ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کورتانا و ایجاد ارتباطی بهینه میان موبایل و کامپیوتر شخصی کاربر؛ نسخه آزمایشی جدید ویندوز ۱۰ منتشر شد

مایکروسافت امروز و درست یک هفته پس از آنکه در کنفرانس بیلد اقدام به معرفی برخی قابلیت های تازه ی سیستم عاملش کرد، نسخه آزمایشی جدیدی از ویندوز ۱۰ را منتشر نموده. این نسخه آزمایشی که ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

مایکروسافت امروز و درست یک هفته پس از آنکه در کنفرانس بیلد اقدام به معرفی برخی قابلیت های تازه ی سیستم عاملش کرد، نسخه آزمایشی جدیدی از ویندوز ۱۰ را منتشر نموده. این نسخه آزمایشی که شماره بیلد ۱۴۳۱۶ را یدک می کشد، طبق وعده های پیشین با خود پشتیبانی از Bash را به همراه دارد، و کاربر می تواند با فعال کردن حالت ویژه توسعه دهندگان (developer mode) نسبت به نصب آن اقدام نماید.

در کنار Bash، اهالی ردموند برخی از توانایی های تازه کورتانا، دستیار صوتی-دیجیتالی ویندوز را نیز فعال کرده اند که به آن اجازه می دهد روی چند دیوایس به شکل همزمان حاضر بوده و آنها را با یکدیگر سینک کرده و میان شان ارتباطی بهینه تر را پدید آورد.

این امکانات جدید در اصل سبب می شوند کامپیوتر شخصی شما به صورتی کامل تر با تلفن های هوشمند تحت ویندوز ۱۰ موبایل و اندروید همسان سازی گردد و لذا از این به بعد وقتی اسمارت فونی تحت یکی از پلتفرم های یاد شده شارژ باتری اش کم باشد، کاربر اعلانی راجع به این موضوع را روی کامپیوتر شخصی اش دریافت خواهد کرد.

ضمناً‌ افراد قادر خواهند بود محل استقرار فیزیکی موبایل شان را از کورتانا سئوال نمایند و سپس دستیار صوتی ویندوز این موضوع را روی نقشه به آنها اطلاع خواهد داد. در گام بعدی می توانند درخواست کنند تا کورتانا اسمارت فون را به صدا درآورده و آن را وادار به زنگ خوردن نماید.

حتی این امکان مهیاست تا وقتی روی پی سی نحوه رسیدن به مکانی معین را مسیریابی کردید، آن مسیر را به شکل مستقیم با تلفن هوشمند خود به اشتراک بگذارید؛ اما با این حال هنوز از نمایش اعلانات موبایل های اندرویدی روی کامپیوتر به شکل کامل پشتیبانی به عمل نیامده و برای این مسئله ظاهراً باید در انتظار بیلد های بعدی بمانیم.

برای مشاهده ی قابلیت های جدید کورتانا، می توانید سه ویدئویی که در زیر آمده را ببینید.

مایکروسافت امروز چند اکستنشن جدید برای مرورگر اج را هم منتشر کرده، که شامل OneNote Clipper (برای بهره گیری ساده تر از ابزار OneNote) و دکمه ی Pin it (برای کار با سرویس Pinterest) می شوند. ناگفته نماند کسانی که منتظر آمدن AdBlock به اج هستند باید بازهم قدری تحمل نمایند.

اگر اسکایپ جدید برای ویندوز ۱۰ برای شما جذابیت دارد، می بایست بگوییم آن هم در این بیلد تازه از راه رسیده برای کامپیوترهای شخصی در دسترس قرار گرفته.

emoji.0

در نسخه ی آزمایشی تازه سیستم عامل اهالی ردموند، شاهد بهینه سازی هایی نیز در رابط کاربری هستیم. ایموجی ها حالا قدری آپدیت شده و بر اساس معیارهای مایکروسافت به روز گشته اند، اگر هم از هواداران پوسته های تیره هستید باید خاطر نشان سازیم دکمه ای در نظر گرفته شده که با آن می توانید ماشین حساب، استور، آلارم ها و بخش تنظیمات را با چنین پوسته ای ببینید.

در کنار همه این موارد از این پس قادر خواهید بود یک اپ را اصطلاحاً پین (Pin) کرده تا همواره و روی تمامی دسکتاپ های مجازی تان به آن دسترسی داشته باشید.

اگر در طرح ویندوز اینسایدر عضویت دارید، بیلدی که در بالا از آن سخن گفتیم هم اکنون از طریق قسمت ویندوز آپدیت در اختیارتان قرار گرفته. مایکروسافت بنا دارد تمامی قابلیت های مورد اشاره را در «آپدیت سالیانه» ویندوز ۱۰ که در تابستان ارائه خواهد شد به کاربران عرضه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی