ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دروغ اول آوریل گوگل: Cardboard Plastic، اولین هدست واقعیت حقیقی دنیا

این هفته با وجود عرضه آکیلس ریفت و HTC Vive، هفته ای بسیار مهم و جدی برای تکنولوژی واقعیت مجازیست. از این رو گوگل با استفاده از همین موقعیت طلایی، از دروغ روز اول آوریل ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

این هفته با وجود عرضه آکیلس ریفت و HTC Vive، هفته ای بسیار مهم و جدی برای تکنولوژی واقعیت مجازیست. از این رو گوگل با استفاده از همین موقعیت طلایی، از دروغ روز اول آوریل خود پرده برداشته: یک هدست واقعیت مجازی جدید تحت عنوان Cardboard Plastic که به گفته گوگل "اولین هدست واقعیت حقیقی دنیا" است.

گوگل کاردبورد پلاستیک را یک محصول سخت افزاری ارزشمند توصیف کرده که می تواند "بیشتر از گذشته درک شما از کارهایی که می کنید، چیزهایی که می بینید یا احساس می کنید را افزایش دهد"، و برای این کار امکاناتی همچون "دید کامل 4D، پخش صدای 360 درجه، رزولوشن 20/20 و تکنولوژی Haptic پیشرفته برای شبیه سازی حس لامسه واقعی" را در اختیار دارد.

33

جنس هدست دروغین گوگل از پلاستیک است، و کمپانی برای تبلیغ، آن را این گونه توصیف می کند: "چه چیزی از واقعیت واقعی تر است؟ احتمالا هیچ چیز، شاید هم یک چیز! البته به آن شک دارم. بگذریم ..."

اگر تاکنون به سیر تکامل هدست های واقعیت مجازی کاردبورد توجه کرده باشید، حتما با دیدن عکس کاردبورد پلاستیک متوجه تغییر بزرگ ساختاری اش شده اید: اضافه شدن بند نگه دارنده برای سر که گوگل تمایلی به استفاده از آنها در دستگاه های کاردبورد عرضه شده نداشت.

so_real

غول موتورهای جستجو ترجیح می دهد تا کاردبورد سر کاربر را به طور کامل نپوشاند تا سرگیجه و حالت تهوع ناشی از استفاده از هدست های واقعیت مجازی کاهش یابد. با اضافه شدن بند به کاردبورد پلاستیک، به نظر می رسد که گوگل در تصمیمش تجدید نظر کرده باشد.

مجموعه ای از لنزهای رنگی، پترن ها و ابزار الحاقی برای کاردبورد پلاستیک عرضه خواهند شد و اگر با چیزی مشابه گوگل کاردبورد واقعی مواجه باشیم، احتمالا استانداردی برای کارخانه ها جهت ساخت نسخه های شخصی سازی شده هم برایش در نظر گرفته می شود.

شایعات قبلی از نقشه های گوگل برای ساخت یک هدست واقعیت مجازی با استفاده از تکنولوژی به کار رفته در پروژه تانگو حکایت داشتند، اما گوگل با سورپرایز امروز تمامی این شایعات را نقش بر آب کرد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عماد
    عماد | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    گوگل هم مسخره مون کرد

مطالب پیشنهادی