ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روسیه به دنبال وضع قانون برای استفاده از پهپادهاست

پهپادها تا چند سال پیش فقط یک وسیله سرگرمی برای افراد ثروتمند به شمار می رفتند اما اکنون کاربردهای بیشماری دارند و حتی در کسب و کارهای تجاری نیز مورد استفاد قرار می گیرند. از ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۷:۳۰

پهپادها تا چند سال پیش فقط یک وسیله سرگرمی برای افراد ثروتمند به شمار می رفتند اما اکنون کاربردهای بیشماری دارند و حتی در کسب و کارهای تجاری نیز مورد استفاد قرار می گیرند. از این رو، اداره هوانوردی فدرال آمریکا چند ماه پیش قانونی وضع نمود که به موجب آن تمامی مالکان این هواپیماهای بدون سرنشین موظف هستند پهپاد خود را به صورت قانونی به ثبت رسانده و برای استفاده از آن مجوز دریافت نمایند.

در همین راستا، روسیه نیز در نظر دارد همین سیاست را در کشور خود پیاده سازی نموده و برای استفاده از پهپاد قانون تعیین نماید. پیرو همین تصمیم، در روز 30 دسامبر طی بیانیه ای اعلام نمود تمامی پهپادهای برای پرواز در آسمان این کشور باید اجازه نامه دولتی داشته باشند و این قانون از روز سی ام مارس یعنی امروز، اجرائی خواهد گشت.

البته لازم به اشاره است که تمامی هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادها ملزم به دریافت مجوز نخواهند بود و فقط نمونه هایی که 250 گرم یا بیشتر وزن دارند باید طبق قانون روسیه، مجوز داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی