ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل فیلم کوتاهی در مورد یک بیمار مبتلا به اوتیسم و اهمیت تکنولوژی در زندگی او ساخت

دوم آوریل - سیزدهم فروردین، روز جهانی اوتیسم بود و اپل نیز به همین مناسبت، فیلم کوتاهی در مورد زندگی یکی از بیماران مبتلا به همین اختلال رشدی، به نام «دیلن بارمیک» ساخته است. در این ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

دوم آوریل - سیزدهم فروردین، روز جهانی اوتیسم بود و اپل نیز به همین مناسبت، فیلم کوتاهی در مورد زندگی یکی از بیماران مبتلا به همین اختلال رشدی، به نام «دیلن بارمیک» ساخته است.

در این فیلم کوتاه، مادر و یکی از معلمین این نوجوان در خصوص چالش هایشان برای رفتار با «دیلن» و البته سختی های خود دیلن در زندگی اش می گویند؛ شخصی که نمی تواند صحبت کند و قادر به بیان آنچه در فکرش می گذرد، نیست.

مادر دیلن در بخشی از این فیلم، در مورد فرزند ۱۶ ساله خود می گوید: «نداشتن قدرت صحبت کردن، به این معنا نیست که شخص بیمار چیزی برای گفتن ندارد.»

اکنون دیلن توسط تایپ کردن، تفکرات خود را به دیگران منتقل می کند و نرم افزار آیپد، نوشته های او را به کلمات تبدیل می کند.

وی در حال حاضر به همین ترتیب، احساسات خود را با جهان در میان می گذارد؛ تفکراتی که مشخصا درد درونی دیلن را به نمایش می گذارند، چرا که در برخی نوشته هایش، ابتلا به اوتیسم را به تنهایی شدیدی تشبیه کرده و آن را جهنم می خواند.


>

وب سایت Mashable نیز از طریق ایمیل با دیلن ارتباط یافته و نظرش در مورد تکنولوژی های جدید و کمک آنها به بیماری اش را جویا شده. دیلن در همین رابطه می نویسد: «افراد بسیاری نمی توانند درک کنند که من هم دارای تفکر هستم، اما اکنون در محیط تحصیلی، من هم می توانم در گفتگوها شرکت کنم. آیپد به من اجازه می دهد تا دوباره دیده شوم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abolfazl
    abolfazl | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    افرین به اپل واقعا خوشم اومد
    و خوشحالم که تکنولوژی باعث کمک به این طور افراد شده

مطالب پیشنهادی