ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشف نورون های پردازش کننده احساسات توسط پژوهشگران MIT

دانشمندان یک گام به درک فرایند مدیریت احساسات توسط مغز نزدیک تر شدند. تیمی از پژوهشگران MIT اخیرا دو پیوند عصبی را در منطقه آمیگدال مغز شناسایی کردند که رویدادهای احساسی مثبت و منفی را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

دانشمندان یک گام به درک فرایند مدیریت احساسات توسط مغز نزدیک تر شدند. تیمی از پژوهشگران MIT اخیرا دو پیوند عصبی را در منطقه آمیگدال مغز شناسایی کردند که رویدادهای احساسی مثبت و منفی را پردازش می کنند.

آنها گروه های عصبی شناسایی شده را با استفاده از نوعی پروتئین حساس به نور علامت گذاری کردند و دریافتند که آن عصب ها کانال های موازی اما پیچیده ای را می سازند که واکنش های متفاوتی را نسبت به شرایط مختلف از خود نشان می دهند.

برخی از عصب ها که درون یکی از آن پیوندها قرار دارند از حسی مشخص هیجان زده می شوند در حالی که عصب های دیگر مانع از بروز آن احساس می گردند؛ ترکیب این واکنش ها در یک کانال مشخص نیز می تواند حسی را معین نماید که شما در یک لحظه تجربه می کنید.

البته لازم است یادآور شویم که این تحقیقات هنوز هم مراحل اولیه خود را پشت سر می گذارد و لازم است که دانشمندان جمعیت های عصبی معینی را کشف نمایند تا به چگونگی ارتباط میان آنها پی ببرند و از طرفی لازم است که مدارهای عصبی بزرگ تر را نیز به صورت واضح تعریف کنند.

اگر آنها در انجام این کار موفق شوند ممکن است بتوانند به توضیح مناسبی در مورد مسائل مرتبط با سلامت روانی افراد پی ببرند. برای مثال ممکن است مشخص شود که عصب های برانگیخته شده در انسان زمانی که دلهره دارد یا دچار افسردگی است با نوع عصب های تحریک شده در زمان خوشحالی اش فرق دارند. این کشف در نهایت می تواند به ابداع روش های درمانی موثرتر برای واکنش های عصبی انسان بیانجامند.

<div class="flex-video"><iframe src="https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/B1nj2/vt/frame" height="360" width="640" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true" ></iframe></div>

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی