ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

۷ درس مهم، برگرفته از عادات فردی موفق ترین کارآفرینان دنیا

برای خیلی ها سبک زندگی کارآفرینی و مراقبت از سلامتی شخصی، مترادف یکدیگر هستند. بخش بزرگی از علت آن این است که هر دوی این موارد عاداتی را شامل می شوند که فرد در وجود ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

برای خیلی ها سبک زندگی کارآفرینی و مراقبت از سلامتی شخصی، مترادف یکدیگر هستند. بخش بزرگی از علت آن این است که هر دوی این موارد عاداتی را شامل می شوند که فرد در وجود خود نهادینه می کند. به گفته ی چارلز دوهیگ، نویسنده ی «قدرت عادت»، این عادات شخصی حداقل ۴۰ درصد از تصمیمات روزمره ی ما را به خود اختصاص می دهند. بنابراین به هیچ وجه نباید از اهمیتی که عادات فردی در زندگی ما دارند غافل شد.

در ادامه ۷ مورد از کارهایی را از نظر خواهید گذراند که موفق ترین کارآفرین های دنیا برای حفظ کسب و کار و همچنین سلامتی خود در بهترین حالت ممکن از آنها بهره می گیرند. خواندن این عادات از آن جهت اهمیت دارد که هر کسی با مدل سازی و الگوبرداری از آنها می تواند سرنوشت کاملاً متفاوتی برای خود رقم بزند.

۱- هر روز چیز تازه ای یاد بگیرید

کارآفرینانی که به سلامت خود اهمیت می دهند، در تمام دوران زندگی خود دست از رؤیاپردازی نمی کشند. آنها سخت تلاش می کنند، بازی شان را جدی می گیرند و بیشتر از هر کس دیگری به فکر کردن می پردازند. آنها عاشق مطالعه و گوش سپردن به کتاب های صوتی هستند و تا جایی که امکان دارد اطلاعات جدید به ذهن خود وارد می کنند. کارآفرینان موفق نه تنها به آموزش خود در حوزه های مرتبط با توسعه ی کسب و کارشان اهمیت می دهند، بلکه به دنبال دانشی می روند که به سلامت فردی شان نیز کمک کند. آنها به خوبی می دانند بهره مندی از عادات رفتاری سالم تأثیر مستقیمی روی کسب و کارشان دارد.

۲- هدفگذاری کنید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنید

کارآفرینان موفق این را نیز به خوبی درک می کنند که دانش بدون عمل، سریع ترین راه به سوی شکست را برایشان رقم خواهد زد. به همین دلیل پا را از یادگیری فراتر می گذارند، و دست به عمل می زنند، چون درک می کنند که پیشرفت های روزانه و قدم های به ظاهر کوچک، تنها راه رسیدن به هدف نهایی شان است.

۳- زمان استراحت خود را هوشمندانه صرف کنید

افراد عادی به طور متوسط حدود ۳ ساعت در روز تلویزیون نگاه می کنند. اما شما عادی نباشید و روی رشد و توسعه ی کسب و کار، حفظ سلامتی و بهتر کردن دنیای اطراف خود متمرکز بمانید. از جمله توصیه هایی که برای این کار می توان کرد این است که مراقبه کنید و زمانی را به نوشتن اهداف خود روی کاغذ اختصاص دهید.

۴- به ورزش اولویت بدهید

ذهن سالم در بدن سالم است. با این وجود تحقیقات نشان داده اند ۸۰ درصد بزرگسالان به میزان توصیه شده ورزش نمی کنند. بر اساس توصیه های ورزشی، بزرگسالان باید حداقل به مدت دو ساعت و سی دقیقه در هفته تمرینات هوازی منظم، و دو بار در هفته تمرین استقامتی داشته باشند. حتی اگر سرتان به شدت شلوغ است، حتی شده روزی ۱۰ دقیقه از سر و ته کارهایتان را به ورزش و تمرینات هوازی اختصاص دهید. این کار به از بین بردن استرس و ترشح اندورفین در بدن شما کمک خواهد کرد؛ به این ترتیب برای مواجهه با چالش های استارتاپی خود آمادگی بیشتری خواهید داشت.

۵- تغذیه ی ناسالم را کاهش دهید

غذا را به عنوان سوخت در نظر بگیرید. هرچه سوخت با کیفیت تری در باک اتومبیل خود بریزید، عملکرد موتور آن بهتر خواهد بود. لازم نیست رژیم غذایی خاصی بگیرید یا کمتر غذا بخورید. فقط سعی کنید غذای سالم بیشتر بخورید؛ چیزهایی که از طبیعت گرفته شده اند و حتی الامکان کمترین فراوری رویشان انجام شده است. با این کار، در طول روز انرژی بیشتری خواهید داشت و خلق و خویتان نیز بهتر خواهد بود.

۶- بیشتر بخوابید

تقریباً تمام کارآفرینان با کار کردن تا نیمه های شب، بیدار شدن های صبح زود، و ضرب الاجل های رو به پایان آشنایی کامل دارند. اما آن دسته از کارآفرینانی که به سلامت خود اهمیت می دهند این را به خوبی می دانند که خواب کافی برای موفقیتشان حیاتی است. چه عادت داشته باشید صبح های زود از خواب بیدار شوید و به کارهایتان بپردازید، و چه شب ها بیدار بمانید و کار کنید، سعی کنید روتین ثابتی برای خواب خود داشته باشید و به آن پایبند بمانید. هیچ گاه از قدرت چُرت های کوتاه نیمروزی که جان تازه ای به شما می دهند نیز غافل نشوید.

۷- تعادل را در زندگی خود برقرار کنید

کارآفرینان موفق، سلامتی را به سبک زندگی خود تبدیل می کنند. همانطور که نمی توان یک طرح کسب و کار معیوب را با راه حل های موقتی درست کرد، نمی شود با یک هفته غذای سالم خوردن انتظار کاهش وزن داشت. کارآفرینان موفق زندگی سالم را با تمام وجودشان پذیرا می شوند؛ آنها هوشمندانه تر کار می کنند، نه بیشتر.

کارآفرینی و سلامتی دستشان در دست یکدیگر است. هر یک درس های با ارزشی در مورد آن یکی به شما می دهد. گذشته از خانواده، دوستان و آشنایان، کمتر چیزی وجود دارد که از سلامتی و زندگی شغلی تان مهم تر باشد. با عاشقانه دنبال کردن این دو، می توانید زندگی طولانی تر، و رضایتبخش تری داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • منتقد
    منتقد | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    ای اقاااااا
    همچین تو چند پست اخیر نوشتین و پرداختین که کسب وکار موفق!، کار افرین! برتر، تجارت فلان و بهمان....
    جناب اینجا ایرانه...
    تا دیروز تحریم بودیم حتی نمیتونستی یه دلار به خارج یا داخل نقل و انتقال بدی، پنلی سلین وارداتی توش گچ بوده.. همین الانشم ایفون چهارصد دلاری رو سه میلیون میفروشن تو این مملکت...
    استغفرلااااااا

    پ. البته جسارت نشه، قبل از هر چیزی سایت متعلق به شماست و هر طور صلاح می دونید، تعیین تکلیف نباشه حرفم.
    جدای از این، بالاخره اینها هم مطالبی هستن و شایدخواننده و خواستار داشته باشن ولی خب واقع بین باشی و اطرافتو ببینی، یه خورده خیلی زیادی خنده دارن این مطالب.

  • مهدی محبوبی پور
    مهدی محبوبی پور | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    خیلی مفید بود. ممنون.

    شما آیندتان را نمیسازید. بلکه شما عادت هایتان را میسازید. و عادت هایتان آینده شما را میسازند...

  • پوریا
    پوریا | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    واقعا دستتون درد نکنه بابت این مطالب
    درسته که برای افراد کار آفرین است ولی حتی من هم که محصل هستم هم میتونم استفاده کنم بازم از این مطالب بزارید حتما

مطالب پیشنهادی