶.۲۴ میلیارد دلاری که شارپ در ماه فوریه اعلام کرده بود، می توان گفت این مسئله در قیمت نهایی معامله ی اخیر نیز بازتاب یافته است.

خرید شارپ توسط فاکسکان نشان دهنده ی سرنوشت در حال تغییر هر دوی این شرکت هاست. فاکسکان بیش از هر چیز به عنوان پیمانکاری شناخته می شود که محصولات دیگر شرکت های الکترونیکی را تولید و مونتاژ می کند، اما گزارش ها حاکی از آن هستند که تری گو می خواهد این شرکت کم کم فروش محصولات الکترونیکی خودش را آغاز کند. خرید شارپ تخصص زیادی نیز در زمینه ی نمایشگر ها به فاکسکان می آورد؛ موضوعی که شرکت یاد شده می تواند برای بستن قرارداد تولید نمایشگر های آیفون در آینده از آن استفاده کند.

از طرف دیگر شارپ سال هاست با مشکل بدهی و کاهش درآمدهایش دست به گریبان است. در سال ۲۰۱۲، شارپ بدترین عملکرد را در میان شرکت های بزرگ داشت؛ برآورد می شد با کاهش تقاضا برای تلویزیون در سطح جهان، این شرکت زیانی ۵.۶ میلیارد دلاری را تجربه کند. در همین موقعیت بود که فاکسکان اولین پیشنهاد های خود برای خرید این شرکت را با قیمت ۵۵۰ ین به ازای هر سهم مطرح کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی