ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

گارتنر: رشد تقاضا برای تلفن های هوشمند، در سال ۲۰۱۶ به کمترین حد خود می رسد

پس از کامپیوترهای شخصی، تلفن های هوشمند به عنوان تحول بزرگ دنیای تکنولوژی شناخته شدند و در سال های اخیر، همواره رشد تقاضا برای همین محصولات بسیار بالا بوده است. اما موسسه تحلیلی «گارتنر» امروز ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

پس از کامپیوترهای شخصی، تلفن های هوشمند به عنوان تحول بزرگ دنیای تکنولوژی شناخته شدند و در سال های اخیر، همواره رشد تقاضا برای همین محصولات بسیار بالا بوده است. اما موسسه تحلیلی «گارتنر» امروز خبر می دهد که بر اساس پیش بینی هایش، در سال جاری این رشد به کمترین حد خود می رسد و درصد آن، صرفا تک رقمی، و برابر با ۷ درصد خواهد بود.

بر همین اساس، موسسه یاد شده گمانه زنی می کند که در سال ۲۰۱۶، شاهد به فروش رفتن ۱.۵ میلیارد دستگاه تلفن هوشمند خواهیم بود.

گارتنر باور دارد که مشکل از جایی آغاز شده که درصد تقاضا در آمریکای شمالی و چین کاهش پیدا کرده است. در کنار ۱.۵ میلیارد تلفن هوشمند، اگر موبایل های عادی را نیز به حساب آوریم، پیش بینی چنین خواهد شد که تعداد همه موبایل هایی که در سال جاری فروخته شده اند و خواهند شد، به ۱.۹ میلیارد دستگاه تلفن همراه خواهد رسید.

این موسسه تحقیقاتی خبر می دهد که در آمریکای شمالی، به لطف قراردادهای پیچیده و جدیدی که از سوی اپراتورها ارائه شده و خواهد شد، میزان افرادی که موبایل هایشان را بروز رسانی می کنند همچنان بالاست. در مناطق و کشورهای در حال توسعه، ۱۵۰ میلیون نفر از افرادی که موبایل عادی دارند،‌ بروز رسانی دستگاه خود به یک تلفن هوشمند را به تعویق خواهند انداخت؛ علت هم این است که هنوز موبایل های هوشمند اقتصادی، عملکرد چندان مطلوبی را ارائه نمی دهند.

آقای Ranjit Atwal، مسئول ارشد تحقیقات موسسه گارتنر می گوید: «دوره و زمانه رشد تقاضا با اعداد دو رقمی برای تلفن های هوشمند به پایان رسیده است. بدتر شدن شرایط اقتصادی، موجب شده تا رکود در بازار تلفن های هوشمند هم دیده شود. از سوی دیگر، در چین و آمریکای شمالی صرفا شاهد رشد ۰.۷ و ۰.۴ درصدی در تقاضا هستیم که رقمی بسیار اندک به شمار می رود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی