ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با پورت HDMI 2 در مادربردهای تازه گیگابایت بیشتر آشنا شوید

گیگابایت یکی از تولید کنندگان سخت افزار کامپیوتری در دنیاست که به تازگی از نسل تازه مادربردهای گیمینگ خود پرده برداشته است. مهم ترین ویژگی این مادربردها پورت HDMI 2 آنهاست که قابلیت های خوبی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

گیگابایت یکی از تولید کنندگان سخت افزار کامپیوتری در دنیاست که به تازگی از نسل تازه مادربردهای گیمینگ خود پرده برداشته است. مهم ترین ویژگی این مادربردها پورت HDMI 2 آنهاست که قابلیت های خوبی را برای آنها به ارمغان می آورد.

در ادامه این مطلب توجه شما را به بیانیه خبری رسمی شرکت آواژنگ نماینده این کمپانی در ایران پیرامون همین مادربردها و پورت تازه اضافه شده به آنها جلب می کنیم.

GIGABYTE Z170X Gaming 7 مادربردی تمام عیار و حرفه ای با دارا بودن انواع امکانات و ویژگی های جدید است. یکی از این ویژگی ها، نسخه دوم پورت محبوب HDMI در پنل پشتی است. در این نوشتار به شرح ویژگی ها و کاربرد این پورت می پردازیم. شایان ذکر است که این پورت در بعضی دیگر از مادربرد های GIGABYTE نیز تعبیه شده است.

1

HDMI 2 چیست؟

HDMI 2 پورتی سازگار (backwards compatible) با نسل های پیشین HDMI است که با افزایش پهنای باند و افزودن ویژگی های کاربردی، بهترین تجربه در انتقال صوت و تصویر را ارائه می دهد. این پورت که در پنل پشتی مادربرد Z170X Gaming 7 تعبیه شده است بهترین گزینه جهت نمایش تصاویر 4K با بالاترین کیفیت به شمار می رود.

قابلیت های نسخه دوم HDMI

HDMI 2 پهنای باند را تا 18Gbps افزایش داده است. این پهنای باند برای ارائه رزولوشن 4K که 4 برابر شفافیت بیشتری نسبت به رزولوشن 1080P/60 دارد لازم بوده است.

ارائه صوت به صورت 32 کاناله برای تجربه صدای همه جانبه و فراگیر، فرکانس 1536 کیلوهرتزی برای شنیدن صوت با بالاترین کیفیت، ارائه همزمان دو ویدئو برای کاربران متعدد در یک صفحه نمایش، صدای چندگانه به کاربران متعدد (تا 4 کاربر) و پشتیبانی از نسبت تصویر 21:9 از جمله قابلیت هایی است که HDMI 2 در دسترس کاربران قرار می دهد.

 

آیا برای استفاده از HDMI 2 نیازی به تعویض کابل های قدیمی وجود دارد؟

خیر، ویژگی های HDMI 2 با همان کابل های قدیمی HDMI نیز کار می کند. اما برای بهره بردن از برخی از ویژگی ها که به پهنای باند زیاد نیاز دارند (مانند فرمت ویدئویی 4K@50/60) می بایست از کابل های High Speed HDMI استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی