ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اف بی آی به سناتورهای آمریکایی نحوه هک آیفون 5c را توضیح می دهد

چند هفته پیش، FBI پرونده پر سر و صدای رمزگشایی آیفون 5c را از دادگاه بیرون آورد. این سازمان دولتی بالاخره توانست بدون کمک اپل، آیفون را هک کرده و به داخل آن نفوذ کند. ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

چند هفته پیش، FBI پرونده پر سر و صدای رمزگشایی آیفون 5c را از دادگاه بیرون آورد. این سازمان دولتی بالاخره توانست بدون کمک اپل، آیفون را هک کرده و به داخل آن نفوذ کند. این اتفاق، به ماجراهای یک ماهه دولت و شرکت های خصوصی فعال در حوزه تکنولوژی پایان داد.

اما از آن زمان تاکنون، FBI در این مورد کاملا سکوت کرده و هیچ حرفی به میان نیاورده است. کسی نمی داند که از چه طریقی آیفون هک شده، بدون اینکه اطلاعات داخل آن صدمه ای ببیند.

با این حال، نشنال جورنال گزارش داده که یک سری از مقامات بلند پایه دولتی و سناتورهای آمریکایی، طی جلسه ای با این سازمان، از تکنیک مورد استفاده آگاهی یافته اند.

سناتور دیان فاینشتاین یکی از افرادی بوده که جزئیات این اتفاق را در جلسه ای شنیده و سناتور ریچارد بور هنوز به جلسه ای که دعوت شده پاسخ نداده.

هر دو سناتور نام برده در حال کار روی لایحه ای ضد رمزگذاری هستند که شرکت ها را در تولید محصولاتی ایمن نظیر آیفون و دیگر اسمارت فون ها محدود می کند. گویا این جلسات میان کنگره آمریکا و FBI، در جهت پیشبرد چنین لایحه ای است.

هفته گذشته، دیان فاینشتاین علنا گفت که دولت شیوه هک آیفون 5 سی را نباید به اپل بگوید تا راهی در برابر آن نسازد. اپل هم طبیعتا مشتاق است که بداند هکرها چگونه از پس دیوارهای امنیتی گذشته اند و در آینده قطعا از کنجکاوی های کوپرتینویی ها در این زمینه بیشتر می شنویم.

گویا این ماجرا همچنان ادامه دارد و نه تنها اپل، بلکه تمامی شرکت های صاحب تجارت در بازار تکنولوژی در خطر قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • سیاوش
    سیاوش | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵

    تو آمریکا سود حرف اولو میزنه. جون انسان ها مهم نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی