ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت ایالات متحده همچنان نیازمند همکاری اپل برای رمزگشایی آیفونی در نیویورک است

اگرچه وزارت دادگستری ایالت متحده از تلاش خود برای اجبار کمپانی اپل به رمزگشایی آیفون مورد استفاده در حادثه تروریستی سن برناردینو دست کشید اما ظاهرا به تازگی، پرونده ای مشابه در نیویورک به جریان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

اگرچه وزارت دادگستری ایالت متحده از تلاش خود برای اجبار کمپانی اپل به رمزگشایی آیفون مورد استفاده در حادثه تروریستی سن برناردینو دست کشید اما ظاهرا به تازگی، پرونده ای مشابه در نیویورک به جریان افتاده است. وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته در طی بیانیه ای گفت که همچنان به همکاری اپل برای دسترسی به محتویات آیفون جان فِنگ، یکی از قاچاقچیان مت‌آمفتامین (ماده مخدر شیشه) نیاز دارد.

در ماه فوریه اخیر، یکی از قاضیان بروکلین حکمی صادر کرد که مبنی بر آن، دولت نمی تواند اپل را مجبور به همکاری در پرونده آیفون فنگ سازد. با این حال وکلای دولت ایالات متحده معتقدند که «تقاضانامه دولت، جای بحث نداشته و دولت همچنان به همکاری اپل برای دسترسی به اطلاعاتی که مجوز قانونی آن صادر شده، نیاز دارد.»

اگرچه پرونده های بروکلین و سن برناردینو را نمی توان دقیقا موازی با یکدیگر دانست اما شباهت هایی نیز میان این دو پرونده وجود دارد. بنابراین با توجه به تلاش دولت آمریکا برای جلب رضایت اپل نسبت به همکاری در پرونده بروکلین، می توان انتظار داشت که اطلاعات مربوط به هکی که پلیس فدرال برای آیفون 5c سن برناردینو مورد استفاده قرار داده بود نیز منتشر شود.

مدتی کوتاه بعد از رمزگشایی آیفون حادثه سن برناردینو، جیمر کومی، مدیر پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که متود استفاده شده برای رمزگشایی آیفون 5c سید فاروق، روی آیفون های جدیدتر مانند آیفون 5s، آیفون 6 و آیفون 6s کارایی ندارد. یکی از سخنگویان اپل که نام وی فاش نشده نیز گفته که اپل به مقابله با درخواست دولت ادامه می دهد و باید منتظر پاسخ رسمی اهالی کوپرتینو در پنجشنبه آتی بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۲۱ فروردین ۱۳۹۵

    خدایی دیگه حالم داره از بازی بهم می خوره انقدر لوس و مسخره نوبره ?

مطالب پیشنهادی