ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی ورایزن پیشنهاد خود برای خرید یاهو را تا هفته آینده مطرح می کند

با توجه به گزارش اخیر وب سایت Bloomberg، کمپانی Verizon پیشنهاد خود برای خرید یاهو را تا هفته آینده مطرح خواهد کرد. کمپانی غول اینترنتی چندی پیش اعلام کرده بود که دور نخست مزایده یاهو ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

با توجه به گزارش اخیر وب سایت Bloomberg، کمپانی Verizon پیشنهاد خود برای خرید یاهو را تا هفته آینده مطرح خواهد کرد. کمپانی غول اینترنتی چندی پیش اعلام کرده بود که دور نخست مزایده یاهو از هفته آینده شروع خواهد شد و فعلا علاوه بر ورایزن، کمپانی هایی نظیر AT&T، آلفابت و Time Inc. نسبت به خرید آن تمایل نشان داده اند.

تیم آرمسترانگ، مدیر عامل کمپانی AOL که سال گذشته در قالب یکی از زیرمجموعه های ورایزن درآمد، در چند وقت اخیر جزییات مربوط به تملک یاهو را دنبال می کرده و اگر یاهو از سوی ورایزن خریداری شود، احتمالا مدیریت بسیاری از بخش های آن را برعهده خواهد گرفت. هدف ورایزن این است که با ادغام AOL و یاهو، داده های مربوط به مشتریان و لوکیشن های خود را افزایش داده و وارد رقابت با فیسبوک و گوگل شود. بنابر گزارش Bloomberg، آرمسترانگ و مارنی والدن، نائب رییس اجرایی ورایزن روی شرکت ادغام شده AOL و یاهو نظارت خواهند داشت.

بلومبرگ می گوید که ورایزن می خواهد به عنوان بخشی از قرارداد خود، گروه های ژاپنی یاهو را هم تحت تملک خود درآورد. چندی پیش نیز وب سایت ReCode خبر از «سقوط آزاد» سهام مالی یاهو داده بود که ممکن است به موجب آن، مشکلاتی مالی با شریک ژاپنی یاهو یعنی Softbank پدید آید.

یاهو اخیرا اعلام کرد که نرخ درآمدش در سال 2015، به 4.1 میلیارد دلار رسیده که با کاهش قابل توجهی نسبت به درآمد 4.4 میلیارد دلاری در سال 2014 همراه بوده. با توجه به اطلاعات مالی که در اختیار خریداران احتمالی یاهو قرار گرفته، کمپانی مورد بحث انتظار دارد این درآمد در سال 2016 تا 3.5 میلیارد دلار هم کاهش یابد. اما ورایزن اعتقاد دارد تجارت اصلی یاهو، حدود 8 میلیارد دلار ارزش داشته و زیرمجموعه های ژاپنی آن نیز 8.5 میلیارد دلار دیگر به رقم نهایی قرارداد خواهند افزود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی