ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازدید رئیس جمهوری از وزارت ارتباطات و دیدار با وزیر و مدیران ارشد این وزارتخانه

صبح امروز حسن روحانی رئیس جمهور، طی اولین بازدید خود از وزارتخانه ها در سال جدید در نشستی با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عملکرد، وضعیت و برنامه های این ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

صبح امروز حسن روحانی رئیس جمهور، طی اولین بازدید خود از وزارتخانه ها در سال جدید در نشستی با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عملکرد، وضعیت و برنامه های این وزارتخانه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ در ابتدای این نشست دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گزارشی را از اقدامات و برنامه های اجرا شده در بخش های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کرد و چند تن از معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه نیز، گزارش هایی در رابطه با عملکرد و وضعیت فعالیت های انجام شده و در دست اقدام در حوزه های گوناگون ارائه کردند.

1

دکتر واعظی در این دیدار خطاب به روحانی گفت: «با عنایت حضرتعالی که همواره حامی بخش ICT در کشور بوده‌ اید، هر آنچه در توان داریم در راستای اهداف دولت تدبیر و امید به کار می‌بندیم». وی با بیان اینکه در ابتدای این دولت، اولویت، ایجاد زیرساخت‌ های  بخش ICT در کشور بود افزود: «در ابتدای دولت برنامه ی پیشرفت این بخش ۱۴.۵ درصد بود و امروز بیش از برنامه پیش رفته‌ایم».

واعظی با اشاره به ادامه ی عملیاتی شدن برنامه‌ ها افزود: «اولویت وزارت ارتباطات ایجاد کسب و کار، تولید محتوا، افزایش خدمات و اپلیکیشن‌ ها است و  این امر از طریق حمایت جدی از بخش خصوصی انجام خواهد شد». ایشان بر کاهش تصدی گری در حوزه ی ICT نیز تأکید کرد و افزود: «فقط در حوزه ی زیرساخت‌ هایی که اقتصادی نیستند و یا امنیتی هستند حاکمیت نقش دارد و امیدواریم بتوانیم بقیه ی امور را به بخش خصوصی بسپاریم».

وی بر ایجاد بستر فعالیت برای شرکت‌ های دانش بنیان و فارغ‌ التحصیلان تأکید کرد و ادامه داد: «در این ۳۱ ماه تلاش، از فعالیت در این حوزه حمایت کردم و امیدواریم در آینده نیز بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان از حمایت‌های لازم برخوردار شوند».

2

دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز گفت:‌ «راه اندازی دولت الکترونیک یکی از راه های مقابله با فساد است». دکتر حسن روحانی اظهار داشت: «خوشحالم اولین دیدارم از وزارتخانه ها در سال جدید از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع شده و این مهم به آن معنا است که ما برای توسعه حتماً به این فناوری ها نیاز داریم».

رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز پایه ی اصلی توسعه ی کشور ارتباطات و فناوری اطلاعات است گفت: «هدف اصلی علم، دانش و فناوری، پیشرفت و توسعه و ارتقاء سطح کیفی زندگی مردم است. همه ی این فعالیت ها برای آن است که خوب زندگی کنیم و ارتباط درستی با یکدیگر داشته باشیم».

رئیس جمهوری ایران با تأکید بر اینکه ارتباطات نقش فوق العاده ای در کیفی کردن زندگی مردم دارد گفت: «در گذشته برخی ها فکر می کردند که تلفن و موبایل امری تجملی است اما امروز موبایل جزئی از زندگی و سبک زندگی شده  است». وی با اشاره به اینکه از هر ابزاری می توان درست استفاده و یا سوء استفاده کرد افزود: «علم و قلم مقدس است اما بشر می تواند از علم و قلم نیز، سوء استفاده کند و این به آن معنا نیست که علم تعطیل و قلم شکسته شود».

3

دکتر روحانی در ادامه ی صحبت های خود به جذب سرمایه گذاران داخلی اشاره کرد و گفت: «لازم است  از توان سرمایه داران داخلی، ایرانی های مقیم خارج از کشور و خارجی ها استفاده کنیم و از فناوری های دیگران نیز بهره برداری کنیم، چرا که همه چیز را نمی توان از صفر شروع کرد».

وی بر واگذاری امور به مردم جز در موارد معدود حاکمیتی تأکید کرد و ادامه داد: «در موضوع شبکه ی ملی اطلاعات قدم های خوبی برداشته شده و چارچوب آن نیز در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده  است تا ارتباطات امنی را برای مردم ایجاد کند». رئیس جمهور در ادامه بر اصل امنیت ارتباطات در اسلام و قانون اساسی تأکید کرد و گفت: «حق نداریم در زندگی خصوصی مردم دخالت کنیم و مردم باید به ما اعتماد کنند».

4

روحانی در اظهارات خود بر ضرورت ایجاد دولت الکترونیک تأکید کرد و ادامه داد: «ایجاد دولت الکترونیک از راههای مبارزه با فساد است و باید فساد را از ریشه بخشکانیم. یکی از راه های مبارزه با فساد، شفاف شدن امور در فضای مجازی است و بدین ترتیب می توانیم همه ی امور وزارتخانه را در اختیار مردم قرار دهیم و این موضوع جلوی فساد را خواهد گرفت».

وی با بیان اینکه در استفاده از این فناوری ها باید اخلاق و دین مردم و هویت ایرانی مد نظر قرار گیرد افزود:‌ «باید راه درست را پیش بینی و از هوشمندانه ترین و کم هزینه ترین راه،‌ برای پالایش های ضروری استفاده کنیم».

وی در پایان بر توجه به موضوع اشتغال جوانان تأکید کرد و گفت: «یکی از مناسب ترین راه های جذب جوانان و ایجاد اشتغال برای آنان،‌ فناوری ارتباطات و اطلاعات است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر
    امیر | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    حرفهای قشنگی زده شده اما تا عمل چه شود...

مطالب پیشنهادی