ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقاومت آیفون SE در برابر آب، سقوط و فشار از مدل های پیشین پایین تر است [تماشا کنید]

هرچند آیفون SE که اخیراً رونمایی شده به لطف سخت افزار قوی قادر است از نظر قدرت پردازش با پرچمداران همین سازنده که پیشتر معرفی شده بودند به رقابت بپردازد، اما بر اساس ویدیویی که ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

هرچند آیفون SE که اخیراً رونمایی شده به لطف سخت افزار قوی قادر است از نظر قدرت پردازش با پرچمداران همین سازنده که پیشتر معرفی شده بودند به رقابت بپردازد، اما بر اساس ویدیویی که امروز روی یوتوب منتشر شده می توان گفت که این محصول 4 اینچی نسبت به برادران بزرگتر خود در مقابل فشار، غوطه ور شدن در آب و سقوط روی گوشه، از مقامت پایینتری برخوردار است.

این ویدیو توسط شرکتی به نام SquareTrade منتشر شده که خدمات بیمه و گارانتی برای تلفن های هوشمند ارائه می کند و در نتیجه لازم است برای تعیین نرخ مورد نیاز برای هر محصول، میزان مقاومت آن را سنجش نماید.

بر اساس این آزمایش ها مشاهده می کنیم که آیفون SE در مقابل فشار حدود 72.5 کیلوگرم خم می شود در حالی که این میزان در آیفون 6S با وجود بدنه نازکتر 4.5 کیلوگرم بیشتر است. علاوه بر این باید توجه داشت که آیفون SE زیر فشار 80 کیلوگرم کاملاً تخریب می شود در حالی که آیفون 6S در همین شرایط تنها اندکی خمیده خواهد شد.

آیفون SE همچنین پس از قرار گرفتن در عمق حدود 1.5 متری آب، پس از کمتر از یک دقیقه خاموش می شود در حالی که آیفون 6S پس از 30 دقیقه تنها قابلیت پخش صدای اسپیکر خود را از دست داده و مقاومت آیفون 6S پلاس نیز حداقل به 10 دقیقه می رسد.

اما آزمایش سقوط از ارتفاع حدود 180 سانتی متر را می توان تنها بخشی به حساب آورد که هر سه دستگاه در آن مقاومت یکسانی از خود به نمایش می گذارند. البته با این حال لازم است اشاره کنیم که خسارت های وارد شده به آیفون SE پس از 10 بار سقوط به مراتب بیشتر از دو مدل دیگر بود.

نتایج کسب شده توسط آیفون SE البته چندان هم شگفت انگیز نیست چرا که این محصول از طراحی تقریباً یکسان با آیفون 5S بهره می برد که دو سال پیش در آزمایشات نتایج مشابهی را ثبت کرده بود.

در پایان از شما دعوت می کنیم ویدیوی آزمایشات انجام گرفته و مقایسه مقاومت آیفون های اخیر اپل را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • AZJAGUAR
    AZJAGUAR | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    تست آبش كو؟

مطالب پیشنهادی