ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بروزرسانی امنیتی ماه آوریل برای اندروید توسط گوگل ارائه شد

در حالی که کاربران روز به روز بیشتر به اهمیت مسئله امنیت ابزارهای موبایل پی می برند و پس از کشف تعدادی آسیب پذیری خطرناک، گوگل اعلام کرد از این به بعد به شکل ماهانه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

در حالی که کاربران روز به روز بیشتر به اهمیت مسئله امنیت ابزارهای موبایل پی می برند و پس از کشف تعدادی آسیب پذیری خطرناک، گوگل اعلام کرد از این به بعد به شکل ماهانه برای سیستم عامل اندروید بروزرسانی های امنیتی ارائه خواهد کرد.

البته باید توجه داشته باشید که بروزرسانی های گوگل برای ابزارهای مبتنی بر اندروید خالص مثل تلفن های هوشمند سری نکسوس عرضه می شوند و در صورتی که از ابزارهای ساخت تولید کنندگان دیگر استفاده می کنید، لازم است تا عرضه بروزرسانی توسط سازنده منتظر بمانید، البته اگر تولید کننده تلفن هوشمند شما چنین آپدیت هایی را ارائه می کند.

در هر حال، لازم است بدانید که کشف برخی آسیب پذیری های خطرناک در طی ماه گذشته موجب شد گوگل اعلام کند که احتمالاً در ماه مارس علاوه بر بروزرسانی ارائه شده در ابتدای ماه، شاهد عرضه یک وصله امنیتی دیگر نیز خواهیم بود، اما این اتفاق رخ نداد تا اکنون که موعد عرضه بروزرسانی مربوط به ماه آوریل فرا رسیده است.

این در حالی است که سامسونگ هفته گذشته موفق شد برای نخستین بار پیش دستی کرده و قبل از گوگل بروزرسانی امنیتی خود را برای گلکسی S6 و نسخه Edge این پرچمدار ارائه نماید.

گوگل نیز اکنون وصله امنیتی ماه آوریل را برای ابزارهای مختلفی ارائه کرده است، از جمله نکسوس 5، نکسوس 5X، نکسوس 6، نکسوس 6P، نکسوس 7 (مدل های WiFi و LTE ساخت 2013)، نکسوس 9 (مدل های WiFi و LTE)، نکسوس 10، نکسوس پلیر و تبلت Pixel C.

شرکت ساکن مانتین ویو در این بروزسانی 6 مشکل حیاتی کشف شده در سیستم عامل اندروید را رفع کرده و 13 مسئله با درجه اهمیت بالا نیز توسط متخصصین امنیتی کشف و گوشزده شده بود که در میان موارد رفع شده مشاهده می گردد.

با مراجعه به این لینک می توانید لیست کامل موارد اصلاح شده توسط گوگل در بروزرسانی تازه را مشاهده نمایید، علاوه بر این توصیه می کنیم با مراجعه به بخش بروزرسانی های ابزار موبایل خود، به شکل منظم در رابطه با به روز بودن محصول و دریافت آخرین وصله های ارائه شده توسط سازنده اطمینان حاصل نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • میلاد
    میلاد | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    آقا این موبایل نکسوس متعلق به کدوم شرکته؟ گوگل یا الجی؟

    • بهنام
      بهنام | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

      گوگل هر سری تو هر مدل با یه شرکت تولید کننده قرارداد می بنده ..

      • میلاد
        میلاد | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

        ممنون

مطالب پیشنهادی