ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی منوی کشوئی اپلیکیشن ها را به موبایل G5 باز می گرداند

ال جی در جدیدترین پرچمدار خود یعنی G5 تغییرات گسترده ای به وجود آورده که از جمله آنها می توان به حذف منوی کشوئی اپلیکیشن ها (App Drawer) اشاره نمود. این تغییر از منظر دوستداران ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

ال جی در جدیدترین پرچمدار خود یعنی G5 تغییرات گسترده ای به وجود آورده که از جمله آنها می توان به حذف منوی کشوئی اپلیکیشن ها (App Drawer) اشاره نمود. این تغییر از منظر دوستداران اندروید به هیچ عنوان جالب و دوست داشتنی نبوده و اعتراضات آنها را به دنبال داشته.

این قشر از کاربران از اینکه تمامی اپلیکیشن ها و فولدرهایشان روی صفحه اصلی قرار داشته باشد بسیار ناراحت هستند و از این رو به دانلود و نصب لانچرهای جانبی روی آورده اند.

اگر شما هم جزو این افراد هستید، بد نیست بدانید که کارشناسان کمپانی کره ای مورد بحث راهکاری برای این منظور ارائه داده اند. به این ترتیب که لانچر موبایل G4 که به نام LG Home (UX 4.0) شناخته می شود را در پرتال SmartWorld  ال جی قرار داده اند تا کاربران آن را به صورت رایگان دانلود و روی اسمارت فون G5 خود نصب نمایند.

جا دارد اشاره کنیم که این لانچر در دیوایس های دیگری همانند Stylus 2، K8 و دیگر تلفن های هوشمند همین کمپانی که از رابط کاربری UX 5.0 بهره می گیرند نیز قابل استفاده خواهد بود.

پس از نصب لانچر قدیمی، منوی کشوئی اپلیکیشن ها، تب های Apps/Widgets، جستجوی اپلیکیشن و منو با شکل های مختلف و گزینه ی حذف به موبایل اضافه خواهند شد. البته توجه داشته باشید که پس از نصب، عناصر بصری همانند آیکون ها، وال پیپرها و رنگ های منو همچنان به قوت قبل باقی می مانند.

حالا شاید به این فکر کنید که ال جی می توانست به جای چنین کاری، یک آپدیت برای رابط کاربری LG UX 5.0 ارائه داده و مثلا کلیدی برای فعال یا غیر فعال کردن منوی کشوئی اپ ها در نسخه جدید اضافه کند. اما این کار را نکرده و بدون شک هم دلیلی برای آن دارد که شاید بعدها در موردش سخن بگوید.

برای دانلود این لانچر فقط کافی است اپلیکیشن LG SmartWorld را باز کنید تا UX 4.0  به صورت یک پنجره پاپ آپ روی صفحه موبایل ظاهر شده و شما آن را راحت نصب نمائید. البته، اگر چنین پنجره ای باز نشد، می توانید از طریق منو در بالای سمت چپ صفحه روی گزینه LG specials تپ نموده و سپس آیتم LG Apps را باز کنید تا گزینه دانلود برایتان نمایش داده شود.

کاربران ساکن آمریکا اپلیکیشن SmartWorld را به صورت پیش فرض روی دیوایس های خود ندارند و از این رو می توانند با مراجعه به سایت ال جی آن را دانلود نموده یا  فایل apk رابط کاربری LG Home UX 4.0 را از این صفحه دریافت نمایند. توصیه افرادی که هر دو این روش ها را تست کرده اند این است که گزینه دوم پاسخگوئی بهتری خواهد داشت.

البته پیش از دانلود نیز توجه داشته باشید که اسمارت فون شما به اپلیکیشن های سوم شخص خارح از استور اجازه نصب شدن را می دهد. برای این منظور به منوی امنیت (Security) رفته و در بخش تنظیمات اپلیکیشن، گزینه Unknown sources را فعال نمائید تا روند دانلود و نصب به صورت کامل انجام پذیرد.

اگر هم که نرم افزارهای داخلی 'File Manager' یا 'Download' دارید پس از دانلود روی فایل apk کلیک نموده و پروسه بارگذاری و نصب را تکمیل نمائید.

اگر SmartWorld را دانلود کرده اید که هیچ، اما اگر فایل لانچر را به طور مستقیم روی دستگاه خود نصب نموده اید، اسمارت فون از شما می خواهد تا بین 'Home'، EasyHome' و Home (UX 4.0) یکی را انتخاب نمائید. اگر دوست ندارید این پیغام دوباره برایتان نمایش داده شود، تیک Use as default app را بزنید و سپس روی گزینه Home (UX 4.0) و پس از آن روی OK تپ نموده و از منوی کشوئی اپلیکیشن های خود لذت ببرید.

اگر توضیحات بالا برایتان کافی نبود یا در جائی احساس کردید مفهوم نیست می توانید از گالری تصویری زیر هم کمک بگیرید.

Installing-the-LG-Home-UX-4.0-.apk-file-w600

Left---before.-Right---after.-w600

Navigating-the-LG-SmartWorld-app-w600

This-is-how-the-app-drawer-looks-on-the-LG-G5-w600

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    این قابلیت یه هفته پیشم تو ویدیو تبلیغاتیش نشون داده بود اونوقت الان این خبرو می دید.

  • I
    I | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    اصلا نیازی به این کارا نیست یه گزینه تو تنظیمات هست که app drawer رو فعال میکنه

  • Sina
    Sina | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    امیدوارم UX 5 رو هم برای G4 عرضه کنه!

  • باقر
    باقر | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    بهتر شد خداروشکر.

مطالب پیشنهادی