ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تولد رنجرور 2017 Evoque با سقف بازشونده؛ آفرود زیر آسمان آبی

تب خرید خودروهای شاسی بلند در تمام جهان بالا گرفته است و خودروسازان هم با ارائه مدل های گوناگون در سایز های مختلف، سعی در بهبود فروش خود هستند. پس بدیهی است که خودروسازان درجه ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

تب خرید خودروهای شاسی بلند در تمام جهان بالا گرفته است و خودروسازان هم با ارائه مدل های گوناگون در سایز های مختلف، سعی در بهبود فروش خود هستند.

پس بدیهی است که خودروسازان درجه یک جهانی هم دست به ایده های جدید و نوآورانه بزنند و محصولی را روانه بازار کنند که شاید بسیاری در آرزوی آن بوده اند. شاسی بلند سقف تاشو یا در زبان انگلیسی کانورتیبل، چندی است که وارد بازار بسیار بزرگ صنعت خودروسازی شده است.

2017-Range-Rover-Evoque-Convertible-front-three-quarter-on-snow-06

گرچه اگر جیپ های  قدیمی هم یادتان باشد چیزی شبیه به همین شاسی بلند های سقف تاشو بوده اند. در هر صورت اولین خودروسازی که دست به تولید عمده در شکل شمایل امروزی شاسی بلند ها زد شرکت نیسان بوده است. نیسان مدل محبوب خود یعنی مورانو را به سقف متحرک مجهز کرد.

2017-Range-Rover-Evoque-Convertible-wheels-02

حال شرکت لندرور رنجرور که از آن به عنوان یک سازنده تخصصی خودروهای SUV یا شاسی بلند لوکس با قابلیت های خارج جاده ای مشهور یاد می شود. کوچکترین شاسی بلند خود یعنی ایووک 3 درب را به صورت سقف متحرک پارچه ای روانه بازار کرده است.

2017-Land-Rover-Range-Rover-Evoque-Convertible-interior-seats-view

سقف پارچه ای به همراه مکانیزم آن در بشخ بالایی صندوق عقب خودرو جای می گیرد. به همین دلیل فضای بزرگ صندوق که همیشه یکی از مزیت های شاسی بلندها بوده را از دست داده است.

این سقف پارچه ای 249 کیلوگرم وزن به ایووک اضافه کرده است و در حدود 18 ثانیه زمان برای باز شدن و 21 ثانیه زمان برای بسته شدن نیاز دارد. همچنین سقف خودرو را می توان تا سرعت 30 مایل بر ساعت باز یا بسته کرد.

2017-Land-Rover-Range-Rover-Evoque-Convertible-cockpit

قوای محرکه این خودرو همانند ایووک معمولی است و از موتور 2 لیتری 4 سیلند توربوشارژر شده بهره می برد که 240 اسب بخار قدرت و 250 lb-ft گشتاور تولید می کند.

این موتور با جعبه دنده جدید شرکت ZF که یک مدل 9 سرعته اتوماتیک است کار می کند و نیرو را به صورت دائم به هر چهارچرخ می فرستد. وزن این خودرو هم معادل 1935 کیلوگرم است.

2017-Land-Rover-Range-Rover-Evoque-Convertible-side-06

ایووک توانایی صعود مسیر با شیب 45 درجه و حرکت در شیب عرضی 35 درجه را دارا است. قیمت پایه ای در نظرگرفته شده برای آن معادل 50.475 دلار است و به دلیل حجم موتور زیر 2.5 لیتر می تواند در کشور ما هم عرضه شود.

2017-Range-Rover-Evoque-Convertible-front-three-quarter-04

2017-Land-Rover-Range-Rover-Evoque-Convertible-trunk-02

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • پیمان اسعد
    پیمان اسعد | ۲۴ دی ۱۳۹۵

    من عاشق این ماشینم ولی به نظرم مدل قدیمیش قشنگ تر بود

  • ehsan_total
    ehsan_total | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    کاشکی ماهم پول داشتیم :(

مطالب پیشنهادی