ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابر رایانه انویدیا، قلب تپنده نخستین سری از ماشین های مسابقه ای خودران

چند سالی می شود که انویدیا تمرکز ویژه ای را روی مقوله ماشین های خودران قرار داده است اما این شرکت امروز در جریان کنفرانس تکنولوژی های GPU در سن خوزه خبر به مراتب مهم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

چند سالی می شود که انویدیا تمرکز ویژه ای را روی مقوله ماشین های خودران قرار داده است اما این شرکت امروز در جریان کنفرانس تکنولوژی های GPU در سن خوزه خبر به مراتب مهم تری را به سمع و نظر حاضران رساند.

جن-سان هانگ مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که انویدیا محصولات جدیدی را برای استفاده در ماشین های بدون راننده حاضر در مسابقات Roborace ارائه می کند و به طور مشخص به ابررایانه Drive PX 2 اشاره کرد که از سیستم خنک کننده مایع بهره می برد و قرار است به عنوان مغز این ماشین های آینده نگرانه به خدمت گرفته شود.

در مورد خود Roborace هم باید بگوییم که این مسابقات با حضور ده تیم برگزار خواهند شد که هر کدام دو خودروی بهره مند از ابررایانه انویدیا دارند؛ خود مسابقات نیز به مدت یک ساعت طول خواهند کشید.

ابرکامپیوتر Drive PX 2 اما در برگیرنده مجموعه ای از حسگرها شامل رادار، GPS، لیدار، دوربین های مختلف و سنسورهای نقشه برداری HD است و نکته جالب در موردش اینکه هرچه این ماشین ها بیشتر با هم مسابقه بدهند Drive PX 2 نیز بیشتر زیر و بم کار را یاد می گیرد.

آنطور که شرکت سازنده این ابرکامپپیوتر اعلام کرده، هر کدام از تیم ها ماشین های شبیه به هم خواهند داشت و تنها مزیت و عامل رقابت شان در نرم افزاری است که برای کنترل این خودروها توسعه داده اند. گفتنی است که نخستین سری از مسابقات Roborace از سپتامبر امسال آغاز می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی