ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راز موتورولا؛ آیا این تصویر اسمارتفون جدید موتورولا است؟

تقریبا به اواسط ماه آوریل نزدیک می شویم و در حالی که لنوو صحبت های بسیاری در مورد سرنوشت و آینده موتورولا برای مطرح کردن دارد، هنوز این شرکت کارش تمام نشده و احتمالا یک ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

تقریبا به اواسط ماه آوریل نزدیک می شویم و در حالی که لنوو صحبت های بسیاری در مورد سرنوشت و آینده موتورولا برای مطرح کردن دارد، هنوز این شرکت کارش تمام نشده و احتمالا یک موبایل دیگر از موتورولا خواهیم دید.

امروز تصویری در حساب کاربری گوگل پلاس hellomotoHK منتشر شد که نشان از یک مدل موبایل جدید دارد. تصویر را در زیر مشاهده می کنید:

Moto

برای این عکس، دو کلمه Moto Infinity نوشته شده بود که می تواند یک شعار تبلیغاتی، یا یک محصول جدید و حتی برندسازی جدید لنوو برای موتورولا باشد.

علی رغم تصویر بی کیفیتی که منتشر شده، این دستگاه چندین مورد مهم را به همراه دارد که می توان در مورد آن ها صحبت کرد:

  1. این دستگاه در بخش انتهایی خود، یک USB Type-C دارد.
  2. یک دکمه یا شاید هم یک سنسور اثر انگشت در حاشیه پایینی دستگاه قرار گرفته.
  3. بدنه دستگاه به نظر فلزی می آید.

برای اینکه بخش بالایی این موبایل را هم بهتر درک کنید، این تصویر از مدل پروتوتایپ Moto G که سال گذشته عرضه شد، می تواند مسئله را شفاف تر کند:

Moto-G-2015-31-792x446

بالا سمت چپ، لوگوی شناخته شده موتورولا را می بینیم، در بخش پایینی هم پیامی در رابطه با محرمانه بودن و غیر قابل فروش بودن دستگاه مشاهده می شود. در تصویر امروز، هم لوگو و هم این نوشته در بخش بالایی موبایل نوشته شده اند.

سنسور اثر انگشت

بسیاری ممکن است از قرار گرفتن یک سنسور اثر انگشت روی موبایل جدید موتورولا شگفت زده شوند. طی سال های اخیر، موتورولا با قرار دادن یک گودی در پشت سخت افزار و دستگاه، بحث استفاده از سنسور اثر انگشت را بسیار داغ کرده بود.

حتی زمان نکسوس 6، مدیرعامل آن زمان موتورولا، دنیس وودساید علنا اعتراف کرد که این گودی، به دلیل قرار دادن یک سنسور بیومتریک بوده که البته بعدها به دلایلی حذف شده است. احتمالا پاسخ این همه ابهام را در تصویر زیر می توان یافت:

Moto-Metal

تصویر بالا مربوط به 16 دسامبر سال 2015 است. آن زمان گفته می شد که Moto X 2016 تمام فلزی خواهد بود و این تصویر، مسئله را تایید می کرد. لوگوی موتورولا در پشت و شکل مسطح دستگاه این مسئله را تایید می کرد که جایگاهی برای سنسورهای بیومتریک دیگر در پشت دستگاه قرار نگرفته.

سپس در ژانویه، همان حساب کاربری گوگل پلاس، این سه تصویر را منتشر کرد:

Capture

گرچه در مورد این تصاویر هیچ توضیحی داده نشده بود اما برخی از کاربران اشاره کرده بودند که این عکسی از تلفن های عرضه نشده به بازار است. در تصویر سمت چپ، برخی از قاب های فلزی، دقیقا مشابه تصویری هستند که دسامبر گذشته منتشر شده بود.

بنابراین، اگر در بخش پشتی دستگاه جایی برای سنسور اثر انگشت نباشد، پس همانند سامسونگ و HTC احتمالا در بخش جلویی دستگاه آن را خواهیم داشت. اما در این صورت، چه بر سر زبان طراحی معروف و نوارهای بالا و پایین دستگاه خواهد آمد؟

بر اساس تصویری که امروز منتشر شده، گویا نوار پایین حذف شده اما نوار بالایی هنوز سر جای خود قرار دارد. سوال بعدی این است که سنسور به چه شکل خواهد بود؟ صرفا یک سنسور است یا هم سنسور اثر انگشت و هم دکمه Home؟

Moto-X-Play-Hands-on-review

هنوز از سوی کمپانی هیچ خبری مبنی بر ساخته شدن تلفن همراه جدیدی به گوش نمی رسد و تمامی این گفته ها، احتمالات هستند و نه بیشتر. شرکت ها پیش از ارائه یک تلفن همراه به بازار، ده ها بار آن را تغییر می دهند و مرتبا طرح های مختلف را اجرا می کنند تا به محصول نهایی برند. حتی این احتمال وجود دارد که به طور کامل محصولی معرفی نشده و نتایج به زباله دان ریخته شوند.

با این حال، تا به امروز می دانیم که لنوو و موتورولا قصد دارند تا در تلفن همراه جدیدی، سنسور اثر انگشت را قرار دهند و چندین فعالیت جدید را حداقل در چین امتحان کنند:

  1. تمام محصولات برند Moto که در سال 2016 عرضه می شوند، سنسور اثر انگشت خواهند داشت
  2. تمام محصولات برند Moto که در سال 2016 عرضه می شوند، نمایشگر 5 اینچ یا بیشتر خواهند داشت
  3. محصولات برند Moto به گونه ای تغییر می یابد که نیاز شرقی ها و غربی ها را پاسخگو باشد
  4. رابط کاربری Moto و Lenovo، به یک رابط کاربری واحد تبدیل شده و در سال 2017 معرفی می شود

اما آیا این دستگاه، یعنی Moto X 2016 را به زودی خواهیم دید؟ تصورات شما از این دستگاه چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pars
    pars | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵

    از رابط کاربری Lenovo اصلا خوشم نمیاد ولی رابط کاربری ساده ی موتو خیلی عالیه . لنوو لپ تاپ هاش که فوق العاده اند و ظاهرا داره موبایل هاش رو هم متحول میکنه

مطالب پیشنهادی