ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت HP با معرفی لپ تاپ Spectre 13، مک بوک از اپل را به چالش کشید

مدت هاست که HP می خواهد لپ تاپی توسعه دهد که بتواند چشم نوازی کرده و نگاه ها را به سوی خود خیره نماید و حالا، توسط Spectre 13، شرکت HP تصور می کند که موفق ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

مدت هاست که HP می خواهد لپ تاپی توسعه دهد که بتواند چشم نوازی کرده و نگاه ها را به سوی خود خیره نماید و حالا، توسط Spectre 13، شرکت HP تصور می کند که موفق به انجام این کار شده است.

جدیدترین لپ تاپ کمپانی مذکور، Spectre 13 نام دارد اما مدیران خود HP، خیلی ساده از آن با نام Spectre یاد می کنند. ضخامت این کامپیوتر همراه به ۱۰.۴ میلیمتر می رسد و از همین رو، می توان آن را به عنوان باریک ترین لپ تاپی که تا کنون ساخته شده، معرفی کرد. ضخامت مک بوک اپل به ۱۳.۲ میلیمتر می رسد در حالی که XPS 13 از شرکت دل، ضخامتی معادل ۱۵.۲میلیمتر دارد.

اپل مک بوک Air را سال ها پیش ساخت و از آن زمان به بعد هم زیاد آن را دست خوش تغییر نکرد به شکلی که اکنون حدود ۶ سال است که طراحی اصلی آن دست نخورده باقی مانده. حال، HP توسط Spectre 13، به راحتی می تواند نگاه یک کاربر دارنده ی MacBook Air را به خود جلب کند.

hp-spectre-27-w700

البته در این میان HP به هیچ عنوان به سراغ برترین تکنولوژی ها نرفته است؛ نه نمایشگر تاچ وجود دارد و نه نسخه ای 4K از آن توسعه داده. این شرکت حتی به مُد این روزهای محصولات ویندوزی هم کاری ندارد و لپ تاپ جدیدش، هیبریدی نیست؛ Spectre آمده تا استواری و زیبایی اش را به نمایش بگذارد.

نمایشگر آن ۱۳.۳ اینچ و با رزولوشن 1080p است. مدل پایه لپ تاپ مورد اشاره ۸ گیگابایت رم دارد و حجم حافظه داخلی آن به 256 گیگابایت می رسد. نقطه قوت این محصول زیبا، عدم بهره گیری از پردازنده های Core M اینتل است. HP به سراغ همان پردازنده های خوش نام Core i5 و Core i7 رفته که برای یک لپ تاپ با چنین ضخامتی، این یک شگفتی است.

hp-spectre-24-w700

آقای «مایک نش» (Mike Nash) معاون ارشد بخش توسعه کامپیوترهای شخصی در HP می گوید که به خوبی آگاه است که دستگاه هایی با این اندازه، این روزها با پردازنده های سری Core M به بازار می آیند: «این موضوع را می دانیم. دیده ایم که اپل همین کار را انجام داده. اما از طرفی آگاهیم که مشتریان ما، پردازنده های Core i می خواهند. من امروز اینجا ایستاده ام تا به شما بگویم که موفق شده ایم چنین پردازنده ای در این محصول بکار بگیریم.»

hp-spectre-23-w700

استفاده از یک پردازنده Core i در یک لپ تاپ فوق باریک می تواند حرارت پردازنده را راحت تر به دست کاربر انتقال دهد. آقای نش بیان می کند که برای جلوگیری از این مشکل، در داخل Spectre از لوله های کاهش دهنده حرارت در کنار دو فن بهره گرفته شده است. این طور که پیداست، دو فن یاد شده وظیفه خارج کردن حرارت را از بخش پشتی این لپ تاپ دارند.

HP همچنین خبر می دهد که باتری آن تا ۹.۵ ساعت شما را یاری خواهد کرد که برای یک دستگاه ویندوزی، بی نظیر است. در این میان باید خاطر نشان کرد که باتری مک بوک ایر اپل، تا ۱۲ ساعت شما را یاری خواهد کرد اما از طرفی، کیفیت رزولوشن نمایشگر آن نیز اندکی پایین تر است.

hp-spectre-3-w700

شرکت HP، لپ تاپ Spectre 13 را محصولی کاملا مرغوب می داند و بیان می کند که هم از نظر ظاهر، و هم از نظر حس کاربری، شخص استفاده کننده می تواند مرغوبیت آن را لمس کند. بدنه این لپ تاپ با آلومینیوم خاکستری رنگ ساخته شده در حالی که بخش زیر آن، از جنس فیبر کربن است تا وزن آن کاهش یابد.

hp-spectre-1-w700

وقتی که دستگاه را باز می کنید، دو اسپیکر در کناره های کیبورد نمایان می شوند. این در حالیست که اگرچه Spectre 13 از مک بوک جدید اپل باریک تر است، اما هیچ پورتی را قربانی باریک بودن خود نمی کند. در این لپ تاپ سه عدد پورت USB-C به کار گرفته شده که دو عدد از آنها، توانایی پشتیبانی از Thunderbolt را هم دارند و سپس نوبت یه یک جک هدفون هم می رسد. در این محصول بر خلاف نوت بوک باریک اپل، می توان چند وسیله جانبی را به کامپیوتر متصل کرد و همچنان آن را شارژ نمود.

hp-spectre-20-w700

عمق کیبورد Spectre 13، از دیگر مواردی است که شگفت زده تان خواهد کرد. کلید ها به اندازه کاملا مطلوب عمق دارند و تایپ کردن روی آن کاملا ساده و طبیعی است. ترکپد اما کمی نسبت به محصولات قبلی خود HP کوچک تر شده اما کارکرد مناسبی دارد.

HP می گوید که فروش Spectre 13 در انتهای همین ماه و در ۲۵ آوریل با قیمت ۱.۱۶۹ دلار آغاز می شود. این در حالیست که سفارشات در ماه مه تحویل داده خواهند شد. در ماه آتی قیمت دستگاه به ۱۲۴۹ دلار افزایش پیدا می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

    واقعا یکی از لپ تاپ های زیبایی بوده که تا حالا دیدم. خیلی ازش خوشم اومد. قیمتش کمی بالاس اما بخاطر طراحی و مهندسی ساختش ارزشش رو داره. البته ایکس پی اس های اخیر دل هم عالی بودن...

  • آریا
    آریا | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    من عاشق اچ پی هستم. ولی دیگه دیر شده. این کار رو باید چند سال پیش میکرد تا لنوو اشغال ساز جولان نده. الان هم دیگه دیر شده .دوران لپ تاپ سپری شده. الان دور سرفیس و تبلت هیبریدیه.
    ولی با این حال این خیلی زیباست

  • عرفان
    عرفان | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    خدایش خیلی خوشگله

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی