ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

امتیازات Dark Souls 3؛ خلاصه ای بر نکات مثبت و منفی

شاید کمی اغراق آمیز به نظر برسد اما تجربه مرگ در بازی های ویدیویی هیچ گاه به اندازه سری سولز لذت بخش نبوده؛ فرانچایزی بسیار سخت که کار خود را با انتشار عنوان Demon's Souls ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۵۰

شاید کمی اغراق آمیز به نظر برسد اما تجربه مرگ در بازی های ویدیویی هیچ گاه به اندازه سری سولز لذت بخش نبوده؛ فرانچایزی بسیار سخت که کار خود را با انتشار عنوان Demon's Souls در سال 2009 آغاز نمود و تاکنون سه نسخه از آن عرضه شده.

طی چند روز آتی شاهد انتشار چهارمین بازی از سری سولز با نام دارک سولز 3 هستیم. در این قسمت قصد داریم تا نگاهی به نقدهای عنوان مورد بحث انداخته و ببینیم آیا فرام سافتور، استودیو سازنده، توانسته موفقیت های خود در دو سال گذشته را نیز تکرار کرده و رکوردی از خود به جای بگذارد یا که نه.

اما قبل از پرداختن به متن اصلی لازم است بگوییم که اگر خواهان کسب اطلاعات مورد نیاز از عنوان مورد بحث هستید می توانید پیش نمایش این عنوان را در دیجیاتو بخوانید. بسیار خب، مقدمه را خیلی طولانی نمی کنیم و با همین صحبت ها سراغ جزییات نقدها می رویم.

7

همیشه بحثی میان طرفداران پر و پا قرص سری سولز وجود دارد که با وجود کامل بودن فرانچایز یاد شده در بخش های گوناگون، جذاب ترین قسمت بازی را داستان تشکیل می دهد یا این وظیفه را گیم پلی برعهده دارد. چون روایت سری سولز خاص بوده و در ادامه مطلب نیز به دلیلش اشاره ای کوتاه می کنیم، پس بدنه اصلی مطلب را با بخش گیم پلی شروع می نماییم.

خوشبختانه همان طور که انتظار می رفت بازی در این قسمت به اوج خود رسیده و با تغییراتی توانسته تجربه ای آشنا اما دلنشین را به ارمغان بیاورد. Zhiging Wan از وبسایت Twinfinite [امتیاز 100 را به بازی داد] پیرامون این موضوع گفت: «دارک سولز 3 برای طرفداران سری بیگانه نبوده و با فرمول همیشگی خود [مقصود پایبندی به ریشه ها] در کنار بهبودهای زیاد گیم پلی، به اثری فراموش نشدنی بدل گشته.»

فرام سافتور در سال های 2014 و 2015 به ترتیب عناوین دارک سولز 2 و بلادبورن را منتشر نمود که هر کدام میانگین امتیازی بالای 90 را به دست آوردند.

البته این آشنایی بیش از حد امکان دارد به مذاق برخی از بازیکنان خوش نیاید. چون Sayem Ahmed از وبسایت Telegraph [امتیاز 100 به بازی داد] گفت به واسطه این ویژگی، شاید گیمرهای قدیمی در طول بازی بدانند چه چیزی انتظارشان را می کشد. اگر بخواهیم ساده تر حرف های او را بیان کنیم، باید بگوییم که ممکن است همانند گذشته از چالش های پیش رو خود سورپرایز نشوید.

البته این صحبت ها در دارک سولز 2 یا حتی بلادبورن نیز از سوی برخی منتقدها مشاهده می شد. چون بازی از یک فرمول ویژه پیروی کرده و در هر قسمت تنها بهبودهایی، هر چند بسیار مثبت، می یابد. پس طبیعی است که همانند قسمت های ابتدایی بازیکن دچار چالش نشود.

6

اما خب با تمام این حرف ها همچنان سختی و مرگ های پی در پی نقش های اصلی را در دارک سولز 3 ایفا می کنند. چه بسا با وجود سریع تر شدن بازی شاهد دشمنان سریعتر و تهاجمی تری هستیم؛ موردی که در نقدهای وبسایت های زیادی مانند Twinfinite ،Metro Game Centeral یا The Jimquisition قابل مشاهده است.

از طرفی نیز به اعتقاد Mike Mahardy از Gamespot [امتیاز 80 را به بازی داد] تنوع دشمنان بازی نیز به قدری بالاست که هر کدام می توانند یک تهدید منحصر به فرد برای بازیکن باشند. البته قضیه زمانی جالب تر می شود که اگر به صورت گروهی مورد حمله قرار بگیرید به واسطه تاکتیک های پویا، مبارزات انعطاف پذیری انتظارتان را خواهد کشید.

تقریبا اصلی ترین تغییر بازی یعنی همان سریعتر شدن مبارزات را گفتیم. بر اساس بررسی ها، سرعت بازی همچنان از بلادبورن کمتر بوده و آن احساس سنگینی در حرکت و رفتار کاراکتر همچنان قابل درک است. Zhiging Wan اذعان داشت این ویژگی باعث شده تا سطح جدیدی از سختی را در سری سولز مشاهده کنیم.

منتقدان زیادی گفتند که مبارزات بازی عمیق تر از قسمت های قبل بوده و بهترین در سری سولز است.

چون همچنان در توضیحات بخش مبارزات قرار دهیم بیایید نیم نگاهی نیز به کلاس ها و کارایی آنان بیندازیم. در قسمت ابتدایی مجبور بودید تا اکثر مواقع را با یک شمشیر و سپر سیر کنید. خوشبختانه دارک سولز 3 این گونه نبوده و بازیکن می تواند بسته به سلیقه خود سیستم مبارزاتش را انتخاب نماید. می پرسید چرا؟ خیلی ساده است.

اولین و شاید مهمترین دلیلش را که بالاتر گفتیم؛ افزایش سرعت. این ویژگی باعث شده تا دست بازیکن برای انجام حرکات مورد نظر خود بازتر شود. دلیل دوم نیز به اضافه شدن نوار جادو و قابلیت بازیابی آن به وسیله بطری مخصوصش باز می گردد. Chloi Rad از وبسایت IGN [امتیاز 95 را به بازی داد] نتیجه حضور ویژگی دوم، که فقط برای علاقه مندان به جادو است، را آزادی عمل بیشتر در استفاده از این قدرت نامید.

1

از طرف دیگر نیز Daniel Tack از وبسایت Gameinformer [امتیاز 93 به بازی داد] با اشاره به وجود سلاح، زره، جادو و لوازم جانبی بسیار زیاد عنوان کرد که مبارزات بازی تا حد زیادی به نحوه انجام شما بستگی دارد. بنابراین با خیال راحت کلاس خود را در ابتدا انتخاب نمایید.

یکی دیگر از تغییرات مثبت دارک سولز 3 به وجود قابلیت Weapon Arts باز می گردد. با این ویژگی هر سلاح دارای یک قدرت ویژه و قدرتمند است که بازیکن می تواند به واسطه آن ضربات مهلک تری بر پیکر دشمنان وارد کند. IGN و The Daily Dot از جمله وبسایت هایی بودند که عنوان کردند این ویژگی باعث شده تا مبارزات عمق بیشتری به خود بگیرند.

البته Miguel Concepcion، منتقد The Daily Dot که به بازی نمره کامل داد، از نبود انگیزه برای استفاده از این قابلیت یاد کرد. به عبارت دیگر بازی بستر مناسبی برای Weapon Arts فراهم نکرده و بیشتر سلیقه شخصی بازیکن برای بهره گیری از آن دخالت دارد.

اما خود او نیز در ادامه نقدش اعتراف کرد که با این ویژگی شاهد مبارزات لذت بخشی خواهیم بود. بسیار خب تا اینجا به المان های جدید و موفق بازی پرداختیم. اما بیایید ببینیم آیا دارک سولز توانسته ویژگی های مثبت دو قسمت قبلی یعنی باس فایت [همان غول خودمان] و طراحی مراحل را حفظ کند یا نه.

اول به باس فایت ها می پردازیم. به اعتقاد Zhiging Wan باس های بازی بسیار منحصر به فرد بوده و مبارزات با آنان به یاد ماندنی است؛ دشمنانی که بنابر گفته منتقد گیم اسپات از خلاقانه ترین موجوداتی هستند که تاکنون در عناوین فرام سافتور دیده شده. اما با تمام این تعاریف دو مشکل به زیبایی بیشتر بخش مورد بحث ضربه وارد می کند.

