ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راکت New Shepard از Blue Origin
علمی

شرکت Blue Origin می خواهد برای سومین بار راکت چندبار مصرف خود را پرتاب و به زمین بنشاند

کمپانی فضایی خصوصی Blue Origin قصد دارد امروز راکت چندبار مصرف خود با نام New Shepard را برای بار سوم به فضا پرتاب و دوباره فرود بیاورد. جف بزوس به عنوان مدیرعامل این شرکت دیروز در توییتی اعلام کرد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

کمپانی فضایی خصوصی Blue Origin قصد دارد امروز راکت چندبار مصرف خود با نام New Shepard را برای بار سوم به فضا پرتاب و دوباره فرود بیاورد. جف بزوس به عنوان مدیرعامل این شرکت دیروز در توییتی اعلام کرد که این راکت دقیقاً همانی است که یک بار در نوامبر ۲۰۱۵ و بار دیگر در ژانویه ۲۰۱۶ به سلامت روی زمین فرود آمده است.

در توییت فوق به ساعت دقیق پرتاب اشاره ای نشده، اما اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، این دومین بار خواهد بود که New Shepard بعد از ارسال به فضا دوباره قابل استفاده می شود. بزوس همچنین اعلام کرده که قرار است در خلال این پرتاب یکی دو موضوع دیگر نیز مورد آزمایش قرار بگیرد.

برای انجام فرود، این راکت می بایست درست در ارتفاع ۳۶۰۰ پایی (۱۱۰۰ متری) پیشرانه خود را خاموش و سپس با تمام قدرت دوباره روشن کند. اگر پیشرانه نتواند در بالاترین نقطه ارتفاعی خاموش و روشن شود، راکت در عرض ۶ ثانیه با سر به زمین سقوط خواهد کرد.

بزوس می گوید، قرار است در خلال این پرتاب نرم افزار کنترل کننده کپسول سرنشینان نیز مورد آزمایش قرار بگیرد، که در صورت سربلند بیرون آمدن از این تست، پیروزی بزرگی را برای Blue Origin به ارمغان خواهد آورد. مدیرعامل و موسس آمازون گفته که چندین و چند پهپاد برای ثبت تصاویر این آزمایش در محل پرتاب موشک حضور خواهند داشت تا هیچ زاویه ای برای تماشای این موفقیت احتمالی از دست نرود.

اولین بار است که این کمپانی پیش از آغاز پرتاب آزمایشی راکت خود، انجام آن را اطلاع رسانی می کند. چنین حرکتی از طرف Blue Origin می تواند نشان دهده میزان اطمینان آنها از موفقیت کارشان باشد. مدیران این شرکت نیز تا به امروز تلاش کرده اند از انجام مصاحبه در مورد کارها و برنامه های آینده شان طفره بروند، اما بالاخره ماه گذشته رضایت دادند که در یک کنفرانس خبری با حضور برخی رسانه های دستچین شده، پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشند.

بزوس در خلال این کنفرانس خبری اعلام داشت که اولین پرواز آزمایشی با سرنشین این راکت در سال ۲۰۱۷ انجام خواهد شد و آنها قصد دارند اولین توریست های فضانورد را در سال ۲۰۱۸ به جو زمین بفرستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی