ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کمپانی AMD انتظار دارد در سال 2016، درآمدی کلان از «چیپ های شخصی سازی شده» کسب کند

چندی وقتی می شود که شایعاتی مبنی بر ساخت ورژنی ارتقایافته از کنسول پلی استیشن 4 با نام پلی استیشن 4.5 یا 4K به گوش می رسد و دیجیتال فاندری هم صحت این شایعه را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

چندی وقتی می شود که شایعاتی مبنی بر ساخت ورژنی ارتقایافته از کنسول پلی استیشن 4 با نام پلی استیشن 4.5 یا 4K به گوش می رسد و دیجیتال فاندری هم صحت این شایعه را تایید نموده است. در همین راستا، به نظر می رسد کمپانی AMD، که پیش از این تولید چیپ های شخصی سازی شده پلی استیشن 4 و اکس باکس وان را برعهده داشته، خود را برای تولید چیپ های پلی استیشن 4.5 نیز آماده می کند.

کمپانی مورد بحث در طی گزارش مالی اخیر خود گفته که: «در بازه زمانی قبلی، رکورد عرضه چیپ های شخصی سازی شده برای کنسول های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان را شکستیم.»

اما گذشته از عملکرد موفقیت آمیز AMD در سه ماهه اخیر، در بخشی دیگر از گزارش مالی این کمپانی آمده: «تقاضا برای کنسول های بازی در سال 2016 بسیار زیاد به نظر می رسد و ما علاوه بر ادامه تولید [چیپ های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان]، درآمدی اضافه نیز از طریق تجارت چیپ های نیمه شخصی سازی شده جدید در نیمه دوم 2016 کسب خواهیم کرد.»

کمپانی AMD با اشاره به اینکه تعداد واحدهای عرضه شده از کنسول های بازی در سال جاری رشدی چشمگیر نسبت به سال 2015 خواهد داشت گفته که درآمدی از محصولات نیمه شخصی سازی شده جدید خود نیز در نیمه دوم 2016 کسب خواهد کرد.

با توجه به استفاده از عبارت «نیمه شخصی سازی شده» به نظر می رسد که کمپانی AMD به حوزه چیپ کنسول های بازی و خصوصا پلی استیشن 4.5 اشاره داشته باشد. در بخشی دیگر از بیانیه کمپانی غول تکنولوژی آمده که بنابر تخمین های صورت گرفته، نرخ درآمد AMD در نیمه نخست سال 2016 نسبت به نیمه دوم کمتر خواهد بود، چرا که «تجارت پی سی و کنسول های بازی، فصل خاص خود را دارد.»

شاید هنوز برای نتیجه گیری کمی زود باشد اما با توجه به این بیانات می توان حدس زد که AMD توسعه چیپ های پلی استیشن 4.5 را یکبار دیگر برعهده گرفته باشد. علاوه بر این، نینتندو هم برنامه های زیادی برای کنسول NX خود دارد و شاید این کمپانی ژاپنی نیز برای توسعه سخت افزار جدید خود به AMD روی آورده باشد.

در هر صورت، پاسخ تمام این سوالات در همایش E3 2016 داده خواهد شد و احتمالا برای اولین بار شاهد رونمایی از دو کنسول NX و پلی استیشن 4.5 از سوی نینتندو و سونی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی