ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارتباطات کاربران واتس اپ از این پس به صورت دوسویه رمزگذاری می شوند

با دیجیتالی شدن دنیا مباحثی نظیر حفظ امنیت و حریم خصوصی نیز اهمیتی دوچندان پیدا می کنند و در صدر داغ ترین موضوعات دنیا قرار می گیرند. فیسبوک هم که عنوان بزرگ ترین شبکه اجتماعی دنیا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

با دیجیتالی شدن دنیا مباحثی نظیر حفظ امنیت و حریم خصوصی نیز اهمیتی دوچندان پیدا می کنند و در صدر داغ ترین موضوعات دنیا قرار می گیرند. فیسبوک هم که عنوان بزرگ ترین شبکه اجتماعی دنیا را یدک می کشد به خوبی از این حقیقت آگاه است.

در واقع زاکربرگ و تیم تحت سرپرستی اش می دانند که پرداختن به این دو مقوله نتنها به نفع کاربران خواهد بود بلکه وجهه عمومی این شرکت را نیز بهبود می دهد. در همین راستا، سرویس واتس اپ که متعلق به آن است از این پس از امکان رمزگذاری دوسویه بهره می برد و این یعنی تمامی پیام ها، عکس ها، ویدئوها و فایل های صوتی رد و بدل شده با آن توسط هیچکسی غیر از فرستنده و گیرنده قابل دسترس نخواهد بود.

آپدیت جدید ارائه شده برای این اپلیکیشن بدان معناست که حتی خود واتس اپ و مهندسانش هم امکان مشاهده داده های یاد شده را نخواهند داشت و نکته دیگر اینکه قابلیت جدید برای تمامی کاربران این اپ فعال گردیده است.

در هر حال چنانچه از کاربران واتس اپ روی سیستم عامل بلک بری باشید یا اینکه اپ ذکر شده را روی آیفون تان استفاده کنید لازم است بدانید که محتوای رد و بدل شده شما در این سرویس قابلیت رهگیری و شنود شدن توسط اشخاص ثالث را نخواهد داشت.

حتما در جریان مناقشات و اختلافات میان اپل و اف بی آی که بر سر قفل گشایی آیفون یک تروریست به وجود آمده، هستید. به نظر می آید که اقدام اخیر فیسبوک در ارائه ارتباط رمزگذاری شده دو سویه برای سرویس پیام رسانش در بهترین زمان ممکن رخ داده باشد و نشان می دهد که این شبکه اجتماعی در حفاظت از داده های شخصی کاربرانش قصد دارد دنباله رو اپل باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر بهزاد
    امیر بهزاد | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

    امیدوارم تلگرام هم یاد بگیره و همچین کاری رو انجام بده

    چون ما ایرانی ها زیاد با تلگرام سرو کار داریمو تلگرام یکی از ضعیف ترین سیستم های امنیتی رو داره ، شاید برای همینه که تاحالا فیلتر نشده چون میتونن راحت به تلگرام یه شخصی نفوذ کنند و اطلاعات دربیارند.

    خلاصه اینکه تلگرام برای امنیتش هیچکاری نمیکنه واقعا خوب نیست.
    بهترین حالت ، سیستم پرایویتش هست که محدودیت زمانی میذاره روی چت خودش و البته رمزگزاری میشه. که خوب چند درصد ماها از این سرویسش استفاده میکنیم ؟

    • هیوا
      هیوا | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

      دقیقا امنیت تلگرام پایینه ،کسی هم باور نمی کنه ،من خودم یکی دو تا روش دیدم که
      به خاطر باگ میتونستن به چت ها و دوستاش دسترسی داشته باشن ،

مطالب پیشنهادی