ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به گزارش گوگل، تعداد کاربران مارشملو در عرض یک ماه دو برابر شده

نسخه 6.0 سیستم عامل اندروید در خرداد ماه سال گذشته معرفی گشت اما اخبار و شواهد از کند بودن روند حضور آن در دیوایس های تحت این پلتفرم حکایت دارند به طوری که بر اساس ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۵

نسخه 6.0 سیستم عامل اندروید در خرداد ماه سال گذشته معرفی گشت اما اخبار و شواهد از کند بودن روند حضور آن در دیوایس های تحت این پلتفرم حکایت دارند به طوری که بر اساس گزارش گوگل از تحلیل یک دوره 7 روزه که در 17 اسفندماه سال پیش اعلام گشت، فقط 2.3 درصد از دستگاه های تحت اندروید به مارشملو آپدیت شده اند.

اما امروز اهالی مانتین ویو با گزارشی جدید از تحلیل ماه گذشته اعلام داشته اند که اوضاع رو به بهبود است و پلتفرم یاد شده در موبایل ها و تبلت های بیشتری مورد استفاده قرار گرفته.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر 4.6 درصد از دیوایس ها به مارشملو به روز رسانی شده اند که رشد دو برابری نسبت به روزهای ابتدائی ماه مارس را نشان می دهد. این تغییر محسوس به این دلیل است که علاوه بر به روز رسانی شدن دیوایس های قدیمی، موبایل هایی که به طور پیش فرض به این پلتفرم مجهز هستند نیز عرضه و روانه بازار شده اند. از جمله می توانیم به پرچمداران جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 و اس 7 اج اشاره کنیم.

البته جا دارد ذکر نمائیم که آمار استفاده ی نسخه های دیگر سیستم عامل شرکت ساکن مانتین ویو تغییرات چندانی نداشته. اما برای آگاهی از میزان دقیق آنها باید بگوئیم که میزان استفاده ی اندروید آبنبات چوبی (Lollipop) از 36.1 به 35.8 درصد، کیت کت (KitKat) از 34.3 به 33.4 درصد و آبنبات ژله ای (Jelly Bean) از 22.3 به 21.3 درصد در ماه جاری کاهش داشته اند.

نسخه های قدیمی تر این پلتفرم همانند ساندویچ بستنی (Ice Cream) که نخستین بار در سال 2011 میلادی منتشر شد هنوز هم در 2.2 درصد از دستگاه ها استفاده می شود و این در حالیست که نسخه پیش از آن یعنی نان زنجبیلی (Gingerbread) در 2.6 درصد از دیوایس های تحت اندروید خودنمائی می نماید.

در آخر نیز یادآوری کنیم که در ادامه سال جاری میلادی گوگل در نظر دارد از نسخه N اندروید رونمائی نماید و پیرو همین امر بسیاری از اصحاب رسانه های دیجیتال امیدوارند تا آن زمان مارشملو در دیوایس های بیشتری حضور یافته و بتواند تعداد بالاتری از دیوایس ها را تحت پوشش خود داشته باشد.

Android-distribution-numbers---April-2016 (1)-w600

Android-distribution-numbers---April-2016-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • امیر
    امیر | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

    من عاشق اندرویدم و همه جوره دوسش دارم. کلا تمام محصولات گوگل رو دوست دارم و فن گوگل هستم.
    اما تنها چیزی که توو این پلتفرم ازش متنفرم پروسه آپدیت گوشی ها هست که واقعا افتضاحه... همه شرکتها هم این مشکلو دارن. فقط پرچمدارا اونم تا 2 سال فقط پشتیبانی میشن بعدش رها میشی و باید بری پرچمدار جدید بخری حتما. این سیاست آپدیت واقعا آدمو اذیت میکنه.
    تنها گوشی که آپدیت منظم میگیره و مشکل آپدیت نداره سری نکسوز هست که اونم کیفیت ساخت و امکانات مناسبی ندارن و معمولا در حد میانرده هستن.

  • جلال
    جلال | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

    خخخخخخ،جوک سال،من نوت4 دارم هنوز رو اندروید5 تازه اونم دستی آپدیت کردم??????

    • BVB
      BVB | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

      ۲تا چیزش خنده داره. ۱- گوشی اندرویدی گرفتی و نمیتونی خوب ازش استفاده کنی (کاستوم رام) ۲- رفتی سامسونگ خریدی

      • جلال
        جلال | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

        از روت متنفرم،دوس دارم او تی ای آپدیت کنم،اون موقع که ملت داشتن با گوشی های فول اچ دی حال میکردن من با کواد اچ دی پرواز میکردم،قلمش عالیه،خوراکش فیلمای رزولوشن بالای سینماییه

        • Meqdad
          Meqdad | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

          يه چي ميگن باو
          كاستوم رام دردسراي خودشو داره

مطالب پیشنهادی