ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تاریخ انتشار فاینال فانتزی 15 بالاخره مشخص شد

همان طور که کمپانی ژاپنی اسکوئر انیکس قول داده بود، شب گذشته مراسمی در خصوص بازی فاینال فانتزی 15 برگزار شد که با اطلاعاتی فراوان همراه بود. البته متاسفانه بخشی از سورپرایزهای سازندگان برای طرفداران ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

همان طور که کمپانی ژاپنی اسکوئر انیکس قول داده بود، شب گذشته مراسمی در خصوص بازی فاینال فانتزی 15 برگزار شد که با اطلاعاتی فراوان همراه بود. البته متاسفانه بخشی از سورپرایزهای سازندگان برای طرفداران از پیش لو رفته بود و تا حدودی می دانستیم که باید منتظر چه اطلاعاتی باشیم.

پیش از هر چیز، به نظر می رسد شایعه عرضه بازی در روز 30 سپتامبر (9 مهرماه) حقیقت داشته و باید اوایل پاییز منتظر آخرین نسخه از این فرنچایز حماسی و نقش آفرینی باشیم. علاوه بر تاریخ عرضه، سازندگان اعلام کرده اند عنوانی اسپین آف و رایگان هم اکنون روی پلی استیشن و اکس باکس وان در دسترس قرار گرفته است.

این عنوان اسپین آف، Platinum Demo نامیده می شود و 4.5 گیگابایت حجم دارد. در Platinum Demo گیمرها قادر به تجربه بخش هایی از گیم پلی فاینال فانتزی 15 در قالب داستانی جداگانه خواهند بود. سازندگان گفته اند که Platinum Demo به گونه ای ساخته شده که تمام خاطبان را جذب خود کند و البته با به پایان رساندن آن، بسته الحاقی رایگانی برای فاینال فانتزی 15 هم دریافت خواهید کرد.

اگرچه بسیاری از خبرهای مربوط به همایش فاینال فانتزی 15 از پیش لو رفته بود اما شاهد چند خبر غافلگیرکننده نیز بودیم. سازندگان بازی اعلام کردند که تا پیش از عرضه بازی، انیمه ای 5 قسمتی به نام Brotherhood: Final Fantasy منتشر خواهد شد که اپیزود نخست آن در حال حاضر در دسترس قرار دارد.

مضاف بر این سری انیمه رایگان، اسکوئر انیکس در 3 سال گذشته به صورت مخفیانه روی انیمیشنی به نام King's Glaive نیز کار می کرده است که قبل از عرضه فاینال فانتزی 15، برای دانلود و یا استریم در دسترس قرار می گیرد. هنوز داستان این انیمیشن مشخص نیست اما ظاهرا نقش دو کاراکتر Luna و Regis را در طی وقایع فاینال فانتزی 15 تصویر خواهد کرد. لِنا هدی و شان بین، دو ستاره سریال Game of Thrones به ترتیب صداگذاری Luna و Regis را برعهده داشته اند.

اسکوئر انیکس در طی همایش اخیر خود، هم چنین از نسخه Deluxe Edition فاینال فانتزی هم رونمایی کرد که محتویات ارزشمندی برای طرفداران به ارمغان می آورد. این نسخه از بازی، به همراه قاب Steelbook، نسخه فیزیکی King's Glaive و بسته های الحاقی اضافه در دسترس قرار می گیرد.

اما در صورتی که به خریداری محتویات بیشتر تمایل داشته باشید، نسخه ای تحت عنوان Ultimate Collector's Edition نیز فراهم آورده شده که علاوه بر محتویات نسخه Deluxe Edition، مجسمه کاراکتر Noctic، دیسک ساندترک های بازی، کتاب جلد سخت طراحی های هنری و بسته های الحاقی بیشتر را در خود جای داده است. نسخه Ultimate Collector's Edition به صورت انحصاری از طریق وب سایت اسکوئر انیکس قابل خرید بوده و تنها 30 هزار واحد از آن موجود است.

در نهایت باید گفت فاینال فانتزی چیزی بیش از 10 سال در روند توسعه بوده است و برای اولین بار در سال 2006 و در کنار Final Fantasy Versus 13 معرفی شد. همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، فاینال فانتزی 15 بالاخره در تاریخ 9 مهر برای دو پلتفرم پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Noctic
    Noctic | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

    این بهترین بازیه که تو عمرم دیدم

  • اصغر
    اصغر | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    باید خیلی رویا پرداز باشی با تخیلی فانتزی اصل این اثر هم جدا از سبک گیم پلیر مبتنی بر رویا پایه ریزی شده

  • عماد
    عماد | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

    از بچگی اسم این بازی رو شنیدم اما هیچ وقت این بازی رو درک نکردم

مطالب پیشنهادی