یکی از آنان سختی بیش از حد برخی باس ها است. به گونه ای که Adam Cook از وبسایت God is a Geek [امتیاز 90 را به بازی داد] بعضی از آنان را ناعادلانه توصیف کرد. البته او در این زمینه تنها نبوده و Sayem Ahmed نیز با وی موافقت کرده. اما خب اگر دقیق تر به قضیه نگاه می کنیم، میبینیم این ویژگی را خیلی نمی توان منفی در نظر گرفت چون بیشتر به تجربه شخصی بازیکن برگشته و امکان دارد خیلی ها از سختی باس ها لذت ببرند.

5

همان طور که Jim Sterling از The Jimquisition [امتیاز 80 را به بازی داد] به جای لفظ «ناعادلانه» از «باهوش» برای این موجودات استفاده نمود. تا اینجا هستیم بد نیست یادآوری کنیم که برخی از باس های بازی پس از مدتی که از میزان سلامتی شان کم شد، تغییر تاکتیک می دهند. در نتیجه درجه سختی افزایش پیدا می کند.

البته اوضاع زمانی سخت تر می شود که نکته موجود در نقد Gamespot برای بازیکن اتفاق بیافتد. در قسمتی از بررسی دارک سولز میبینیم که Mike Mahardy از دوربین قسمت سوم انتقاد نموده. چون در برخی موارد می تواند اذیت کننده بوده و جریان بازی را، به خصوص در مواجه با باس ها، تغییر دهد.

یک مورد را گفتیم بیایید از دومین مشکل، که دیگر نمی توان از آن دفاع نمود، حرف بزنیم. اگر سه نقد IGN ،Gameinformer و Gamespot را کنار هم بذاریم یکی از نکات مشابه آنان وجود برخی باس های غیر جذاب و تکراری است که به اعتقاد Daniel Tack در اواخر بازی بیشتر به چشم می آید.

با وجود باس های بسیار خلاقانه در دارک سولز 3، برخی منتقدان از مکانیک های تکراری مبارزه با تعداد محدودی از آنان گلایه کردند.

اما منظور از باس های غیر جذاب چیست؟ در این بین Mike Mahardy توضیحات بهتری نسبت به بقیه ارائه نموده. وی با اشاره به طراحی عالی این نوع دشمنان بازی گفت که مکانیک های مبارزه با آنان آشنا بوده و می توان از تاکتیک های قدیمی برای نابود کردنشان استفاده کرد.

ساده تر بگوییم، شاید باس ها چهره متفاوتی داشته باشند اما میان مبارزه با برخی از آنان تفاوتی نیست. این ویژگی در نگاه اول مشکل زیادی به نظر نمی رسد اما اگر به آثار قبلی فرام سافتور دقت کنیم، متوجه می شویم که در تمامی شان، باس ها از طراحی عالی و بی نقصی بهره می بردند.

Dark-Souls
Rich Stanton از وبسایت Eurogamer مینی باس های بازی را خارق العاده نامید و عنوان نمود که بسیاری از آنان خارج از مسیر اصلی بازی قرار دارند.

چه قدر طولانی شد این بار، نه؟ خسته شدید؟ متاسفانه باید بگوییم هنوز خیلی مانده. البته دو نتیجه گیری در قسمت هایی از متن آورده ایم تا کمکی به دوستانی که خیلی علاقه ای به خواندن متن بلند ندارند، کرده باشیم. در کل بهتر است بگذریم و به متن اصلی برگردیم.

در بالاتر گفتیم که دو ویژگی باس فایت ها و طراحی مراحل از بخش های بسیار جذاب سری دارک سولز بودند. پیرامون باس ها که صحبت کردیم پس نوبتی هم باشد نوبت طراحی مراحل هست. نمی خواهیم اعدام قبل از حکم داشته باشیم، یا چیزی شبیه این، ولی خب کمی نا امید شدیم.

علتش این است که جهان بازی به اندازه قسمت های قبل یکپارچه نبوده و مناطق همانند گذشته به یکدیگر متصل نیستند. این ویژگی باعث شده تا بازی حالت خطی تری به خود بگیرد. به عبارت دیگر، طبق گفته Zhiging Wan بر خلاف قسمت اول که همیشه امکان اشتباه رفتن مسیر و گم شدن در جهان آن وجود داشت اما در دارک سولز 3 بسیار کمتر به چشم می خورد.

به اعتقاد منتقد IGN علت اصلی این امر به بزرگی دارک سولز 3 نسبت به قسمت اول باز می گردد. علاوه بر این وی در نقد خود اشاره نمود که با وجود طراحی مراحل بهتر نسبت به دارک سولز 2، اما جای خالی برخی مناطقی که دارای چالش های پلتفرمینگ هستند احساس می شود.

به دلیل خطی شدن طراحی مراحل، شاید آن احساس سردرگمی که هنگام جستجو در محیط را داشتید بهتان دست ندهد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از دلایل خاص بودن دارک سولز 1 همین ویژگی بالا است. Jim Sterling نیز دارک سولز 3 را «سر راست ترین» عنوان سری سولز نامیده. البته با وجود تمامی این صحبت ها، ویژگی مورد بحث طرفدارانی را نیز داشته.

یکی از آنان منتقد Gamespot است که با استثنایی خواندن طراحی مراحل گفت گسسته بودن محیط بالانسی میان دو معقوله «اکتشاف» و «راهنمایی» ایجاد نموده. این ویژگی باعث شده همچنان برخی مناطق بازی دارای بیش از یک مسیر باشند که هر کدام نیز به مکان های مخفیانه یا باس های جدیدی ختم می شوند. آن قدری نیز سازنده در این زمینه تعادل برقرار نموده که بازیکن احساس خستگی نکند.

4

البته حرف های گفته شده بدان معنی نیست که شاهد راز و رمزهای معروف سری در قسمت سوم نخواهیم بود. چون همچنان این بخش جذاب وجود دارد. Daniel Tack پیرامون این مسئله گفت: «یافتن چیزهای کوچکی که در ادامه به چیزهای بزرگتر ختم می شوند احساس بسیار عالی دارد؛ ویژگی که باعث شده تا پاداش های گوناگونی گرفته و معتاد این کار شوید.»

زیادی در بخش گیم پلی ماندیم و بهتر است سریع به قسمت های دیگر رجوع کنیم. اما قبلش می خواهیم قسمتی از دو نقد God is a Geek و Gameinformer را ترکیب نماییم. در بررسی Adam Cook گفته شده که نیمه ابتدایی دارک سولز 3 ساده ترین بخش در سری سولز است. همین ویژگی باعث شده تا Daniel Tack توصیه ای به بازیکنان جدید بکند و بگوید:

از سختی بازی تا اواسط آن لذت خواهید برد اما پس از آن اوضاع پیچیده تر و سخت تر می گردد.

جمع بندی: شاید بگویید جمع بندی دیگر چه صیغه ای است. ولی خب برای راحتی کار برخی کاربران به متن اضافه نموده ایم. در صورت کلی بازی همان فرمول های همیشگی خود را حفظ نموده و سعی کرده چیزهایی که لازم بوده را بهبود بخشد؛ نکته ای که خود برگرفته از نقد Jim Sterling هست.

  • سریعتر شدن بازی در کنار المان های جدید گیم پلی باعث شده تا شاهد بهترین و عمیق ترین مبارزات سری باشیم.
  • تنوع دشمنان بازی بالاست.
  • شاید پایبندی به ریشه ها جذاب به نظر برسد اما امکان دارد این ویژگی باعث شود تا برای برخی بازیکنان قدیمی بازی بیش از حد آشنا باشد.
  • شاهد سخت ترین و خلاقانه ترین باس های سری هستیم. البته برخی باس های تکراری در بازی وجود دارد
  • طراحی مراحل بازی برخلاف قسمت اول یکپارچه نبوده و حالتی گسسته تر به خود گرفته.
  • دوربین بازی شاید در برخی موارد اذیت کند.
  • در دارک سولز 3 دست بازیکن برای انتخاب کلاس مورد علاقه خود بازتر از بقیه قسمت ها است.

3

یک خبر خوب برای دوستانی که متن را تا اینجا خوانده اند داریم؛ توضیحات سه بخش داستان، گرافیک و موسیقی سر جمع کمتر از گیم پلی است. ابتدا به داستان می پردازیم. راستش را بخواهید از ما که پنهان نیست از شما چه پنهان، منتقدان کمی در بررسی خود توانستند موشکافانه این بخش را توضیح دهند.

نمی دانیم علت این موضوع چیست اما می توان حدس زد که همچنان توصیف روایت خاص سری سولز برای برخی بازیکنان مشکل است؛ المانی که در ابتدای متن قول دادیم نیم نگاهی بهش انداخته و اکنون وقت عمل کردن به آن است. برخلاف آثار رایج صنعت گیمینگ، برای فهم داستان سری سولز بازیکن باید دیالوگ‌ شخصیت‌ های غیر قابل بازی، توضیحات آیتم‌ ها و نکاتی که از سازه های محیط می توان دریافت نمود را با هم ترکیب کرد.

اگر دوست دارید بیشتر پیرامون این موضوع اطلاعات کسب نمایید توصیه می کنیم پیش نمایش را بخوانید. تیم سازنده قبل از انتشار دارک سولز 3 انتظارات هواداران از داستان را تا حد زیادی بالا برد. خوشبختانه با توجه به نقدها فرام سافتور می تواند بازیکنان را در این زمینه راضی نگه دارد.

بر اساس گفته منتقد وبسایت The Jimquisition در سومین قسمت از سری دارک سولز شاهد چهره های آشنایی خواهید بود که شگفت زده تان می کند.

منتقد Twinfinite در این رابطه گفت: «دارک سولز 3 داستان منظمی داشته و بسته به پایانی که انتخاب می کنید، دیدگاه متفاوتی نسبت به کل سری پیدا خواهید کرد. همچنین با وجود این که بازی پاسخ سوالات زیادی را خواهد داد اما همچنان حل برخی فرضیه ها را به خود بازیکن می سپارد.»

همچنین Jim Sterling در نقد خود به طرفداران مژده داد که بازی رابطه بسیار نزدیکی با قسمت اول داشته و برای کسانی که به داستان اهمیت می دهند شاهد روایتی قوی هستیم. منتقد Telegraph نیز اذعان داشت قسمت سوم داستان قابل فهم تری نسبت به گذشته دارد. البته طرفداران قدیمی نگران نباشند، چون همچنان محیط نقش بسیار مهمی در روایت خواهد داشت؛ ویژگی که خود الهام گرفته از مانگا معروف برسرک است.

artwork.dark-souls-3.886x480.2016-03-01.108

از داستان به گرافیک و طراحی محیط می رویم. با توجه به این که بازی های فرام سافتور از دید هنری آثار قابل توجهی هستند اگر دارک سولز 3 در این زمینه ضعیف عمل می کرد تعجب می کردیم که اینگونه نشد. منتقد Metro Game Centeral [امتیاز 90 را به بازی داد] اعلام نمود که دارک سولز 3 بهترین گرافیک سری را ارائه داده و دارای رنگ بندی بسیار دقیقی است؛ نکته ای که در نقدهای بیشتری مانند Twinfinite نیز می توان یافت.

Chloi Rad از IGN پیرامون طراحی هنری بازی گفت: «لحظه ای نبود که درگیر احساس قوی و جزییات بالای مناطق نشوم؛ مکان هایی که مملو از معماری های شگفت انگیز است.» اما خب با تمام این تعاریف دو مشکل را می توان در نقدها یافت که یکی از آنان عدم تنوع کافی در محیط ها است.

منتقد Gamespot با وجود زیبا خواندن مناطق بازی اذعان داشت که محیط های تکراری و مشابه به قسمت های قبل کمی می تواند در تجربه بازیکن تاثیر منفی بگذارد. در این بین منتقدان Polygon و God is a Geek نیز با او موافق بوده و Adam Cook از دومین وبسایت خط بالا گفت که مناطق ابتدایی بازی خیلی آشنا به نظر می رسند اما پس از مدتی بالاخره می توانند خودشان را پیدا کنند.

البته با تمام این حرف ها منتقدانی، مانند Zhiging Wan، بودند که در نقطه مقابل صحبت های بالا قرار گرفته و از تنوع بالای محیط تعریف کردند. پس این ویژگی را می توان بیشتر به سلیقه شخصی بازیکن ارتباط داد. اما مشکل بزرگتری که در این بخش به چشم می آید افت فریم است.

همان طور که می دانید بازی در کنسول ها روی 30 فریم و در پی سی با 60 فریم اجرا می شود. تقریبا در تمامی نقدها به افت فریم ریت اشاره شده. شاید با خود فکر کنید در زمان کنونی بازی های زیادی هستند که از افت فریم رنج می برند اما این قضیه برای دارک سولز متفاوت است.

چون به دلیل سختی بالای بازی، سرعت اهمیت زیادی داشته و اگر لحظه ای شاهد کاهش فریم ریت باشیم امکان دارد کلا ورق برگردد. همین مشکل باعث شده تا Jim Sterling از وبسایت The Jimquisition به نسخه پلی استیشن 4 نمره 80 و به نسخه پی سی امتیاز 90 را بدهد.

Dark-Souls-III

کم کم داریم به پایان مطلب نزدیک می شویم و تنها توضیحات بخش موسیقی مانده. Zhiqing Wan در این رابطه گفت: «من به خاطر سختی لذت بخش بازی علاقه مند به رویارویی با باس ها نبودم بلکه اصلی ترین دلیل آن شنیدن مخلوط فوق العاده موزیک های گوناگون بود که هنگام مبارزه با آنان پخش می شد.»

از طرف دیگر منتقد IGN اذعان داشت صداپیشگی شخصیت های فرعی همانند گذشته فوق العاده بوده و به واسطه دیالوگ هایشان اطلاعات زیادی می توان از جهان بازی به دست آورد.

جمع بندی: برای سخن پایانی و به عنوان حسن ختام مطلب شاید حرف های Maguel Concopcion از The Daily Dot بتواند بهترین گزینه باشد: ساخت دنباله ای که هم بتواند طرفداران قدیمی را راضی نگه داشته و هم بازیکنان جدیدی را جذب نماید سخت تر از چیزی است که فکرش را می کنید. اما فرام سافتور از پس آن بر آمده. در ادامه می توانید خلاصه نکات بخش دوم مطلب و امتیازات بازی را مشاهده کنید.

  • دارک سولز 3 از لحاظ داستانی ارتباط نزدیکی با قسمت اول داشته و فهم آن ساده تر از قسمت های قبلی است.
  • طراحی هنری بازی همانند گذشته بازیکن را محو خواهد کرد اما در این بین شاید برخی بازیکنان از عدم تنوع کافی محیط ها شکایت داشته باشند.
  • موسیقی همانند دو قسمت قبل بسیار زیبا نواخته شده و بازیکن را به خصوص هنگام مبارزه با باس ها درگیر خود می کند.
  • بزرگترین دشمن بازی مشکلات تکنیکی آن است که در راس آن افت فریم قرار دارد.

دارک سولز 3 تاکنون نمرات زیر را دریافت نموده:

  • Meristation - 100
  • Twinfinite - 100
  • The Daily Dot - 100
  • Telegraph - 100
  • 3DJuegos - 100
  • Vandal Online - 95
  • IGN Spain - 95
  • Hobby Consolas - 95
  • IGN - 95
  • The Games Machine - 94
  • IGN Italia - 93
  • LaPS4 - 93
  • Game Informer - 93
  • Game Revolution - 90
  • TheSixthAxis - 90
  • Digitally Downloaded - 90
  • God is a Geek - 90
  • Power Unlimited - 90
  • Gameblog.fr - 90
  • Metro GameCentral - 90
  • M3 - 90
  • Eurogamer Italy - 90
  • XGN - 85
  • PlayStation LifeStyle - 85
  • The Jimquisition - 80
  • GameSpot - 80
  • GameCrate - 73
  • Polygon - 70
  • Gameplanet - 70

میانگین امتیازی بازی تاکنون به صورت زیر بوده:

  • وبسایت Metacritic با 31 نقد - 90
  • وبسایت OpenCritic با 36 نقد - 88
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ويشتاسب
    ويشتاسب | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵

    بهترين لذت ها در سخت ترين تلاش هاست. هميشه اين سري از بازي ها را دوست دارم

  • T|\|T
    T|\|T | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵

    با تشکر، نقد بسیار زیبا و جامعی بود آقای کریمی

  • Shahriar
    Shahriar | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵

    این بازی ته سختیه،حتما تابستون تهیه اش میكنم.

  • ahoura
    ahoura | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵

    این بازی نسخه اندروید هم داره؟

    • omid
      omid | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵

      خخخخخخخخخخ

    • Shahriar
      Shahriar | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵

      دوست عزیز این بازی برای كنسول ها و pc ساخته شده نه گوشی های هوشمند.

  • علی
    علی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵

    بتردی اینشاالله اینیاخ

مطالب پیشنهادی