ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک در تلاش است تا روند کاهش مشارکت مردم در شبکه اجتماعی خود را متوقف کند

با توجه به گزارش اخیر وب سایت The Information، به نظر می رسد که بعد از اعمال تغییرات گسترده در فید شبکه اجتماعی فیسبوک، مردم تمایل کمتری به بازنشر مطالب مورد علاقه شان و نیز ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

با توجه به گزارش اخیر وب سایت The Information، به نظر می رسد که بعد از اعمال تغییرات گسترده در فید شبکه اجتماعی فیسبوک، مردم تمایل کمتری به بازنشر مطالب مورد علاقه شان و نیز ایجاد پست های شخصی جدید نشان می دهند.

بنابر گزارش مورد بحث، میزان بازنشر مطالب از اواسط 2014 تا اواسط 2015 با کاهشی 5.5 درصدی همراه بوده و بنابراین، فیسبوک به پست های کمتری برای نمایان کردن در News Feed کاربران دسترسی دارد. اما مشکل بزرگ تر اینجاست که مردم هم چنین تمایل کمتری به ایجاد پست هایی شخصی، شامل افکار، عقاید، مسائل مربوط به زندگی و چیزهایی از این دست نشان می دهند.

The Information می گوید که این دست از پست ها، کاهشی 21 درصدی در بازه زمانی مورد اشاره داشته اند و همین روند در سال جدید میلادی نیز در پیش گرفته شده، هرچند که میزان کاهش پست ها به 15 درصد رسیده و حالا سرعت کمتری یافته است.

فیسبوک اساسا با ایده به اشتراک گذاری چنین پست هایی تاسیس شده و یکی از مهم ترین دلایل ترغیب کاربران به استفاده روزانه از این شبکه اجتماعی محسوب می شود. بنابراین کاهش مشارکت مردم، می تواند کمپانی فیسبوک را با مشکلاتی جدی مواجه کند.

وب سایت مورد اشاره گزارش کرده که فیسبوک تیمی از متخصصین را تشکیل داده تا راه حلی برای افزایش مشارکت کاربران بیابند. فیسبوک ظاهرا هم چنین پست های شخصی را به شکلی برجسته تر در News Feed به نمایش در می آورد و به اشتراک گذاری پست های خود کاربران را نیز راحت تر کرده است. در واقع همین تغییرات سبب شده تا از سرعت کاهش مشارکت کاربران کاسته شود. با این حال هنوز زمان زیادی باقی مانده تا این رقم به صفر رسیده و جای رشد داشته باشد.

البته فیسبوک خیلی زود به این گزارش The Information واکنش نشان داد و گفت: «مردم به حد بسیار زیادی در فیسبوک مشارکت دارند؛ میزان به اشتراک گذاری نه تنها قدرتمند باقی مانده، بلکه در سطحی مشابه سال گذشته قرار دارد.»

چند دلیل عمده وجود دارد که می تواند کاهش میزان مشارکت و به اشتراک گذاری کاربران در فیسبوک را توجیه نماید. پیش از هرچیز، حالا شبکه های اجتماعی بسیار بیشتری نسبت به زمانی که فیسبوک شروع به کار کرد، وجود دارند و برخی از آن ها با استفاده از پلتفرم موبایل، عملکردی بهتر از فیسبوک به نمایش می گذارند.

هم چنین می توان خود فیسبوک را نیز تا حدی در این زمینه مقصر تلقی کرد. کمپانی مورد بحث دائما استراتژی های خود را در قبال شبکه اجتماعیش تغییر داده و دائما به حرکاتی چون تغییر پروفایل ها از حالت عمومی به حالت خصوصی و برعکس یا برجسته تر نمودن پست های تبلیغاتی کمپانی های مختلف نسبت پست های شخصی در News Feed دست زده است.

همان طور که The Information هم اشاره کرده، این کاهش مشارکت را نمی توان به عنوان نشانه ای بر به پایان رسیدن دوران فیسبوک در نظر گرفت. شبکه اجتماعی فیسبوک هم چنان روندی رو به رشد داشته و به جامعه ای وسیع از کاربران دسترسی دارد. با این حال در طولانی مدت، کاهش مشارکت کاربران ممکن است برای فیسبوک دردسرساز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • نپستر
    نپستر | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵

    The Informer!?

  • ali
    ali | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵

    یه زمانی کی فکر می کرد یاهو به همچین روزی بیوفته کلا شرکتهایی که تک محصولی باشن نمی تومن زیاد دوام بیارن فیسبوکم شاید روزی از کله پا شه.

مطالب پیشنهادی