ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتومبیل های خودران آینده در رقابت های Roborace به مصاف هم می روند

شاید با تماشای سری مسابقات اتومبیل رانی خودروهای بدون راننده (با نام Roborace) این تصور در ذهنتان شکل بگیرد که مشغول تماشای یکی از همان فیلم های علمی و تخلی هستید. البته این ذهنیت هم بی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

شاید با تماشای سری مسابقات اتومبیل رانی خودروهای بدون راننده (با نام Roborace) این تصور در ذهنتان شکل بگیرد که مشغول تماشای یکی از همان فیلم های علمی و تخلی هستید.

البته این ذهنیت هم بی دلیل نیست؛ هر چه که باشد رقابت خودروهایی را نظاره می کنید که با هوش مصنوعی کنترل می شوند و بدون آنکه انسانی پشت فرمان آنها نشسته باشد، مسیر مسابقه را با سرعت های سرسام آور طی می کنند. اما شاید یک علت دیگر را هم بتوان برای این موضوع بر شمرد و آن ظاهر عجیب و غریب و آینده-وار این ماشین هاست.

طبق آخرین خبر منتشر شده در مورد این رقابت ها، حالا برگزارکنندگان این مسابقات دنیل سیمون را موظف کرده اند تا ماشین رسمی Roborace را طراحی نماید. بد نیست بدانید که سیمون طراح خودروهای نوری به نمایش در آمده در بازی Tron: Legacy، پهپادها و کشتی های جنگی فیلم علمی و تخیلی Oblivion و  همچنین وسایل نقلیه فیلم کاپتان امریکا نیز بوده است.

او در جریان جلسه خود با برگزار کنندگان این رقابت اظهار داشت که «این رقابت بسیار زیباست» زیرا Roborace در تلاش است تا علاوه بر سرگرمی روی بُعد رقابت نیز تمرکز داشته باشد.

گفته می شود که در حال حاضر این طراح با تیمی از مهندسان و متخصصان ایرودینامیک کار می کند تا ماشینی بسازد که علاوه بر زیبایی ظاهری اش بتواند به سرعتی بالغ بر 299 کیلومتر بر ساعت برسد.

لازم است یادآور شویم که این رقابت ها در فصل 2016-2017 مسابقات فرمول E، ویژه خودروهای الکتریکی که از سپتامبر شروع می شود، برگزار خواهند شد. خودروهای طراحی شده قرار است که در جریان مسابقه ای یک ساعته با هم رقابت نمایند که پیش از آغاز مسابقات فرمول E صورت می گیرند هرچند دست کم از روی ظاهر این ماشین ها می توان نتیجه گرفت که تماشای این رقابت به مراتب جذاب تر از مسابقه اصلی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی