ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اریک اشمیت: هوش مصنوعی تهدیدی برای انسان ها و مشاغل آنها نخواهند بود

گاهی فیلم های سینمایی به سراغ سوژه هایی می روند که در آن، ماشین و ربات ها بر انسان برتری جسته و آنها را به خدمت خود در می آورند. شاید چنین فیلم هایی را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

گاهی فیلم های سینمایی به سراغ سوژه هایی می روند که در آن، ماشین و ربات ها بر انسان برتری جسته و آنها را به خدمت خود در می آورند. شاید چنین فیلم هایی را دیده و یا دست کم در موردشان شنیده باشید. در این صورت، اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل و رییس هیئت مدیره کنونی آلفابت، می خواهد خاطر جمع تان کند که چنین مسائلی صرفا زاییده ذهن نویسنده همان فیلم هاست و بس.

وی به تازگی در دانشگاه «Columbia» نیویورک به سخنرانی پرداخت و در مورد ترسی که از هوش مصنوعی و پیشرفت هایش وجود دارد گفت. او بر این باور است که تکنولوژی همواره در خدمت بشر خواهد بود نه در تضاد با آن؛ حتی افرادی که واهمه از دست دادن شغل خود را دارند هم دچار یک ترس بی مورد هستند.

آقای اشمیت در همین رابطه می گوید: «در مورد نابرابری انسان و ماشین نگران هستم، اما هیچ شواهدی وجود ندارد که ما در حال ساخت ابزارهایی باشیم که باعث از بین رفتن مشاغل شوند.»

وی می افزاید که منتقدان چندین دهه است که با ورود تکنولوژی های جدید، نگران از بین رفتن فرصت های شغلی می شوند اما همواره مشاهده کرده ایم که فناوری های جدید، باعث ایجاد فرصت های شغلی تازه گشته اند.

اگر به خاطر داشته باشید، همین چند روز پیش بود که هوش مصنوعی گوگل موفق به شکست قهرمان جهانی بازی «Go» شد. آقای اشمیت خاطرنشان می کند که نرم افزارهای مجهز به هوش مصنوعی (که از سوی گوگل و دیگران در حال متن-باز شدن هستند)، موجب می گردند تا کاربران بتوانند امور روزمره خود را به سادگی هر چه بیشتر انجام دهند؛ از به ترتیب کردن تصاویر گرفته تا رانندگی یک خودروی هوشمند.

هوش مصنوعی با پیشرفت های شگرفی همراه بوده اما اکنون با بن بست مواجه شده است

اریک اشمیت همچنین باور ندارد که در آینده می توان از هوش مصنوعی در جنگ های واقعی یا سایبری استفاده کرد. وی AI را بیشتر همچون یک سپر دفاعی در چنین شرایطی تصور می کند نه وسیله ای برای هجوم بردن به دشمن.

رییس هیئت مدیره آلفابت نکته جالب دیگری را نیز بیان می کند. وی می گوید که در سال های اخیر، هوش مصنوعی با پیشرفت های شگرفی همراه بوده اما اکنون دیگر با بن بست مواجه شده و از اینجا به بعد، روند رشد و پیشرفت بسیار آهسته تر خواهد بود. اشمیت باور دارد که AI، به عنوان راه حلی برای مشکلات کوچک باقی خواهد ماند، آن هم زمانی که خود انسان، راه حل ها را یک بار به آن نشان داده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • iranrooyesh
    iranrooyesh | ۱۵ آذر ۱۳۹۶

    دوستانی که علاقه به تولید محتوای اینترنتی، استارتاپ و نویسندگی دارند به ما بپیوندند
    http://iranrooyesh.ir

  • sorush33
    sorush33 | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    «هیچ شواهدی وجود ندارد که ما در حال ساخت ابزارهایی باشیم که باعث از بین رفتن مشاغل شوند.»

    ایشون در جریان اخبار فناوری هست؟!
    همین الانش خیلی از آدم ها از صنعت ها(مثل خودروسازی) با خودکار سازی،شغلشون رو از دست دادن
    اتوماسیون هزاران نفر رو از کار بی کار کرده و میکنه

  • مانی
    مانی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    براى حرفهاش هیچ دلیلی نیاورده بود!نمیشه که بدون هیچ دلیل منطقی نظر داد و گفت OK همه چیز حله بریم تو کارش!

  • s.s.b
    s.s.b | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    کاملا حرفش درسته هوش مصنوعی باعث به وجود اومدن فرصت های شغلی جدیدی خواهد شد
    در مورد پیشرفت اگه پردازنده ها پیشرفت زیاد داشته باشند میشه هوش مصنوعی به پیشرفتش ادامه بدند
    این نیازمند کار بیشتر و وسیع تر بر روی پردازنده های کوانتومی هست

  • 1.amir
    1.amir | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

    بابا امکان نداره مگه میشه واسه انسان تهدید نباشه؟؟؟ وقتی که سرمایه دارا ببین میتونن هوش مصنوعی رو گسترش بدن واز اون استفاده کنن که براشون به صرفه تره دیگه هیچ انسانی رو استخدام نمیکنن چون به ربات ها نیازی ندارن بهشون حقوق بدن... بعد اخرش هم مث این فیلمای علمی تخیلی رباتا با هم متهد میشن و یه جنگ بین انسان ماشین رخ میده ولی امیدوارم هیچ وقت همچین روزی رو نبینم چون این آخرش به یه فاجعه بزرگ ختم میشه

مطالب پیشنهادی