ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تویوتا از راه اندازی یک شرکت فرعی برای هوشمندسازی خودروهای خود و همکاری با مایکروسافت در این زمینه خبر داد

چند هفته پیش بود که کمپانی فورد، شرکت تابعه خود که قرار است به طور کلی روی وسایل نقلیه خودران، تکنولوژی های داخلی ماشین و امکانات هوشمند متمرکز باشد را معرفی نمود و اکنون شرکت ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

چند هفته پیش بود که کمپانی فورد، شرکت تابعه خود که قرار است به طور کلی روی وسایل نقلیه خودران، تکنولوژی های داخلی ماشین و امکانات هوشمند متمرکز باشد را معرفی نمود و اکنون شرکت تویوتا نیز دقیقا همان سیاست را در پیش گرفته و در بیانیه ای رسمی از راه اندازی موسسه Toyota Connected خبر داده که چشم اندازی مشابه خودروساز آمریکائی دارد.

هنوز هیچ اطلاعات شفاف و کاملی در مورد ماموریت و شرح کار موسسه جانبی خودروساز ژاپنی اعلام نشده اما گفته می شود «تویوتا کانکتد» قرار است همکاری این شرکت را با مایکروسافت توسعه داده و به موجب آن بتواند سرویس ابری Azure را در ماشین های تویویا استفاده نموده و تجربه ای هوشمندتر از رانندگی را برای افراد به ارمغان بیاورد.

بعلاوه، از دیگر برنامه های خودروساز یاد شده طراحی و توسعه هر چه بیشتر فناوری هایی است که توجه راننده را در حین رانندگی بیش از اندازه درگیر نکنند.

در کنار تمامی سرویس های جدید و یاد شده در بالا، شرکت تابعه ی تویوتا قرار است برای شرکت های دیگر و دولت ها نیز داده های تحلیلی تهیه نموده و به واسطه آن موجب ارتقاء فعالیت های تولیدی خود هم بشود.

شرکت فرعی ساکن تگزاس علاوه بر پروژه های خویش که به فناوری های داخلی ماشین مربوط می گردند، وظیفه دارد اتصال میان خانه و اینترنت اشیاء، امکانات ایمنی، تطابق با شهرهای هوشمند و ... را نیز در خودروها مهیا نماید.

باید یادآوری کنیم با اینکه توضیحات دقیقی در رابطه با این مسائل ارائه نشده اما تویوتا مثال هایی زده که می توان تا حدی با نحوه فعالیت این کمپانی آشنا شد. به این صورت که Toyota Connected قرار است روی طراحی و توسعه نوعی سیستم مسیریابی که توان یادگیری عادت های راننده را دارد، یافتن بیمه مناسب با الگوهای رانندگی فرد و سیستم های اتصال دائم در ماشین کار نماید که به طور پیوسته و فوری اطلاعات جاده ای و ترافیکی را اختیار راننده می گذارد.

«زاک هیکس»، مدیر Toyota Connected در رابطه با شرکت وابسته ی خود بیان داشته: «هدف از کار این کمپانی کمک نمودن به مردم برای رهایی از مشکلات و دردسرهای تکنولوژی در خودروها و آسان تر نمودن زندگی شان است.»

در آخر هم بد نیست اشاره کنیم که تویوتا در ماه های اخیر در زمینه تولید ماشین های خودران و رباتیک گام های بزرگی برداشته و بدون شک می تواند موفقیت های بسیار زیادی در آینده برای خود رقم بزند. فورد نیز اخیرا سرویس های GoPass، GoDrive  و FordPass را عرضه نموده که کمک می کنند تا ماشین ها و رانندگی با آنها بسیار هوشمندتر از قبل باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی