ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ پتنتی را در مورد لنزهای چشمی هوشمند با دوربین داخلی به ثبت رساند

بعید نیست که در آینده همه ما درست مانند کارکنان سازمان های جاسوسی که در فیلم های علمی و تخیلی به تصویر کشیده می شوند از لنزهای چشمی هوشمند استفاده کنیم. سامسونگ ظاهرا پتنتی را در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

بعید نیست که در آینده همه ما درست مانند کارکنان سازمان های جاسوسی که در فیلم های علمی و تخیلی به تصویر کشیده می شوند از لنزهای چشمی هوشمند استفاده کنیم.

سامسونگ ظاهرا پتنتی را در مورد نوعی از این لنزها به ثبت رسانده [البته در کره جنوبی] که به یک نمایشگر مجهز است و می تواند تصاویر را مستقیما روی چشم فرد استفاده کننده خود بازتاب دهد. در این لنزها، حسگرها و دوربین با چشم بر هم زدن کاربر کنترل می شوند.

در ادامه آنتن های تعبیه شده در این لنز، محتوا را به یک دستگاه اکسترنال نظیر تلفن های هوشمند ارسال می کنند تا پردازش شود.

براساس گزارش سایت SamMobile، این شرکت کره ای کار توسعه لنزهای چشمی هوشمند را مدتی است که آغاز کرده و در تلاش است تا از این طریق تجربه واقعیت افزوده را بهتر از پوشیدنی هایی نظیر گوگل گلس به کاربران خود عرضه نماید.

به لطف این لنزهای هوشمند، محتوای واقعیت افزوده روی چشمان فرد منعکس می شود و به همین خاطر، مشاهده آن حال راحت تر خواهد بود. اما ارائه فرامین به این لنزها آن هم از طریق پلک زدن، زیاد هم خارج از باور نیست چراکه گوگل گلس هم می توانست صرفا با چشمک کردن کاربر خود از سوژه هایش عکس بگیرد.

البته انتظار می رود که سامسونگ در ادامه تصمیم بگیرد از راهکار معقول تری برای این منظور بهره بگیرد و برای نمونه از اسمارت فون به عنوان تاچ پدی استفاده کند که در اطراف اینترفیس حرکت می کند.

samsung-smart-contact-lenses-patent

این را هم باید اضافه نماییم که چشم بادامی های کره ای تنها کسانی نیستند که تلاش دارند این قبیل لنزها را به بازار ارائه نمایند. برای مثال، گوگل نیز به عنوان یکی دیگر از بازیگران صنعت تکنولوژی دو پتنت را برای لنزهای هوشمند به ثبت رساند که اجزای الکترونیکی و سنسورهای منعطف دارند و می توانند با تشخیص سطح مواد شیمیایی درون اشک کاربر، میزان قند خون او را تشخیص دهند.

نکته جالب توجه دیگر اینکه سامسونگ این پتنت را در سال 2014 میلادی ارائه کرده یعنی همان سالی که گوگل پتنت های مربوط به لنزهای هوشمندش را در ایالات متحده آمریکا ثبت نمود.

البته کره ای ها عاقبت توانستند این پتنت را ثبت نمایند اما این مساله به هیچ وجه به معنای ساخت نسخه تجاری گجت یاد شده نیست. شرکت ها مرتبا پتنت های مختلفی را برای ثبت شدن تسلیم سازمان های حقوقی می کنند اما به ندرت دیده می شود که آنها رنگ واقعیت به خود بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • جهان
    جهان | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

    آی حال میده به تغلب امتحان :D

مطالب پیشنهادی