ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۱۶ مورد از مهم ترین اتفاقات کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت

شب گذشته مایکروسافت، بیلد را برگزار کرد؛ همایشی که در نطق اصلی آن، این شرکت از آینده خود در سال پیش رویش می گوید و چند روز بعدی را به تعلیم توسعه دهندگان برگزیده اش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۹:۰۹

شب گذشته مایکروسافت، بیلد را برگزار کرد؛ همایشی که در نطق اصلی آن، این شرکت از آینده خود در سال پیش رویش می گوید و چند روز بعدی را به تعلیم توسعه دهندگان برگزیده اش می پردازد.

دیشب شرکت ساکن ردموند نطق اصلی بیلد را برگزار کرد و از برنامه هایش برای سال ۲۰۱۶ گفت. در ادامه قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مهم ترین اتفاقات و اخباری که در همین نطق اصلی اعلام شدند.

ویندوز ۱۰ اکنون ۲۷۰ میلیون کاربر دارد

windows-10-users

همه چیز با اعداد و ارقام آغاز شد و مدیران مایکروسافت گفتند که ویندوز 10 در حال حاضر روی 270 میلیون کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد. زمان عرضه آخرین نسل از سیستم عامل مایکروسافت به تابستان سال پیش باز می گردد.

مایکروسافت از آن زمان تاکنون بروزرسانی های متعددی نیز برای سیستم عامل خود ارائه کرده و در ادامه نیز شاهد رفع ایراد و باگهای موجود در ویندوز 10 خواهیم بود، چرا که هنوز میلیون ها دستگاه باقی مانده اند که به مرور این نسخه را دریافت کرده و لازم است سازنده بهترین تجربه کاربری ممکن را برای آنها آماده کرده باشد.

اما با وجود تمام باگها و مشکلاتی که در ابتدای عرضه هر محصول تازه وجود دارد، سرعت رشد و گسترش استفاده از ویندوز 10 آنقدر زیاد بوده که سریع ترین در بین تمام نسخه های موجود به حساب می آید.


آپدیت Redstone برای ویندوز ۱۰ تابستان از راه می رسد

satya-nadella-build-2016

آپدیت بزرگ بعدی برای ویندوز در تابستان امسال از راه خواهد رسید. این مدیر ارشد مایکروسافت همچنین طعنه ای دوستانه هم به اپل زد و اظهار نمود که ویندوز 10 از همه استقبال می کند و اینکه کاربران جدید پی سی تازه ای خریده باشند یا جدیدترین نسخه از مک را در اختیار داشته باشند تفاوتی در این مساله ایجاد نمی کند.

Windows Ink ظاهرا قرار است که در «راس و مرکز» جدیدترین نسخه به روز رسانی شده از ویندوز قرار داشته باشد و آنطور که برایان راپر مدیر اجرای دموی مایکروسافت می گوید، برای آن ارائه خواهد شد تا کاربران را «در ایده پردازی و تعاون» یاری دهد.

در این آپدیت یک فضای کاری تازه به نام Ink در نظر گرفته شده که در برگیرنده پرکاربردترین اپلیکیشن ها و همچنین نکات و دیگر اپ های پیشنهادی است.

از طرفی کورتانا و بینگ نیز به تکنولوژی تشخیص دست خط مایکروسافت مجهز شده اند، بنابراین وقتی مطلبی را برای «فردا» می نویسید کورتانا آن تاریخ را در تقویم شما تشخیص داده و بینگ نیز وظیفه می یابد تا برای خودکار کردن امور به دنبال موقعیت های مد نظر شما بگردد.


Windows Ink، تمرکز اصلی مایکروسافت در Redstone

windows-ink

نتایج تحقیقات مایکروسافت نشان می دهد که 72 درصد از مردم حداقل روزی یک ساعت از کاغذ و قلم برای انجام کارهایشان استفاده می کنند. با توجه به این موضوع، مایکروسافت تصمیم گرفته تا محیط ویندوز 10 را بیشتر از گذشته برای استفاده از قلم و استایلوس بهینه سازی نماید.

در همین راستا، تغییرات ریز و درشتی در نحوه تعامل قلم و اپلیکیشن های آفیس در ویندوز 10 صورت خواهد گرفت. به عنوان مثال، از این پس در صورت هاشور زدن یک خط نوشته در Word، اپلیکیشن به صورت خودکار خط کجی که رسم می کنید را به طور کاملا صاف و منظم روی نوشته ترسیم خواهد کرد.

مضاف بر این، مایکروسافت Sticky Note های ویندوز را هم بروزرسانی می کند تا به طور خودکار مکان ها و زمان هایی که یادداشت کرده اید را شناسایی کرده تا بعدا از این اطلاعات بتوانید برای ساخت یادآور بهره بگیرید.

مایکروسافت در مورد افزایش پشتیبانی از استایلوس در اپلیکیشن های ویندوز 10 بسیار خوش بین است، به همین خاطر برای توسعه دهندگان شرایطی فراهم کرده تا «به سرعت و سادگی» قادر به افزودن پشتیبانی از Ink در اپلیکیشن هایشان باشند.

به گفته مایکروسافت تنها «دو خط» کدنویسی برای توسعه دهندگان کافیست تا پشتیبانی از خط کش دیجیتال را به اپلیکیشن خود بیفزایند. قرار است که انتشار بعضی از این کدها از همین امروز آغاز گردد.


پشتیبانی از فرمان های Bash به ویندوز می آید

Bash

مایکروسافت رسماً اعلام کرد که Shell محبوب Bash در سیستم عامل لینوکس به ویندوز می آید.

Shell به عنوان یک زبان مترجم خط فرمان یا Command Line است که دستورات شما به سیستم عامل را به زبان آن ترجمه می کند. سیستم عامل لینوکس از انوع Shell پشتیبانی می کند، اما Bourne Again Shell یا BASH یکی از جدیدترین، بروزترین و پیشرفته ترین Shell های موجود است که به صورت پیشفرض در اکثر توزیع های لینوکس وجود دارد.

البته تا قبل از این هم با ابزارهای Cygwin و MYSYS می شد Bash را در ویندوز اجرا کرد، اما از این پس قرار است این خط فرمان به جزوئی از هسته سیستم عامل تبدیل شود.

مایکروسافت با افتخار اعلام می دارد که قرار نیست این Shell به صورت پورت شده و یا از طریق ماشین مجازی اجرا شود، بلکه کدهای آن به صورت محلی در خود ویندوز در دسترس خواهد بود.


مایکروسافت و ساخت نوعی قلم با قابلیت استفاده روی دستگاه های مختلف

Surface-Pen-858x376

برایان راپر یکی از مدیران مایکروسافت، در جریان کنفرانس بیلد 2016 علاوه بر پلتفرم Windows Ink از توسعه یک قلم توسط این شرکت خبر داد که با همکاری Wacom کلید خورده است و کاربران قادر خواهند بود آن را روی دستگاه های مختلفی به کار ببرند.

این بدان معناست که می شود این قلم را همراه با دستگاه های مختلفی نظیر سرفس مایکروسافت، میت پد هوآوی و تبلت های سری Envy Note اچ پی استفاده نمود.

با در نظر داشتن خبر معرفی پلتفرم Windows Ink، افزوده شدن بر قابلیت های قلم دستگاه های تولیدی مایکروسافت امری کاملا معقول به نظر می آید و چه چیز بهتر است ساخت یک قلم فراگیر.


Desktop App Converter؛ ابزاری برای تبدیل اپ های Win32 و Net. به نرم افزارهای مدرن

Windows-Desktop-App-Converter-768x432

مایکروسافت از ابزاری به نام Desktop App Converter پرده برداشت که توسعه دهندگان می توانند با استفاده از آن نرم افزارهای مبتنی بر Win32 و Net. را به نسخه دسکتاپ یا همان مدرن تبدیل نمایند، خصوصیتی که موجب می شود این نرم افزارها نیز مثل دیگر نمونه های موسوم به یونیورسال، از امکان نمایش نوتیفیکیشن و اطلاعات به شکل کاشی زنده در محیط ویندوز برخوردار باشند.

با وجود چنین قابلیتی، توسعه دهندگان و مشتریان تجاری می توانند به سادگی اپلیکیشن های قدیمی خود را به نرم افزارهای مدرن تبدیل کرده و آنها را روی فروشگاه نرم افزاری ویندوز در اختیار گستره بیشتری از کاربران قرار دهند.


کورتانا و حضور در اپلیکیشن های سوم شخص

Cortana_icon

دستیار دیجیتالی مایکروسافت اکنون قادر است پیام های دریافت شده روی تلفن اندرویدی کاربر را با استفاده از کامپیوترهای ویندوزی پاسخ دهد و از دیگر ویژگی های جدید کورتانا نیز می توان به عملکردهای هوشمند این دستیار دیجیتالی اشاره کرد، مثل تشخیص مبالغ خرج شده توسط کاربر، بر اساس رسیدهای دریافتی در ایمیل وی.

توسعه دهندگان اکنون می توانند اپلیکیشن های خود را با کورتانا یکپارچه سازی نمایند تا امکان استفاده از این دستیار دیجیتالی و عملکردهای خودکارش در آنها وجود داشته باشد.

سازنده ضمناً کورتانا را با اسکایپ نیز یکپارچه ساخته و همین موضوع موجب می شود امکان بهره گیری از دستیار دیجیتالی مایکروسافت در محیط چت و تعامل با bot های سوم شخص اینترنتی وجود داشته باشد، قابلیتی که نشان می دهد شرکت ساکن ردموند تصمیم گرفته کورتانا را به یکی از بازیگران مهم در دنیای ربات های اینترنتی تبدیل نماید.


در آپدیت سالانه ویندوز، کورتانا بهبودهای قابل توجهی را دریافت خواهد کرد

hero_carousel_2in1_mini_start_CortanaMarket_1x

مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد 2016 خود اعلام کرد که آپدیت سالانه ویندوز 10 را تابستان امسال و به صورت رایگان در اختیار تمامی کاربران این سیستم عامل قرار خواهد داد. این آپدیت در برگیرنده امکانات جدیدی است که خصوصا قرار است به کورتانا اضافه گردند.

  • مایکروسافت کورتانا کالکشن را از طریق استور ویندوز ارائه می کند که پیدا کردن اپلیکیشن توسط این دستیار صوتی را برای کاربران ساده تر خواهد کرد.
  • کورتانا به صورت فعال و روزانه پیشنهاداتی نظیر سفارش ناهار را به شما خواهد داد.
  • دستیار دیجیتالی مایکروسافت روی لاک اسکرین شما حاضر خواهد بود و در نتیجه برای انجام فعالیت های متداول خود روی دستگاه های مختلف دسترسی سریع تری به آن خواهید داشت و برای این منظور هم نیازی به آنلاک کردن دستگاه مورد استفاده تان ندارید.
  • چون کورتانا روی دستگاه های مختلف کار می کند می توانید تسک های مشخص اعلان محور روی تلفن های هوشمند اندرویدی یا ویندوزی خود را با آن تکمیل کنید که از آن جمله می توان به دریافت و ارسال پیام های متنی روی پی سی اشاره کرد.

ویندوز Hello امنیت حسگر های بیومتریک را به اپلیکیشن ها و مرورگر Edge می آورد

Edge-Windows-Hello

مایکروسافت در رویداد بیلد ۲۰۱۶ خود اعلام کرد به روز رسانی سالگرد ویندوز ۱۰ را همین تابستان برای همه ی مشتریان ویندوز ۱۰ به صورت رایگان عرضه خواهد کرد. این به روز رسانی شامل ویژگی های تازه ی متعددی همچون پشتیبانی بهتر از Windows Hello خواهد بود.

ویندوز هلو تا کنون تنها روی اپلیکیشن ها پشتیبانی می شد، اما با این آپدیت جدید، مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز هلو را به Edge نیز خواهد آورد. مایکروسافت اِج اولین و تنها مرورگری است که ذاتاً از حسگر های زیستی پشتیبانی می کند.

ویندوز هِلو به شما اجازه می دهد به راحتی و با امنیت بالا به دستگاه خود وارد شوید. با این حال تحقیقات نشان داده اند بیش از ۸۰ درصد مردم با استفاده از گذرواژه های تکراری روی وبسایت های مختلف، حدود ۲۰ تا ۳۰ اکانت نیازمند گذرواژه ی خود را مدیریت می کنند. به این ترتیب با به روز رسانی سالگرد ویندوز ۱۰، این امکان را خواهید داشت که همین راحتی را در عین امنیت بالای ویندوز هلو روی اپلیکیشن های ویندوز و مایکروسافت اج تجربه کنید.


هوش مصنوعی مایکروسافت قادر است هر تصویری را توصیف کند

3

مایکروسافت امروز در کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ خود قدرت سرویس شناخت تصویرش را به رخ کشید. این شرکت برای نشان دادن توان فوق العاده ای این سرویس، امروز از شروع به کار سرویس جدیدی پرده برداشت با نام CaptionBot. کپشن بات با استفاده از دید رایانه ای و زبان طبیعی، محتویات تصاویر را تشریح می کند. این سرویس قادر است محتوای هر عکسی را درک کند، و سعی می کند به خوبی هر انسانی به توصیف آن بپردازد.


اسکایپ 300 میلیون کاربر ماهانه فعال دارد

uwp-narrow-1

ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت در جریان سخنرانی خود در بیلد امسال اعلام کرد که اسکایپ حالا بالغ بر 300 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. این رقم از وجود یک شبکه ارتباطی بسیار بزرگ حکایت دارد اما اگر آن را با شمار کاربران واتس اپ و مسنجر فیسبوک مقایسه نماییم (که هم امکان برقراری تماس های VOIP دارند و هم شمار کاربرانشان به بیش از یک میلیارد نفر می رسد) در خواهیم یافت که زیاد هم قابل توجه نیست.

البته احتمال آنکه کاربران از اسکایپ برای انجام تماس های صوتی خود استفاده نمایند به مراتب بیشتر است و هنوز مشخص نیست که چه تعداد از پیام های رد و بدل شده با واتس اپ به تماس های صوتی می انجامند.

با این همه، مایکروسافت تلاش دارد تا اسکایپ را به عنوان یک پلتفرم پیام رسان نظیر مسنجر فیسبوک، در جایگاه بهتری قرار دهد و یکپارچه سازی کورتانا با آن نیز نشان دهنده تمرکز ویژه این کمپانی روی چنین مساله ای دارد.


مایکروسافت اپ استور اکس باکس و ویندوز 10 را با هم ادغام می کند

Alleged-Huawei-P9-renders (1)

مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد 2016 خود اعلام کرد که استورهای مربوط به ویندوز و اکس باکس را با هم تلفیق خواهد کرد. طبق این خبر، تابستان امسال و همزمان با عرضه آپدیت سالانه ویندوز 10 این دو استور با هم ادغام می شوند و یک استور یکپارچه و متحد برای تمامی دستگاه های پشتیبانی کننده از ویندوز ایجاد می گردد.

این اقدام گامی بسیار عقلانی و طبیعی از سوی مایکروسافت محسوب می شود. این شرکت مدتهاست که برای ارائه اپلیکیشن های فراگیر (با قابلیت اجرا روی دستگاه های مختلف از دسکتاپی گرفته تا موبایل و اکس باکس) برنامه ریزی می کند و اگر قرار  باشد که این ایده رنگ واقعیت به خود بگیرد دلیلی برای جدایی اپ های اکس باکس از باقی موارد نیست.

اپ های فراگیر قرار است که از تابستان امسال و همزمان با ارائه آپدیت به اکس باکس بیایند. مایکروسافت نیز تلاش دارد که ساخت اپ های یاد شده را تا آنجا که امکان دارد برای توسعه دهندگان و از جمله سازندگان بازی ساده نماید.


هر اکس باکس وان حالا یک کیت توسعه برای اپلیکیشن های فراگیر است

age2-build

مایکروسافت بالاخره آماده می شود تا به وعده خود عمل کند. در تابستان سال جاری مایکروسافت اولین سالگرد عرضه ویندوز 10 را با ارائه آپدیتی بزرگ جشن خواهد گرفت که اجرای اپلیکیشن های ویندوز 10 روی اکس باکس وان بخشی از آن خواهد بود.

طی این آپدیت، کورتانا دستیار شخصی مایکروسافت به اکس باکس می آید تا کاربران بتوانند از طریق او، راحت تر در محیط کنسول شان بگردند. دیگر ویژگی های پر طرفدار مثل پخش موسیقی در پس زمینه نیز طی همین آپدیت اضافه می شوند.

فیل اسپنسر در مراسم بیلد 2016 حاضر شد و گفت: «ویندوز بهترین پلتفرم برای جامعه گسترده ای از توسعه دهندگان است. ویندوز یک اکوسیستم باز برای توسعه دهندگان هست و خواهد بود، جایی که همه بتوانند بازی ها و اپلیکیشن های شان را بسازند و عرضه کنند.»


عرضه «هولولنز» از امروز آغاز می شود

microsofthololens-w700

مایکروسافت از مدت ها پیش در حال انتخاب توسعه دهندگان برگزیده خود است تا هولولنز را ابتدا در اختیار آنها قرار دهد. این هدست که با قیمت ۳۰۰۰ دلار از سوی برخی از همین افراد ثبت سفارش شده بود، امروز به آنها تحویل داده می شود تا در آخرین روزهای سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶، مایکروسافت روی حرف خود مانده و این محصول را در همان سه ماهه ابتدایی به مشتریان تحویل داده باشد.

افراد مورد بحث که پروسه برگزیده شدن از سوی مایکروسافت را سپری کرده اند، جعبه ای را تحویل خواهند گرفت که آن را در تصویر فوق می بینید. در این جعبه، جدا از خود هدست واقعیت میکس (افزوده و مجازی)، یک کلیکر (Clicker) نیز وجود دارد که از آن می توان برای تعامل با رابط کاربری هدست بهره گرفت.


Galaxy Explorer برای هولولنز در ویندوز استور منتشر شد

Hololens-Galaxy-Explorer

تیم Microsoft Studios در جریان کنفرانس بیلد 2016، از تکمیل مراحل توسعه اپلیکیشن Galaxy Explorer برای هولولنز خبر داد. اپ مذکور از همین حالا در ویندوز استور در دسترس قرار گرفته و ضمنا علاقه مندان به کدنویسی می توانند کدهای منبع این برنامه را هم به طور کامل از وبسایت Github دریافت کنند.

اما Galaxy Explorer چیست و ایده پشت ساخت آن چه بوده؟ مایکروسافت این گونه توضیح می دهد: “ماه گذشته، مایکروسافت از جامعه کاربرانش خواست تا ایده های خود در مورد تأثیر پردازش هولوگرافیک بر تغییر و تحول جهان را به اشتراک بگذارند. بیش از 5000 ایده از مردمان سراسر دنیا به اشتراک گذاشته شد. تیم توسعه Microsoft Studios با بررسی بهترین و اجرایی ترین ایده ها، تصمیم گرفت تا یکی از آنها را به مرحله تولید برساند.”

ایده منتخب مایکروسافت، اپلیکیشنی بود که می توانست کاربران هولولنز را به سفری مجازی در کهکشان راه شیری ببرد تا ضمن گشت و گذار در آن، اطلاعات ارزشمندی از آسمان ها، ستاره ها و سیاره ها هم بدست آورند.


مایکروسافت از سرویس طراحی ربات Bot Framework رونمایی کرد

chrome_2016-03-30_18-02-21

در جریان کنفرانس بیلد 2016، مایکروسافت از سرویس جدیدی تحت عنوان Bot Framework پرده برداری کرد. مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا اندکی پیش روی صحنه آمد و در نطق اصلی مراسم، چندین ربات جدید برای انجام وظایف مختلف را معرفی نمود.

بعضی از این ربات ها می توانند همچون Tay با کاربر در مورد مسائل مختلف به بحث و گفتگو بپردازند. مضاف بر این، مایکروسافت از چند ربات ویژه برای اسکایپ هم پرده برداشت که به کاربران برای کارهایی مثل زمان بندی سفارشات، رزرو هتل یا اموری مشابه یاری می رسانند.

همچنین طی مراسم از یک ربات هوش مصنوعی هم رونمایی شد که از دوربین اسمارت فون برای دیدن و حس کردن محیط اطراف استفاده می کند تا به افراد دارای مشکلات بینایی برای تشخیص حالات آدم های دور و اطراف و موارد این چنینی کمک کند.

chrome_2016-03-30_18-02-58

البته این ها فقط بعضی از ربات های آینده مایکروسافت هستند. سرویس Bot Framework توسعه دهندگان را قادر می سازد تا ربات های جدیدتری طراحی و به مجموعه ربات های فعلی مایکروسافت اضافه نمایند. به گفته مایکروسافت، با Bot Framework توسعه دهندگان خواهند توانست تا بین ربات های خود و سرویس های آنلاینی همچون آفیس 365 یا Slack تعامل برقرار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • behnam.s.n
    behnam.s.n | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

    چه فایده تو ایران که کار نمی کنه

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

    همون طور که اسمش روشه این کنفرانس فقط مخصوص توسعه دهنده هاست اما خبرهایی مخصوص کاربرای عادی هم داشت / اومدن اپدیت برای ویندوز 10 و پشتیبانی بهتر از قلم ، کابردهای جدید کورتانا ، برنامه های یونیورسال فیسبوک ، وان درایو ، اسکایپ و بقیه شرکت ها که عکسی از چندتاشون منتشر کردن مثل vine و استارباکس و ... / اپدیت جدید ایکس باکس وان و اومدن برنامه های یونیورسال و یکپارچگی با ویندوز استور و موسیقی پشت زمینه و کورتانا و خود فیل اسپنسر هم گفت توی e3 جزئیات بیشتری رو منتشر می کنن از قابلیت های جدیدتر / قابلیت های جدید کانتینیوم و پشتیبانی از کنترلر های ایکس باکس ، beam کردن ویندوز فون روی ویندوز ، جواب دادن به مسیج ها و نوتیفیکیشن های ویندوز فون ، اندرویید و ... و جواب دادن به تلفن های توی ویندوز / رابط کاربری جدید برای تبلت ها / ساخت ad blocker داخلی مخصوص edge ، کارکردن با بات های مختلف که همین الان نمونه های متفاوتش برای تست کردن حاضره

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

    برای توسعه دهنده ها / پشتیبانی از فرمان های bash / تبدیل برنامه های win32 و .net به برنامه های مدرن با استفاده از ابزار Desktop App Converter / استفاده از windows hello داخل وبسایت ها / تبدیل ایکس باکس های معمولی به نسخه developer ها و شروع ساخت برنامه ها برای ایکس باکس وان / ابزار ساخت bot ها برای توسعه دهنده ها / توسعه نرم افزار برای هر پلتفرمی داخل ویندوز 10 / امکان اوردن بازی های استیم و ... به استور ویندوز 10 و تبدیل شدنشون به برنامه های مدرن / توسعه دهنده ها می تونن windows inc رو به راحتی و خیلی ساده به نرم افزاراشون اضافه کنن /

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

      یه چیز دیگه ، توجه داشته باشید CaptionBot فقط یکی از قابلیت های جدید microsoft cognitive هست / microsoft cognitive توی build 2015 فقط 5 تا ابزار داشت توی build امسال 22 تا ابزار دار ، توسعه دهنده ها می تونن از این ابزارها استفاده بکنن برای هوشمند کردن برنامه هاشون و ساخت برنامه های هوشمند / برنامه هایی مثل Mimicker Alarm و How-old.net و TwinsOrNot.net و .... نمونه هایی بودن که مایکروسافت پارسال ساخته بود با اون 5 تا ابزار الان شدن 22 تا ، چه چیزای فوق العاده ای می شه باهاشون ساخت /

مطالب پیشنهادی