ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افشای گسترده اطلاعات در مورد ثروتمندان و چهره های شناخته شده دنیا

در یکی از بزرگ ترین افشاگری های تاریخ (که حتی از لو رفتن اطلاعات محرمانه سازمان جاسوسی آمریکا در سال 2013 میلادی هم بزرگ تر به نظر می آید)، حدودا 2.6 ترابایت داده خصوصی متعلق ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

در یکی از بزرگ ترین افشاگری های تاریخ (که حتی از لو رفتن اطلاعات محرمانه سازمان جاسوسی آمریکا در سال 2013 میلادی هم بزرگ تر به نظر می آید)، حدودا 2.6 ترابایت داده خصوصی متعلق به شرکت پانامایی Mossack Fonseca در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

این اطلاعات ابتدا به دست روزنامه آلمانی Suddeutsche Zeitung رسیدند و در ادامه شبکه گسترده تری از روزنامه نگاران شامل 370 خبرنگار از 100 سازمان رسانه ای در اقصی نقاط دنیا به آنها دسترسی پیدا کردند.

در این اسناد ذکر شده است که 12 رهبر ملی شامل پادشاهان، روسای جمهور و نخست وزیر از بهشت های مالیاتی خارجی استفاده کرده اند و یکی از این اسناد که سوء استفاده مالی 2 میلیارد دلاری را نشان می دهد به ولادیمیر پوتین می رسد.

در عین حال، تلاش های فیفا برای بهتر کردن وجهه اش نیز ظاهرا راه به جایی ندارد و بعد از آنکه به لطف اسناد لو رفته ارتباط میان مدیران تحت بازجویی این سازمان با کمیته اخلاقی اش فاش شد، انتقادات تازه ای علیه فدراسیون جهانی فوتبال مطرح شده است.

البته حجم اطلاعات لو رفته بسیار بالاست و در نتیجه روشن است که به زودی اطلاعات تازه ای از آنها به دست می آید. این اسناد در واقع ماهیت دنیای عظیم، پرسود و البته پیچیده مالی در کشورهای مختلف و همچنین قوانین مالیاتی ویژه آنها را به تصویر می کشد.

لازم است اضافه نماییم که Mossack Fonseca چهارمین شرکت حقوقی بزرگ دنیاست و این یعنی اسناد منتشر شده متعلق به آن اطلاعات تازه و چشم اندازه های جهانی جدیدی را به تصویر می کشند که از ثروتمندان روسی گرفته تا شرکت های ساختمانی در هنگ کنگ، لیونل مسی و سیاستمنداران سرتاسر دنیا را شامل می شود.

بد نیست بدانید که در این اسناد اشاره ای هم به انگلستان شده است: بیش از نصف شرکت های یاد شده در این اسناد یا در این کشور ثبت شده اند یا اینکه از بهشت های مالیتاتی مدیریت شونده با قوانین بریتانیا بهره برداری می کنند. گفتنی است که شرکت پانامایی هرگونه اتهام در مورد دست داشتن در اقدامات خلاف قانون را رد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • kk
    kk | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    شک ندارم اسامی کلی ازآقازاده هاباپولهای بادآورده ملت هم روشده.

  • Duke
    Duke | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    اسم آقای احمدی نژاد، رییس جمهور فارق از مال دنیای عزیزمان هم از اولین کسایی هست که لو رفته تو افشای فساد

مطالب پیشنهادی