ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رویترز: مصر به خاطر استخراج اطلاعات شهروندانش مانع ارائه سرویس اینترنت رایگان فیسبوک شده

براساس گزارش تازه ای که توسط رویترز منتشر شده، تعطیلی سرویس اینترنت رایگان فیسبوک در خاک مصر تماما هم برای حفظ رقابت عادلانه میان شرکت های ارائه دهنده خدمات نبوده است. ظاهرا این شبکه اجتماعی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

براساس گزارش تازه ای که توسط رویترز منتشر شده، تعطیلی سرویس اینترنت رایگان فیسبوک در خاک مصر تماما هم برای حفظ رقابت عادلانه میان شرکت های ارائه دهنده خدمات نبوده است.

ظاهرا این شبکه اجتماعی به دولت مصر اجازه نداده که از طریق سرویس اینترنت رایگانش به جاسوسی از شهروندان خود بپردازد و در نتیجه ادامه فعالیت آن در این کشور ممنوع اعلام گردیده است.

سرویس مذکور در ماه دسامبر تعطیل شد و در آن زمان دولت این کشور اعلام داشت که صرفا به اپراتور موبایلی Etisalat Egypt آن هم به صورت موقتی اجازه داده است که سرویس اینترنت رایگان خود را در اختیار شهروندان این کشور قرار دهد و در مورد اینکه امکان نظارت و مراقبت روی عملیات های اینترنتی کاربران آن را دارد یا خیر حرفی به میان نیاورده.

منابع ناشناس منتسب به رویترز در مورد اینکه دولت مصر چگونه قصد داشته فیسبوک را به تغییر دادن دستورالعمل های امنیتی اش مجاب نماید، حرفی به میان نیاورده اند. بد نیست بدانید که بیش از سه میلیون نفر از جمعیت این کشور برای دسترسی به سرویس Free Basics ثبت نام کرده بودند و آنطور که فیسبوک اعلام کرده یک میلیون نفر از این تعداد نخستین بار بوده که وارد فضای مجازی می شده اند.

گفتنی است که سرویس مذکور در کشورهای دیگر نیز با انتقاداتی روبرو شده است. برای نمونه بعد از آنکه مقامات رگولاتوری هند، فعالیت آن را مغایر با اصول فعالیت منصفانه و رقابت بی طرف تشخیص دادند، سرویس مذکور از ادامه فعالیت در این کشور پر جمعیت منع شد.

لازم است اشاره نماییم که Free Basics به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به پرداخت هزینه، به سایت های مختلفی که البته از سوی فیسبوک انتخاب شده اند دسترسی پیدا کنند.

این شبکه اجتماعی نیز طرح خود را تلاشی بشر دوستانه خوانده چراکه معتقد است به لطف آن، مردم می توانند به گزارشات هواشناسی مهم و اطلاعات حوزه سلامت دسترسی پیدا کنند اما مخالفان این طرح باور دارند که چنین سرویس هایی می توانند داده های کلیدی کاربران را استخراج نمایند و بیش از آنکه فایده داشته باشند مضر هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • مهراد
    مهراد | ۱۴ فروردین ۱۳۹۵

    وای چقدر تو باهوشی، استکبار خیلی بده
    ما خوبیم اونا میخوان ما رو بخورن :|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی