ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاناسونیک از دوربین GX85 مجهز به سیستم لرزشگیر 7 محوره پرده برداشت

پاناسونیک از دوربین تازه خود به نام GX85 پرده برداشت؛ مدل ارزان تر و کوچک شده ای از سری دوربین های با لنز قابل تعویض که برای کاربران آماتور ارائه شده است. محصول تازه به سیستم لرزشگیر بهتری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

پاناسونیک از دوربین تازه خود به نام GX85 پرده برداشت؛ مدل ارزان تر و کوچک شده ای از سری دوربین های با لنز قابل تعویض که برای کاربران آماتور ارائه شده است.

محصول تازه به سیستم لرزشگیر بهتری مجهز شده و علاوه بر ظاهر اندک تغییر یافته اش رزلوشن کمتری نسبت به نسخه قبلی خود دارد.

GX85 قرار است که در قالب دو رنگ مشکی و نقره ای از ماه می امسال با قیمت 799 دلار به بازار عرضه شود و همراه با آن یک کیت لنز 12-32 میلیمتری نیز در اختیار مشتری قرار داده خواهد شد.

اما بزرگ ترین تفاوت میان این مدل و نسخه GX8 که سال پیش معرفی گردید در حسگر تصویر میکرو چهار سوم تازه ایست که به آن مدل اضافه گردیده است. در این مدل، همانطور که گفته شد، پاناسونیک رزلوشن دستگاه را از 20 مگاپیکسل به 16 تقلیل داده است اما ادعا کرده که حسگر جدید همچنان به خاطر نبود فیلتر پایین گذر می تواند جزئیات فوق العاده ای را ثبت نماید.

بد نیست اضافه نماییم که شرکت های سازنده دوربین معمولا این قبیل فیلترها را به خاطر برخی جزئیات مطلوب به دستگاه های تولیدی شان می افزایند زیرا به لطف آن، دیگر خبری از مویر در تصاویر نخواهد بود. اما شرکت پاناسونیک اعلام نموده که نسخه تازه چیپ پردازنده تصویر ونوس که در GX85 به کار رفته قادر است این کار را انجام دهد و در نتیجه دیگر نیازی به فیلتر یاد شده نخواهد بود.

حسگر به کار رفته در این دوربین می تواند ویدئوهایی با کیفیت 4K و نرخ 30 یا 24 فریم برثانیه را از سوژه های خود بگیرد و علاوه بر این تعدادی مد «عکس 4K» نیز برای آن در نظر گرفته شده است. به لطف این وضعیت ها کاربر قادر خواهد بود عکس های کوچک تر 8 مگاپیکسلی را با سرعت 30 فریم بر ثانیه از سوژه بگیرد که این امکان به ویژه زمانی مناسب خواهد بود که عکاسان می خواهند اطمینان پیدا کنند یک شات خاص را از دست نخواهند داد.

سازنده این محصول همچنین سیستم «لرزشگیر تصویر دوگانه» آن را نیز که نخستین بار در GX8 به کار برد، به روز رسانی کرده است. به لطف این اتفاق، یک سیستم لرزشگیر 5 محوره در بدنه دستگاه تعبیه گردیده که همراه با سیستم دو محوره درون لنزها، فعالیت می کند.

از دیگر تغییرات ایجاد شده می توان به بدنه GX85 اشاره نمود که اندکی کوتاه تر و باریک تر شده است و وزنش نیز چند گرمی کمتر شده. این تغییر حمل دستگاه را راحت تر می کند، اما اینبار خبری از منظره یاب چرخشی دوربین نیست و نمایشگر LCD آن هم دیگر مثل گذشته در تمامی جهات نمی چرخد.

متاسفانه کیفیت ساخت GX85 هیچگونه برتری نسبت به نسخه سال قبل خود که اندکی پلاستیکی بود ندارد اما قیمت معقول تری برای آن انتخاب شده که هضمش را برای مشتری راحت تر می کند.

اما تغییرات اعمال شده در این دستگاه به موارد ذکر شده خلاصه نمی شوند و برخی اصلاحات کوچک دیگر را هم در بر می گیرند. برای مثال شاتر الکترومغناطیسی این دوربین بهبود یافته (این شاتر پیشتر از نوع فنری بود).

منظره یاب الکترونیکی دوربین نیز از نوع 2.36 میلیون نقطه به 2.764 میلیون نقطه ای ارتقاء یافته و گفته می شود که کار کردن با قابلیت وای فای دستگاه نیز به مراتب ساده تر شده باشد و در این مدل پاناسونیک سیستم حفاظت مبتنی بر پسورد دستگاه را با کیو آر کد جایگزین نموده است.

اگر بخواهیم محصول تازه پاناسونیک را به صورت خلاصه برایتان توصیف نماییم می توانیم بگوییم که شرکت سازنده با ارائه این گجت برخی از پیشرفته ترین امکانات خود را به قیمتی قابل دسترس تر ارائه کرده و در عین حال امکاناتی که ممکن است از سوی عکاسان کم تجربه نادیده گرفته شوند را نیز از آن حذف کرده.

اگر به خرید مدل قدیمی تر این دستگاه فکر می کردید اما از عهده پرداخت قیمت بالای GX8 بر نمی آمدید بهتر است نگاهی به محصول تازه معرفی شده پاناسونیک بیاندازید.

panasonic_lumix_gx85_1-640x427-c

panasonic_lumix_gx85_2-640x427-c

panasonic_lumix_gx85_3-640x427-c

panasonic_lumix_gx85_4-640x427-c

panasonic_lumix_gx85_5-640x427-c

panasonic_lumix_gx85_6-640x427-c

panasonic_lumix_gx85_7-640x427-c

panasonic_lumix_gx85_8-640x427-c

panasonic_lumix_gx85_9-640x427-c

panasonic_lumix_gx85_10-640x427-c

panasonic_lumix_gx85_13-640x427-c

panasonic_lumix_gx85_14-640x427-c

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • PurinsuAli
    PurinsuAli | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

    فیلم معرفی GX80 بود نه GX85

  • مهمان جدید
    مهمان جدید | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    دلمونو آب نکن دیجی آتو
    fz1000 که تو معرفی عید ت بود .محصول پارساله و نتونستم پیداش کنم اینم نمیاد.

مطالب پیشنهادی