ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون و مایکروسافت یک گام به سرمایه گذاری روی Here نزدیک تر شدند

هفته گذشته شنیدیم که آمازون و مایکروسافت، هر دو قصد دارند با سرمایه گذاری روی Here، شرکتی که نقشه برداری آنلاین از خیابان ها را انجام می دهد، وارد بازار ماشین های خودران شوند. برخلاف ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

هفته گذشته شنیدیم که آمازون و مایکروسافت، هر دو قصد دارند با سرمایه گذاری روی Here، شرکتی که نقشه برداری آنلاین از خیابان ها را انجام می دهد، وارد بازار ماشین های خودران شوند.

برخلاف بسیاری از اخباری که آن روز منتشر شد، این شایعه حقیقت داشت و حالا دایملر، مالک کمپانی مرسدس-بنز این مسئله را در گفتگو با وال استریت ژورنال تایید کرده است. گویا این دو غول تکنولوژی، علاقه بسیاری به همکاری با آلمانی ها در این زمینه دارند.

Here، دسامبر سال گذشته توسط کنسرسیوم خودروسازان آلمانی متشکل از بی ام و، آئودی و مرسدس به مبلغ 2.8 میلیارد دلار از نوکیا خریداری شد. یکی از اعضای هیئت مدیره دایملر، حالا گفته که مایکروسافت و آمازون علاقه دارند تا در زمینه افزایش قابلیت های رایانش ابری و تامین بستر برای جمع آوری داده ها به ما کمک کنند.

توماس وبر، عضو هیئت مدیره و مسئول بخش تحقیق و توسعه دایملر در گفتگو با وال استریت ژورنال گفت: «ما با آمازون، مایکروسافت و بسیاری از خودروسازها در مذاکره هستیم. ما نیازمند یک تامین کننده سرویس های ابری هستیم تا به حجم عظیم اطلاعاتی که توسط Here و کاربرانش پدید می آید رسیدگی کنیم. اما هنوز تصمیمی نگرفته ایم.»

این قرارداد اگر منعقد شود، می تواند فاصله میان خودروسازهای کلاسیک و سیلیکون ولی را کتر کرده و در نهایت منجر به ساخت خودران های بهتری در آینده شود. در حال حاضر، خودروی گوگل میلیون ها کیلومتر رانندگی کرده و اوبر هم روی این مسئله کار می کند. جنرال موتورز و لیفت نیز با یکدیگر همکاری دارند و دیگر شرکت ها نظیر تسلا و فورد هم دست روی دست نگذاشته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲۱ فروردین ۱۳۹۵

    با سلام و احترام
    لطفا در صورت صلاحدید، اشتباه نگارشی را اصلاح فرمایید:
    این قرارداد اگر منعقد شود، می تواند فاصله میان خودروسازهای کلاسیک و سیلیکون ولی را کتر کرده

    و این نظر را هم منتشر نفرمایید :)

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵

    حیف که از همون اول مایکروسافت here رو نخرید...

  • ali
    ali | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵

    بالمر میخواست نقشه هیر و بخره اما نذاشتن حالا باید برن با آمازون شریکی کار کنن

مطالب پیشنهادی