ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در ماه نخست عرضه گلکسی اس 7، ده میلیون دستگاه از آن را فروخته است

تا به امروز هرآنچه که باید را در مورد گلکسی اس 7 می دانیم، با این همه، هنوز هم اطلاعات کلیدی و مهمی در مورد این پرچمدار وجود دارد که از آن بی خبریم و آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

تا به امروز هرآنچه که باید را در مورد گلکسی اس 7 می دانیم، با این همه، هنوز هم اطلاعات کلیدی و مهمی در مورد این پرچمدار وجود دارد که از آن بی خبریم و آن تعداد دستگاه های فروخته شده از این موبایل است.

حالا یک ماه از زمان عرضه این پرچمدار به بازار می گذرد و اینطور به نظر می آید که S7 در مسیر موفقیت قرار دارد. ناظران بازار کره گزارش داده اند که فروش این دستگاه «قوی تر از میزان مورد انتظار» بوده است و یادآور شده اند که اوضاع نابسامان دو سال اخیر کسب کار سامسونگ در حوزه موبایل ظاهرا به خاطر همین فروش خوب در حال بهتر شدن است.

طبق گزارش ها این شرکت تا به امروز، حدودا ده میلیون گلکسی اس 7 را به بازارهای مختلف صادر کرده (البته اینکه رقم ذکر شده مدل اج را هم در بر می گیرد یا خیر هنوز مشخص نیست) که به مراتب بیشتر از هفت میلیون دستگاه پیش بینی شده است و باعث شده که تحلیلگران انتظارات خود از میزان فروش دستگاه مورد بحث در سال جاری را بالاتر از میزان قبلی ببرند.

در روز چهارشنبه گذشته ارزش سهام سامسونگ نیز رشدی 2.4 درصدی داشت و به بالاترین میزان طی 18 هفته اخیر رسید. این در حالی است که ارزش سهام این شرکت از اواسط ماه ژانویه تا به الان حدودا 22 درصد رشد داشته است.

بد نیست بدانید که برآوردهای اولیه از عملکرد گلکسی اس 7 در بازار اندکی مایوس کننده بود و با بروز نشانه ها مبنی بر کم شدن تفاضا برای این دو پرچمدار، تحلیلگران نیز سطح توقعات خود از میزان فروش آنها را پایین آوردند.

علاوه بر این، سرمایه گذاران سامسونگ نیز باور نداشتند که صرفا به خاطر بالا بودن میزان پیش سفارش برای گلکسی اس7، میزان فروش آن از مدل های قبلی اش بیشتر باشد.

قبلا برآورد شده بود که درآمد عملیاتی سامسونگ بین ماه های ژانویه تا مارس افتی 16 درصدی نسبت به سال قبل خود پیدا کند و به رقم 4.51 میلیارد دلار در سال جدید برسد که کمترین میزان برآورد شده در شش فصل اخیرش است.

اما آنطور که گزارشات اخیر نشان می دهند، سامسونگ علاوه بر فروش خوب پرچمداران جدیدش تلاش های خود در حوزه محصولات میان رده و اقتصادی را نیز افزایش داده تا سهم بازارش را حفظ نماید. این شرکت همچنین تلفن های هوشمند گلکسی اس 7 و اس 7 اج را یک ماه زودتر از گلکسی اس 6 در سال قبل معرفی کرد و از این حقیقت که اپل محصول تازه ای برای ارائه نداشت بیشترین بهره را برد.

تحلیلگران این دو اقدام را استراتژی های بازاری تازه سامسونگ قلمداد کرده اند که در کنار هم فرمول موفقیت دو دستگاهی را می سازند که پیشتر تصور می شد از سوی کاربران نادیده گرفته شوند و همزمان شباهت این دو موبایل نیز هزینه های مربوط به تولید قطعات و توسعه و ساخت آنها را تا حد قابل توجهی پایین آورد.

به لطف این تصمیم، سامسونگ توانست مبلغ کمتری را برای گلکسی اس 7 طلب نماید که در واقع 8.3 درصد در بازار کلیدی کره کمتر است. آنطور که تحلیلگران می گویند: پول در آوردن بدون ارائه محصول مبتکرانه هیچ ایرادی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • ahmad
    ahmad | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    سامسونگ فقط پول تبلیغاتشو میگیره همون گوشیرو با یه اسم دیگه میده بازار یعد مردمم سریع میخرن چرا چون فلانی خریده .چون پول و سود خوبی برا فروشندهاش داره همه تبلیغشو میکنن.مردمم انکار صف نظریه میرن سریع میخرن خخخخ

    • ُShahrokh
      ُShahrokh | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

      داداش ، خلایق هرچه لایق ... دیجیاتو هم بالاخره باس درامدی داشته باشه دیگه ، تبلیغ سامسونگ نکنه ، تبلیغ کیو بکنه که پول گیرش بیاد

  • فقط سونی
    فقط سونی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    سونی یعنی کیفیت سونی یعنی واقعیت سونی یعنی اصالت هیچ برندی به گرد پای سونی نمیرسه همین بس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی