ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش فروش موبایل های بلک بری در سه ماهه آخر سال گذشته

امروز اخبار متعددی در رابطه با بلک بری منتشر گشته که بخشی از آنها به درآمد مالی این کمپانی در سه ماهه آخر سال 2015 بر می گردد. در این دوره ی زمانی، شرکت مورد ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

امروز اخبار متعددی در رابطه با بلک بری منتشر گشته که بخشی از آنها به درآمد مالی این کمپانی در سه ماهه آخر سال 2015 بر می گردد. در این دوره ی زمانی، شرکت مورد بحث فقط 464 میلیون دلار عایدی داشته که در مقایسه با زمان مشابه در سال پیش از آن که 563 میلیون دلار بوده، حدود 30 درصد کاهش داشته.

اما در عوض، سرویس ها و بخش نرم افزار بلک بری، 106 درصد رشد داشته اند و فروشی معادل 153 میلیون دلار را رقم زده اند. لازم به ذکر است که عایدی کلی از این بخش ها در سراسر سال پیش برای شرکت کانادائی یاد شده، 527 میلیون بوده که رقم قابل توجهی محسوب می گردد.

با استناد به این ارقام، اعلام شده که بلک بری در پایان سه ماهه پایانی سال پیش همچنان 2.62 میلیارد دلار پول نقد و سرمایه داشته.

اما این آمار نشان می دهد که شرکت مورد بحث دیگر به عنوان یک تولید کننده تلفن همراه چندان محبوبیت ندارد زیرا در یک فصل فقط 600 هزار دستگاه اسمارت فون فروخته که می توان ادعا نمود بخش بزرگی از آن را نیز مدیون موبایل تحت اندروید خود یعنی BlackBerry Priv است.

این تقریبا از نصف 1.3 میلیون دستگاهی که در بازه زمانی مشابه در سال 2014 فروخته بود نیز کمتر است و حدود 14 درصد افت فروش داشته.

در همین راستا، بلک بری اعلام داشته در ماه آینده Priv را به اندروید 6.0 به روزرسانی خواهد نمود. البته این آپدیت مخصوص نسخه های آنلاک شده است و دستگاه هایی که توسط اپراتورها عرضه گشته اند باید تا زمانی که کمپانی مخابراتی شان این ورژن را تائید نموده و ارائه کند، صبر نمایند.

بعلاوه، آپدیت BlackBerry 10.3.3 که در ماه پیش اعلام گشته بود قرار است در تابستان در اختیار کاربران قرار گیرد. همچنین، نسخه 10.3.4 این سیستم عامل نیز تا پیش از پایان 2016 در دسترس کاربرانش قرار خواهد گرفت.

شرکت کانادائی مورد بحث که زمانی جزو پیشگامان تولید تلفن همراه به شمار می رفت اعتراف نموده در نظر دارد در سال آینده بیشتر تمرکز خود را روی نرم افزار گذاشته و دلیل آن را نیز رشد 30 درصدی این بخش از شرکت خود اعلام داشته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی