ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به گزارش IHS هر دستگاه iPhone SE فقط 160 دلار برای اپل هزینه دارد

آیفون SE که به تازگی روانه بازار گشته و طرفداران ویژه خود را نیز دارد، از نظر قدرت و عملکرد شبیه آیفون 6 اس است و به لحاظ ظاهری عینا نسخه 5 اس ساخته شده. ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۵

آیفون SE که به تازگی روانه بازار گشته و طرفداران ویژه خود را نیز دارد، از نظر قدرت و عملکرد شبیه آیفون 6 اس است و به لحاظ ظاهری عینا نسخه 5 اس ساخته شده.

تقریبا تمامی تفاوت هایی که بین آیفون های 4 اینچی می توان به آنها اشاره داشت به بخش درونی شان مربوط می گردد و به لطف کالبد شکافی اخیر وب سایت Chipworks، به طور کامل معلوم شده که درون این اسمارت فون چیست و از چه قطعات و موادی استفاده گشته.

اما امروز موسسه IHS نیز تصمیم گرفته وارد عمل شده و تمامی محتویات درونی این دستگاه را با جزئیات کامل مورد موشکافی قرار داده و تخمین بزند که هزینه یک دستگاه آیفون SE برای اهالی کوپرتینو چند تمام می شود که آن را با قیمت 400 دلاری به کاربران می فروشند.

نتیجه این بررسی ها و کالبدشکافی به دست آوردن رقم 160 دلاری بود؛ یعنی اپل موبایل جدید خود را با قیمتی تقریبا دو برابر آنچه برایشان هزینه دارد روانه بازار می نماید.

در همین راستا جا دارد اشاره نمائیم که آیفون جدید علاوه بر داشتن اندازه کوچک تر این مزیت را دارد که دوستداران این تلفن هوشمند قادر خواهند بود قابلیت های پرچمدارهای فعلی این شرکت را در دستگاهی جدید با قیمتی ارزان تر در اختیار داشته باشند.

همچنین اپل در یکپارچه سازی نسل قبلی و نسل فعلی پرچمدارانش حسابی مهارت به خرج داده و دیوایسی کاملا مطمئن و ارزشمند برای کاربران سراسر جهان عرضه نموده.

اما اظهار نظرهای IHS در این رابطه نشان می دهد که وقتی ساخت یک آیفون اس ای 16 گیگابایتی با قیمت 399 دلار فقط 160 دلار برای اهالی کوپرتینو هزینه دارد، یعنی سرمایه این کمپانی دائما در حال افزایش است و تولید چنین محصولاتی برای آن نه تنها دشوار نیست بلکه سودرسانی فراوانی نیز دارد.

این در حالیست که بسیاری از مشتری های این موبایل به کرات از اپل درخواست نموده اند تا امکان ارتقاء حافظه داخلی دستگاه را از طریق کارت های میکرو اس دی برای آنها فراهم نماید اما این شرکت هرگز این خواسته را اجابت نکرده و بر اساس شواهد در آینده نیز به آن فکر نخواهد کرد.

یکی از بارزترین دلایل این بی تفاوتی اپل به خواسته ی کاربران این است که این کار به ضرر آنها تمام خواهد شد زیرا در حال حاضر تفاوت قیمت نسخه های آیفون بر اساس ظرفیت حافظه آنها، 100 دلار است. یعنی برای خرید SE با ظرفیت 64 گیگابایت باید 499 دلار پرداخت نمائید و این در حالیست که ساخت این دستگاه فقط 170 دلار برای اپل هزینه دارد.

بنابراین اصلا جای تعجب ندارد که این شرکت آمریکائی خود را به نشنیدن زده و همچنان به روند همیشگی خود مبنی بر عدم افزودن امکان ارتقاء حافظه داخلی در محصولاتش ادامه دهد.

اما با تمامی این تفاسیر، باید بگوئیم در دنیای موبایل ها که تمامی شرکت ها به تولید نمایشگرهای بزرگ روی آورده بودند و اسمارت فون های کوچک از نظر عملکرد و قدرت ضعیف بودند، ارائه یک تلفن هوشمند با اندازه کوچک و قدرت بسیار بالا شاید ارزش بسیار بالایی داشته باشد موضوعیست که گذر زمان آن را مشخص خواهد نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • علی
    علی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

    اگه کوک بدونه اس ای رو تو ایران دارن ۳ تومن خرید و فروش میکنن همه رو میفرسته ایران?

  • رضا
    رضا | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    واقعا اونایی که فک میکنن کسی که اپل میگیره واسه کلاس میگیره شخت در اشتباست . خدایی اپل به خاطر کیفیت فوق العاده ای که داره مردم راضی میشن که این قیمتو بپردازن . بهترین گوشی های اندرویدی هم بعد یه مدت کند میشن ولی اپل اینجوری نیست . تا سالیان سال سرعتش خوبه

    • Adrin
      Adrin | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

      کی میگه کند میشن. بستگی به استفاده کاربر داره.من خودم بیشتر از ۲و نیم ساله که اس ۴ دارم و مثل بلبل کار میکنه و به ندرت هنگ میکنه.ولی آیفون هایی ام دیدم که زیاد هنگ میکنن

  • Godzilla
    Godzilla | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    مردم به خاطر ios هست که اپل میخرن، پشتیبانی چند ساله و روان بودنش، البته من اینجور فکر میکنم شاید بعضیا میگن کلاس داره میخرن خخخ

  • KING?
    KING? | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    اپل هم داره مثل سایپا میشه
    iPhone SE=PRIDE SE

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی